Jeg ved ikke helt hvad jeg kan sige, der kan berolige dig lidt.
Hvis statistik hjælper kan jeg fortælle dig at ifølge de ALLERMEST pessimistiske prognoser er der en 0,0015% risiko for at han kommer alvorligt til skade af Influenza A. Det er sandsynligvis mindre end risikoen for at I bliver kørt over på vej hjem fra vuggestuen.. eller ihvertfald tæt på.
Jeg talte med en veninde, der er læge og hun fortalte at efter hendes mening er influenza A en storm i et glas vand. I øjeblikket er den ikke engang så farlig som en almindelig influenza er, og vi bliver ramt af en epidemi ca. hvert 4. år. Det der gør at man holder specielt øje med denne influenza er at der er en meget lille risiko for at den muterer... derudover mener hun det er et medieskabt hysteri. WHO har i årevis advaret mod pandemier, og nu har medierne fundet en kandidat. Det er en god historie....
Tænk på SARS.. en hel verden i hysteri - resultat: 3000 døde på verdensplan mener jeg det var.
Anywho - brug de almindelige influenza forebyggelsesråd, og lad være med at lade medierne hyle dig ud af det.. det er ihvertfald hvad vi har tænkt os at bruge herhjemme, og både min datter (hun er 6 mdr.) og jeg (jeg har sclerose, dvs. nedsat immunforsvar og en hjertefejl...) er i risikozonen.
Op med humøret
Anmeld