Alt i min krop taler for at beholde den her lille spire jeg går rundt med nu .
Men min kæreste vil absolut ikke
jg har tid til abort på torsdag . Og jeg vil bare ikke .
Han ser kun alt det negative ved at få baby . Han orker det ikke siger han .
Vi har to i forvejen det skal lige siges de var kolik børn og det gør den her os . Det er noget arveligt fra mig desværre .
Men jeg ønsker bare ikke få det lille væsen væk fra min krop .
Aner ikke hvad jeg skal gøre 
Størstedelen herinde på babysiden vil - naturligt nok - råde dig til at beholde baby - og det lyder også som om det vil være meget svært for dig at få en abort.
Men hvis jeg var dig, ville jeg bruge noget tid på at tænke over hvad det vil gøre ved familien at få en ekstra (kolik)baby. Det lyder som om der er en meget stor sandsynlighed for at du og din mand går fra hinanden? Måske ikke med god vilje, og måske din mand vil gøre et ærligt forsøg på at blive - men det lyder som om han er ret overbevist om at jeres forhold ikke kan holde til endnu et kolikbarn? Har I snakket det ordentligt igennem? Ved han præcis hvad du føler?
Jeg ville nok tænke meget over om jeg ville have to børn i en kernefamilie eller tre børn i en skilsmissefamilie. Og over hvordan det vil være at være enlig mor til tre, med en kolikbaby. Ikke at din mand ikke vil være der til aflastning og hjælp med børnene - men det er bare ikke det samme som at bo sammen og være fælles om det 24/7. Jeg synes ikke kun det handler om hvad der er rigtigt for dig - men også om hvad der er rigtigt for de to børn du allerede har.
Det dér med at man vil hade manden for evigt o.s.v. - den køber jeg ikke. Hvis du tager et overvejet, oplyst valg, vil det være dit valg, og så skal I nok komme videre. Men hvis dit overvejede, oplyste valg er at du hellere vil være enlig mor til tre, inkl. en kolikbaby - så må du gøre hvad der er rigtigt for dig.
Og for fremtiden - sørg for at bruge ordentlig prævention.

Anmeld