FB - Nora
Jeg gik i seng 22.30 mandag aften - havde haft lidt murren i maven, men det lagde jeg ikke så meget i, for det havde jeg jo haft i et par uger efterhånden - og masser af snydeveer.
Kl. 00.30 vågnede jeg ved at jeg fik en stærk smerte og jeg var ret sikker på at det var en ve. Jeg stod op og ventede på den næste, der kom 7-8 minutter senere. Så vækkede jeg Jacob og sagde at det vist var nu.
På 20 minutter fik jeg endnu 5 veer, og vi fik ringet efter Falck som skulle køre os til Kolding. De ville være der ret hurtigt, så vi kunne godt regne ud at Jacobs forældre ikke ville kunne nå frem inden, så vi vækkede Mila, pakkede hende i autostolen og tog hende med til sygehuset hvor vi mødtes med Jacobs forældre. Hun tog det rigtig pænt selvom hun var forvirret
Vi var inde på fødegangen ca. 01.40, og der var der kun 3-4 minutter mellem hver ve, men da jeg blev undersøgt var jeg kun 3 cm åben...dvs. det samme som torsdagen før hvor jeg havde været ved JM. Var helt forvirret - troede det var lige oppe over - da jeg i sin tid kom ind på FG gravid med Mila var jeg jo 9 cm åben.
Vi blev sendt ud og gå lidt frem og tilbage på gangen i en times tid -snart var der kun 2-2½ minut mellem og efter en time gik vi tilbage. Jeg havde nu meget kraftige veer og jeg blev undersøgt - var 9 cm åben. Klokken var nu 3.
Fik klyx mens karret blev fyldt og så snart jeg var klar kom jeg op i det varme vand - der var nu stort set ingen pauser mellem veerne og efter kort tid begyndte det så småt at presse på -det eneste der manglede var at vandet gik.
Kl. 03.43 gik vandet og efter 2 kraftige presseveer smuttede Nora ud - hun er født 03.45
Alt i alt en helt perfekt fødsel selvom det blev ret hårdt til sidst hvor det gik stærkt - det var dog helt ok -er glad for at jeg ikke havde presseveer i længere tid.
Jeg kom op på fødelejet hvor jeg kom af med moderkagen som var helt perfekt - ingen blødning og jeg kunne nøjes med 2 bittesmå sting da jeg havde fået en rift og en lille hudafskrabning,hvilket var billigt sluppet
Nora er en lille basse-4150 gram og 53 cm. Født 41+6
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld