Ja nu har der i denne uge været tale om at man skal give forebyggende ormekur mod rævebændelorm hver 4. uge over hele landet hvis man har hund som er i risikogruppen. Så tænker jeg at det er mange hunde vel i en eller anden grad. 
Jeg vil høre hvad I andre med hunde gør? Har læst at hunde kan opbygge resistens mod ormepræparater hvis de får det uden at de har orm, men ved ikke om det forholder sig anderledes med denne rævebændelorm.
Har tre børn så vil jo ikke udsætte dem for den risiko der er med denne orm for mennesker, (ved godt at risikoen reelt er lille og også sagtens kan ske uden man har hund), men det jo er en alvorlig sag hvis mennesker bliver ramt af den trods alt. Samtidigt ønsker man jo også at hunden kan behandles for orm, hvis den virkelig går hen og får smitten også med andre orm selvklart.
Har skrevet til min dyrlæge for at få hendes råd og om hun overhovdet vil udskrive ormekur til hunde der ikke er påvist ramt af orm pga anbefalingen om at gøre det mod denne orm.
Men ja vil gerne høre hvordan i andre hundeejere forholder jer til dette. Så del gerne jeres tanker. 
Anmeld