Nogen der læser til sygeplejerske som ved... :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.496 visninger
10 svar
2 synes godt om
17. februar 2014

Anonym trådstarter

Hej sygeplejestuderende, eller som lige er blevet uddannet  (stort tillykke til jer )

Jeg er lige startet på 4. modul, og skal købe sygeplejebogen 3 og 4, men mit spørgsmål er: man kan ikke købe 2.1 og 2.2 i stedet vel?? Det er udgaverne, før de nye 3 og 4... Jeg synes simpelthen det er SÅ frækt at forlagene tvinger de studerende til at købe nye udgaver hele tiden, selvom det måske er minimalt hvad der bliver ændret - hvis der overhovedet er noget der er ændret.... 

Jeg kan få de ældre udgaver for 300,-, hvorimod de nye udgaver koster 1100,-.. Vil da hundrede gange hellere købe de gamle så 

Håber der er nogen som kan svare mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2014

Isabella_mor

Du kan sagtens købe de gamle udgaver, det er tit bare en lille ting der er ændret i de nye udgaver, men som oftest kan de findes på et bibliotek og så kan du jo tage en kopi hvis der er et nyt kapitel f.eks.

jeg har ikke købt nye bøger endnu, jeg er også på modul 4, og vi har det før modul 3. Men du må også gerne bruge bøger fra modul 1 og 2 i din litt liste. Du skal jo læse 400 sider på modul 4. Som er relevant for den afdeling du er i praktik på

desuden tæller det også med hvis du læser retningslinjer og andre ting du finder på computeren på din afdeling. Plus at de også har materialer på afdelingen som du må kopiere af  

Anmeld

17. februar 2014

Annemette07

Anonym skriver:

Hej sygeplejestuderende, eller som lige er blevet uddannet  (stort tillykke til jer )

Jeg er lige startet på 4. modul, og skal købe sygeplejebogen 3 og 4, men mit spørgsmål er: man kan ikke købe 2.1 og 2.2 i stedet vel?? Det er udgaverne, før de nye 3 og 4... Jeg synes simpelthen det er SÅ frækt at forlagene tvinger de studerende til at købe nye udgaver hele tiden, selvom det måske er minimalt hvad der bliver ændret - hvis der overhovedet er noget der er ændret.... 

Jeg kan få de ældre udgaver for 300,-, hvorimod de nye udgaver koster 1100,-.. Vil da hundrede gange hellere købe de gamle så 

Ellers kan du spare mange af pengene i denne her grænsebutik.
http://www.danskboghandel.dk

:-) super søde mennesker.

Anmeld

17. februar 2014

PernilleogLouis

Har lige købt 1 og 2 og der er det store ændringer der er sket fra 3 udgave - ved ik om det er det samme m 3 og 4 men man skal nok lige være ekstra opmærksom på det ��

Anmeld

17. februar 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår

Jeg er på modul 5 - og ville virkelig ikke undvære de bøger!

Som Isabella_mor skriver, så er det som regel bare små ændringer.

Jeg startede med at låne Sygeplejebogen 3+4 på skolens bibliotek, men er endt med at købe dem alle fire nu.

Der er dog sket ret store ændringer i 1 og 2 - knap så store ændringer i 3 og 4

Start evt med at låne dem. Dit kliniksted har muligvis også litteratur til at stå (mit kliniksted havde ikke!)

Anmeld

17. februar 2014

ESV

Anonym skriver:

Det kan du sagtens.. Jeg er på modul 13 og har udgaverne 2.1 og 2.2 sådan nogle lilla nogle. Jeg har været så glad for dem men er samtidig virkelig glad for jeg købte dem brugt da de er sindsygt dyre fra nye

Anmeld

17. februar 2014

ESV

Anonym skriver:

Du kan i øvrigt bruge dem resten af udd jeg brugte mine meget på modul 10 der er rigtig meget basis viden at hente. Hvor er du i klinik henne??

Anmeld

19. februar 2014

Anonym trådstarter

Hej alle  tak for jeres svar!!!!  Jeg er også på modul 4, og er i klinik på en lungemedicinsk afdeling. Jeg skal "kun" indsamle 200 siders litteratur... hmm.. 

Og ja jeg synes også det er virkelig mange penge.. Lige nu låner jeg bøgerne af en 11 modul studerende på afdelingen, men man vil jo gerne sine egne. Er virkelig i tvivl om jeg kan købe udgaven der hedder 2.1 og 2.2, for så spurgte jeg en nyuddannet sygeplejerske på afdelingen, som sagde at man skal skrive de nyeste udgaver på litteraturlisten, så man ligeså godt kan købe de nyeste bøger... Men igen.. man kan jo risikere, at der kommer nye udgaver imorgen!!! Jeg synes det er så frækt altså!!! 

Anmeld

19. februar 2014

Anonym trådstarter

Annemette07 skriver:

Ellers kan du spare mange af pengene i denne her grænsebutik.
http://www.danskboghandel.dk

:-) super søde mennesker.

Jeg sparer 100,- ved at købe bøgerne fra denne side, end fra fx. saxo .. Men den lægger ingen fragt pris oveni - kan det passe???

Anmeld

21. februar 2014

Anonym trådstarter

Jeg fandt en som solgte sygeplejebogen 2.2 fra 2008, samt sygeplejebogen 3, 3 udgave fra 2011.. De er vel ok??? Sygeplejebogen 1 og 2 købte jeg fra nye i september sidste år �� sku kun af med 100,- pr bog!! Håber håber de er "rigtige", ellers har jeg fået dem billigt og kan bruge det jeg kan i dem ����

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.