Skåret i åbningstiden... :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

687 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Igår - jeg kom i børnehaven 2 min i halv 5. Regner med at jeg er i god tid... HVor jeg så ser på tavlen: Husk de nye åbningstider!!... FÅÅÅÅK... Jeg troede først det var fra 1. januar... Gyyys...

Det er virkelig bare mega træls. Nu lukker børnehaven kl. 1630 hverdag og kl 16 om fredagen. Suk.

Det gør bare at den lille mængde at flexibilitet vi havde i hverdagen, den er røget nu. Jeg vil konstant være i 'fare' for at sidde i en trafikprob et sted, når jeg skal hente og det er for tidligt til at farmand kan hente i forhold til at få sovet... :-S

Øv... Så tænke tænke muligheder og et af de bedste bud, er at arbejde længe en dag om ugen og få Idun hentet... og de andre dage, så gå tidligere, så jeg kan hente uden at være ved at stresse helt vildt... mmm...

Men det er bare ikke særlig fedt. Det nytter jo ikke, hvis alle forældre, der skal køre mere end 20 min, skal have en børnehaveplads i en anden kommune end hjem kommunen, for at ens barn skal kunne blive passet...

Men vi ka jo vælge børnehaven i Vig, der har åbent til kl. 17. Så skal vi bare have 40 min længere transporttid i hver ende?!... - Det går sku heller ikke ... HVad tænker de ???

Og ja, - pædagogerne er sku heller ikke glade for det. De bliver også presset. Og de forældre der bliver nødt til at aflevere tidligt, har også fået skåret en halv time... :-S Det er jo ikke ALLE der har flextid?!...

Nå... men vi må tænke løsninger... Det er bare virkelig træls...

ER der andre af jer, der er blevet skåret her den 1/8???

KRAM...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2009

holbøll

Nej ikke lige på det område - endnu. Men til gengæld har børnehaven lige haft lukket 3 uger i sommerferien. Det er altså hellere ikke særlig fedt. Så er der selvfølge også lukket mellem jul og nytår, hvor vi også begge arbejder. Så hver kommune har deres måde at gøre tingene på.

Anmeld

4. august 2009

Moderator

holbøll skriver:

Nej ikke lige på det område - endnu. Men til gengæld har børnehaven lige haft lukket 3 uger i sommerferien. Det er altså hellere ikke særlig fedt. Så er der selvfølge også lukket mellem jul og nytår, hvor vi også begge arbejder. Så hver kommune har deres måde at gøre tingene på.

Ja, hos os lavede de en smart løsning i sommers. De havde 4 uger, hvor de skulle skrue helt ned, så for at undgå en børnehave med kun 5 børn og vikarer, så slog de deres 'venskabs-børnehave' sammen med hinanden. Så de var 2 børnehaver. Det betød at man skulle køre en anelse længere i 2 uger, hvis barnet skulle passes, men helt klart bedre end at de lukker helt!!!...

Det er også virkelig træls med tvungen ferie for ALLE - ikke mindst pædagogerne.. Der også er fuldstændig fastlåst... 

Anmeld

4. august 2009

Tina2

Det er godt nok også tidligt at lukke på hverdage, kl. 16.30..... Mener vores lukker kl. 17.30 og kl. 16 om fredagen.  Henter altid ved 15-tiden, så har aldrig haft brug for det så sent.

Her er det på skift hvem der lukker 2 uger i sommerferien. Vi har 3 børnehaver i byen (en 4. er på vej) og de tre bliver slået sammen i uge 29 og 30, så alle børn fra de tre er samlet i en. I år var det så Filucas børnehave som holdt åbent:-)

Håber I finder en løsning.....

Anmeld

4. august 2009

Susan1978

Jeg håber virkelig ikke vores børnehave laver om på deres åbningstid..

jeg er afhængig af at den har åbent til kl. 17..  jeg har med vejarbejde på motorvejen 3 kvarters  kørsel.. så jeg kan kun lige nå det, hvis jeg møder kl. 8 som de fleste.
Men møder tit tidligere, så  jeg også kan gå tidligere.

Anmeld

4. august 2009

Rikke Houmøller Thaarup

De har heller ikke skåret her. Hvad åbningstider angår og lukkedage for den sags skyld, så er Tårnby kommune ret god. Kan godt se der er kæmpe problemer andre steder rundt om i kommunerne. Og sikke noget gylle. 

Mikkels institution har åbent til 17 hver dag. Og jeg tror vi har 2 lukkedage om året som er lagt på de indeklemte dage mellem helligdage, hvor de fleste alligevel tager fri fra arbejde. For os er der ingen problemer, da jeg har 10-15 min. på arbejde og har mødetid fra 8-15.30 mandag-torsdag og 8-15 fredag med indbygge flex. Det er skønt at arbejde i staten. 

Anmeld

5. august 2009

tumle81

Puha det var da også tidligt de lukker!!

Køge kommune og ihvertfald vores institution har gode åbningstider. Vores åbner kl 06 om morgenen og lukker kl 17.30 hver dag og fredag kl 17...

Det var nødvendigt at vi havde en med lange åbningstider, især om morgenen hvis nu jeg skulle aflevere og kunne møde kl 07!!

Lukkedage er der ingen af som sådan, men der kommer sedler rundt og hvis alle børn holder fri, holder instituitonen lukket. Der er kun de sædvanlige lukkedage ved jul og nytår samt påske, altså faktisk på alm helligdage...
De andre dage bliver der spurgt om...

Knus Kathrina

Anmeld

5. august 2009

Fines mor

Vores kommune er også en af dem som har skåret i åbningstiden, så idag har vi en bemyndigelse på udvidet åbningstid, som slutter 1/1 2010.

Idag er vores åbingstider således:

mandag til torsdag 6.12 - 16.45
Fredag 6.12 - 16.00

Efter 1/1 2010 skal den så lukke kl. 16.30!!!

Hvis jeg skulle være her til lukketid, så har jeg 30 min til at hente børn - det kan jeg ikke nå, da jeg har 30 min hjem til BH.
Jeg syntes det er meget forkert af vores kommune, da de tydeligvis tror vi allesamen arbejder på fabrik, og slet ingen transportid har.

I radioen idag sagde Kresten Tuelsen Dahl at kommunerne skulle passe på med den opgave, for hvis ikke de kunne styre den skulle den gå til staten.
Så måske lige mere politisk forum på de åbningstider, så vi kan få det til at hænge sammen...

Anmeld

5. august 2009

Moderator

Fines mor skriver:

Vores kommune er også en af dem som har skåret i åbningstiden, så idag har vi en bemyndigelse på udvidet åbningstid, som slutter 1/1 2010.

Idag er vores åbingstider således:

mandag til torsdag 6.12 - 16.45
Fredag 6.12 - 16.00

Efter 1/1 2010 skal den så lukke kl. 16.30!!!

Hvis jeg skulle være her til lukketid, så har jeg 30 min til at hente børn - det kan jeg ikke nå, da jeg har 30 min hjem til BH.
Jeg syntes det er meget forkert af vores kommune, da de tydeligvis tror vi allesamen arbejder på fabrik, og slet ingen transportid har.

I radioen idag sagde Kresten Tuelsen Dahl at kommunerne skulle passe på med den opgave, for hvis ikke de kunne styre den skulle den gå til staten.
Så måske lige mere politisk forum på de åbningstider, så vi kan få det til at hænge sammen...

Jamen - HVEM skal vi dog skrive til?!... ER det kommunen, vi skal skrive vores problem til ? eller...

Men ja, det er præcis det samme jeg sidder i. Jeg håber så snart at det nye journalsystem kommer op og køre for der har vi mulighed for at skrive hjemmefra!!!...

Så er det et mindre problem, da jeg vil kunne lave en times arbejde hjemmefra hverdag ca.

Anmeld

5. august 2009

Fines mor

Zafir skriver:

Jamen - HVEM skal vi dog skrive til?!... ER det kommunen, vi skal skrive vores problem til ? eller...

Men ja, det er præcis det samme jeg sidder i. Jeg håber så snart at det nye journalsystem kommer op og køre for der har vi mulighed for at skrive hjemmefra!!!...

Så er det et mindre problem, da jeg vil kunne lave en times arbejde hjemmefra hverdag ca.

Jeg tror ikke det hjælper at gå til vores kommune, vi har forsøgt med et høringsbrev - det hjalp ikke en FIS! 
Vi skal gå til folketinget, og få sagt til dem, at vores kommuner ikke er særlige gode til det med åbningstiden.
Da jeg nævnte det i vores børnehave sagde lederen, jamen kl. 16  er her jo næsten aldrig nogle børn. NEJ men det er jo bla. fordi man selv forsøger at hente dem, så de ikke skal være de sidste!
Så en stor underskriftindsamling til Folketinget, så de kære politiker kan se at vi er på gale spor her.

Jeg skriver gerne under !!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.