Stavetest - lægesekretærelev

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2014

Valle81

Anonym skriver:

Det skal jeg ;-)

Jeg svarer lige når jeg er ved computer:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2014

Valle81

Det skal jeg ;-)

Så er jeg kommet til en computer:0)

Jeg var til stavetest for snart to år siden.

Det foregår på Mercantec - Viborg Handelsskole i Viborg i et af deres It lokaler.

Man sidder ved hver sin computer - det er en test, der er delt i, hvis jeg husker rigtigt 4 hoveddele.

Den første del er en masse ord, som er listet op - så skal man vælge om det er stavet rigtig eller forkert
det kan være

kordinationsplan - er det rigtigt eller forkert
irriteret - er det rigtigt eller forkert
osv.

Så er der en øvelse med nutids r.

Så kommer der en masse sætninger, hvor man skal vælge hvilken sætning, der er rigtig:

Bolden kom hoppende ned ad vejen
Bolden kom hoppene ned ad vejen

Sidste del er en tekst, som du skal skrive af. Der bliver taget tid på, hvor længe du er til at skrive teksten af.

God fornøjelse og held og lykke:0)
Mener der er 1,5 tíme sat af til det hele.

Christina

Anmeld

18. februar 2014

EAF

Valle81 skriver:

Så er jeg kommet til en computer:0)

Jeg var til stavetest for snart to år siden.

Det foregår på Mercantec - Viborg Handelsskole i Viborg i et af deres It lokaler.

Man sidder ved hver sin computer - det er en test, der er delt i, hvis jeg husker rigtigt 4 hoveddele.

Den første del er en masse ord, som er listet op - så skal man vælge om det er stavet rigtig eller forkert
det kan være

kordinationsplan - er det rigtigt eller forkert
irriteret - er det rigtigt eller forkert
osv.

Så er der en øvelse med nutids r.

Så kommer der en masse sætninger, hvor man skal vælge hvilken sætning, der er rigtig:

Bolden kom hoppende ned ad vejen
Bolden kom hoppene ned ad vejen

Sidste del er en tekst, som du skal skrive af. Der bliver taget tid på, hvor længe du er til at skrive teksten af.

God fornøjelse og held og lykke:0)
Mener der er 1,5 tíme sat af til det hele.

Christina

Åh elskede diktat i skolen, lyder super sjovt. Måske man skulle søge bare for at komme til den stavetest der  Kan mærke det kribler i fingrene, lidt bizart men altså har vi ikke alle vores  

Krydser fingre for trådstarter  Og tillykke med jobsamtalen! 

Anmeld

16. marts 2014

BabyMus

Da ingen ved jeg skal til jobsamtale vælger jeg lige at være anonym.

Hvordan foregår stavetesten når man skal til jobsamtale? Skal man skrive en masse medicinudtryk eller hvad kan man blive udsat for? :-) skal det opstilles på en speciel måde eller hvordan ? :-)

Kom lige til at tænke på din tråd, så ville bare lige høre om du har været til stavetesten?

Jeg skal selv afsted til den første stavetest i den kommende uge og sidder her og øver på må og få. Lidt svært når man ikke helt ved hvad man skal øve sig på.

Kigger ord igennem i min retskrivningsordbog og sidder og læser regler igennem inde på sproget.dk

Så kan jeg desværre ikke få diktattesten til at virke inde på test-dig.dk. Lidt ærgerligt, men åbenbart flere der havde haft problemer med den, for der var flere der sagde det da vi var til infomøde i Region H den anden dag.

Jeg plejer ellers at være god nok til sådan nogle ting her og det er heller ikke fordi jeg som sådan er nervøs, men tænker at det i hvert fald ikke kan skade at man sidder og øver sig lidt.

Anmeld

16. marts 2014

Anonym trådstarter

BabyMus skriver:

Kom lige til at tænke på din tråd, så ville bare lige høre om du har været til stavetesten?

Jeg skal selv afsted til den første stavetest i den kommende uge og sidder her og øver på må og få. Lidt svært når man ikke helt ved hvad man skal øve sig på.

Kigger ord igennem i min retskrivningsordbog og sidder og læser regler igennem inde på sproget.dk

Så kan jeg desværre ikke få diktattesten til at virke inde på test-dig.dk. Lidt ærgerligt, men åbenbart flere der havde haft problemer med den, for der var flere der sagde det da vi var til infomøde i Region H den anden dag.

Jeg plejer ellers at være god nok til sådan nogle ting her og det er heller ikke fordi jeg som sådan er nervøs, men tænker at det i hvert fald ikke kan skade at man sidder og øver sig lidt.

De dikterede et "brev" til os som blev indkaldt til samtalen hvor man selv skulle opstille brevet, lave afsnit sætte tegn mm. Sm vi mente sætningerne hang sammen, også skulle vi skrive sådan noget som kvalificerede, kvalifikationer, osv. Ikke det sværeste men svært nok, når der bliver dikteret og sætningerne på en måde kunne sættes lidt sammen på forskellige måder alt efter hvordan man ville have dem til at betyde.

Jeg fik desværre ikke jobbet men der havde været 227 ansøgere, 18 kaldt til samtale og 6 stillinger skulle besættes, så er fint tilfreds med at være blevet indkaldt til samtalen bare :-)

Anmeld

17. marts 2014

BabyMus

Anonym skriver:

De dikterede et "brev" til os som blev indkaldt til samtalen hvor man selv skulle opstille brevet, lave afsnit sætte tegn mm. Sm vi mente sætningerne hang sammen, også skulle vi skrive sådan noget som kvalificerede, kvalifikationer, osv. Ikke det sværeste men svært nok, når der bliver dikteret og sætningerne på en måde kunne sættes lidt sammen på forskellige måder alt efter hvordan man ville have dem til at betyde.

Jeg fik desværre ikke jobbet men der havde været 227 ansøgere, 18 kaldt til samtale og 6 stillinger skulle besættes, så er fint tilfreds med at være blevet indkaldt til samtalen bare :-)

Okay, tak for beskrivelsen.

Øv du ikke fik det, men ja, helt klart fint at være kommet igennem til samtalen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.