Bange :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

441 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. august 2009

Karo

Jeg er simpelthen et stort nervevrag iøjeblikket. Denne influensa A har simpelthen gjort mig så bange. Hørte i nyhederne at den er speciel farlig for gravide som hvis de bliver smittet risikere at skade fosteret med feks. autisme og andre psykiske lidelser. Her til morgen hørte jeg så at de regner med at den rigtig bryder ud inden for de næste uger eller måneder. Hørte også at de overvejer at vaccinere alle gravide, men jeg kan ikke lade være med at tænke om de overhovedt er klar over hvilke bivirkninger den har?

Da jeg var til lægen med Marcus for 2 uger siden til hans 1 års vaccination spurgte jeg lægen hvor godt rustet Marcus ville være hvis han fik den. Harn fortalte at dem der var i farer var folk der allerede har en alvorlig sygdom og så børn under 2 år. Det betyder jo at min lille guldklump er i farer hvis han bliver smittet og det gør mig bare så bange. Jeg kan slet ikke klare tanken om at vi skal blive smittet herhjemme.

Jeg har allermest lyst til at låse mig inde med min famillie og ikke komme ud før influensaen er overstået. Men da min barsel udløber næste onsdag og Marcus er startet i vuggestue igår, ja så er det ikke en mulighed. Har også alvorligt overvejet at ligne en kineser og rende rundt med en af disse masker de er så glade for dernede.

Katja 8+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2009

Vingummien

Da jeg var nede ved lægen igår med Emil da han skulle vaccineres, nævnte jeg det kort, og min læge sagde at det var blæst alt for meget op, og den alm influenza er lige så galt. Og mange af dem der udtaler sig slet ikke ved alt det de siger.

Og vi skulle slet ikke værre nervøse for det, så længe det ik er kommet og de ik kan se hvor meget den vil gøre skal man ikke være bange for den.

Han sagde lad være at være bekymret før man i det hele taget ved om den kommer og hvor voldsom den bliver, og  at i rige lande som f.eks Danmark behøves man ik være nervøse.

Anmeld

4. august 2009

Skouboe

Jeg ved ikke helt hvad jeg kan sige, der kan berolige dig lidt.

Hvis statistik hjælper kan jeg fortælle dig at ifølge de ALLERMEST pessimistiske prognoser er der en 0,0015% risiko for at han kommer alvorligt til skade af Influenza A. Det er sandsynligvis mindre end risikoen for at I bliver kørt over på vej hjem fra vuggestuen.. eller ihvertfald tæt på.

Jeg talte med en veninde, der er læge og hun fortalte at efter hendes mening er influenza A en storm i et glas vand. I øjeblikket er den ikke engang så farlig som en almindelig influenza er, og vi bliver ramt af en epidemi ca. hvert 4. år. Det der gør at man holder specielt øje med denne influenza er at der er en meget lille risiko for at den muterer... derudover mener hun det er et medieskabt hysteri. WHO har i årevis advaret mod pandemier, og nu har medierne fundet en kandidat. Det er en god historie....

Tænk på SARS.. en hel verden i hysteri - resultat: 3000 døde på verdensplan mener jeg det var.

Anywho - brug de almindelige influenza forebyggelsesråd, og lad være med at lade medierne hyle dig ud af det.. det er ihvertfald hvad vi har tænkt os at bruge herhjemme, og både min datter (hun er 6 mdr.) og jeg (jeg har sclerose, dvs. nedsat immunforsvar og en hjertefejl...) er i risikozonen.

Op med humøret

Anmeld

4. august 2009

Bondepigen

Ååh hvor jeg forstår dig. På den ene side hører man jo, at det ikke er farligere end alm. influenza, men på den anden side hører man om, hvor farligt det er. Og så har jeg det sådan, at man hellere må have respekt for sådan noget for en sikkerheds skyld. Emma skal jo osse starte i DP om ik så længe, og kan ikke lade være med at tænke på alle dem der kommer hjem fra udlandsrejser...

Men jeg mener at have hørt at der har været svine influeza før, men måske tager jeg fejl. Jeg prøver at lade være med at tænke alt for meget over det... og så ellers være ekstra omhyggelig med håndvask osv... Og gå til lægen hvis jeg føler det mindste som kunne være influenza...

Synes det er synd for dig, at glæden ved at være gravid, skal ligge lidt i skyggen af angsten for influenzaen... Men jeg forstår dig godt!!!

Lad os håbe det ikke bliver så slemt, som vi går og er bange for!!!

Anmeld

4. august 2009

Vingummien

bondepigen skriver:

Ååh hvor jeg forstår dig. På den ene side hører man jo, at det ikke er farligere end alm. influenza, men på den anden side hører man om, hvor farligt det er. Og så har jeg det sådan, at man hellere må have respekt for sådan noget for en sikkerheds skyld. Emma skal jo osse starte i DP om ik så længe, og kan ikke lade være med at tænke på alle dem der kommer hjem fra udlandsrejser...

Men jeg mener at have hørt at der har været svine influeza før, men måske tager jeg fejl. Jeg prøver at lade være med at tænke alt for meget over det... og så ellers være ekstra omhyggelig med håndvask osv... Og gå til lægen hvis jeg føler det mindste som kunne være influenza...

Synes det er synd for dig, at glæden ved at være gravid, skal ligge lidt i skyggen af angsten for influenzaen... Men jeg forstår dig godt!!!

Lad os håbe det ikke bliver så slemt, som vi går og er bange for!!!

den har været her før, derfor de mener at mange af de ældre ikke vil blive ramt fordi de har haft den

Anmeld

4. august 2009

oo

jeg læste, at det primært er gravide i deres sidste trimester den er farlig for, netop fordi deres immunsystemet på dette sene tidspunkt er svækket af graviditeteten. MEN de er ligeså udsatte for alm. influenza eller andre luftvejssygdomme!!
jeg tror virkelig ikke vi skal være så nervøse for sygdommen, det er SÅ hypet af medierne og så mange er der altså heller ikke der er døde på verdensplan!

det er lidt ligesom med terrorismen, hvor medierne gjorde folk mere bange end terroristerne gjorde! nu gør medierne os allesammen hunderæde og halvsyge bare ved tanken og mon ikke den bare lige svinger en halepisk over lille danmark og tar et par pensionister med sig - som influenza plejer

Anmeld

4. august 2009

NaFe

Jeg tænker også rigtig meget over det... Min søster kommer hjem fra usa på mandag. Hun har rejst gennem hele usa den sidste måned, samt været i mexico og caribien... Så hun har jo stor sandsynlighed for a være smittet, da hun jo har været i kontakt med rigtig mange mennesker... og vi kommer jo til a være meget sammen med hende, da hun skal til a lære sin niece a kende. Men hvad dælen kan jeg gøre.....hvem har ret til a blive vaccineret og kan man overhovedet det endnu...???

Anmeld

4. august 2009

Bondepigen

Jeg har osse tænkt tanken, at det godt kan være medierne, der blæser det op, for det er jo en "god" nyhed. Synes bare det er forkasteligt, hvis det er det de gør. Hvorfor skræmme mennesker unødigt, men jeg tror sagtens de kan finde på det.

Anmeld

4. august 2009

Dictes mor

Jeg har også tanken, især fordi min mor ringer næsten dagligt og påpeger alle de ting, jeg skal passe på og holde mig fra. Uh altså, det ville bare være så forfærdeligt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.