Michelle21 skriver:
Hej.
Endelig fik jeg tid til at sidde ved en computer, da jeg endelig har fået lillemanden til at sove, så vil jeg da lige skrive om hvordan min fødsel forløb.
Mandag d. 10/2-14 kl 10.30 skulle jeg møde på fødegangen til igangsættelse (41+4) jeg starter med at komme ind på en undersøgelses stue hvor jeg bliver undersøgt på maven, og jeg får kørt en CTG, hans hjerterytme var en lille smule for høj, så jeg blev bedt om at drikke masser af væske, helst en halv kande, da det nogengange kan skyldes at moren ikke har fået nok væske..
Efter 30 min med CTG bliver den pillet af mig, og jeg skal sætte mig ude på gangen igen, hvor der så vil komme en anden jordemoder og hente mig, jeg bliver ført ind på en fødestue hvor vi snakker lidt om forløbet, hvordan det skal foregå.
Kl 12. får jeg sygehus tøj på, og vi går over og spiser frokost, kl 12.45 kommer vi tilbage på fødestuen, hvor jeg bliver undersøgt og vi får ordent en masse ting.
Kl 13.10 bliver mit vand taget, jeg er 3 cm åben og har ingen livmoderhals tilbage, efter vandet er taget, får jeg bind på og vi begynder og gå en tur på sygehuset.
Kl 14.20 får jeg min første ve, (og nej jeg var slet ikke i tvivl, av for den) og vi beslutter at smutte tilbage, men jeg får en ve igen (jeg havde meget atypiske veer).
kl 15.15 bliver jeg undersøgt og der er jeg 4 cm åben, jeg har fået en anden jordemoder, en ældre en, men hold op hun var uundværlig.
Timerne går og jeg ligger med MANGE veer, de er ikke ret lange men de er effektive, kl 18 bliver jeg undersøgt igen og der er jeg 6 cm åben, jeg får lagt en ctg igen grundet hans lidt høje hjerterymte, men får lagt den indvendig, så jeg kan bevæge mig..
Kl. 20 bliver jeg undersøgt igen og der er nu 8 cm åben..
Jeg føler på nuværende tidspunkt ikke der er nogen pause mellem veerne.. og kl 21.15 bliver jeg undersøgt igen og er nu 10 cm åben og jeg har en meget stor pressetrang, men må ikke presse da han desværre er kommet skævt i bækkenet, men de er meget svære og kæmpe imod.
Jordemoderen siger at vi skal prøve at presse ham det sidste stykke ned i bækkenet, da han ikke er nede endnu.. jeg presser i 45 min ca. hvor han så kommer ned, men han bliver stresset, og derfor skal der tages en blodprøve for at se om han har det godt, blodprøven viste at det var på tide han kom ud, da jeg ikke kunne ilte ham nok, derfor måtte han tages med kop, da jeg ikke havde flere kræfter tilbage, jeg sprækkede, av for den, jeg havde presset så meget at jeg havde fået blodsprængninger i hele hovedet, ikke et kønt syn :/
Vores lille basse er født kl 23.00 og vejede 3800 og var 53 cm lang.
Undskyld det blev langt, nu til en masse billeder af mit vidunder..