Hvornår gik i til lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

634 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. august 2009

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej piger. 

Jeg har i snart 10 mdr. prøvet at blive gravid uden held. Min cyklus har de sidste mange måneder været ustabil. Alt fra 32 til 45 dage, og jeg overvejer at kontakte lægen med henblik på, at blive undersøgt. Jeg talte med hende for halvanden måneds tid siden, hvor hun sagde jeg skulle give det lidt mere tid, men jeg kan ikke vente meget længere. Det hele fylder alt for meget i mit hoved.

Men hvor længe gik der før i gik til lægen, og hvornår tog lægen jer alvorligt?

Kh Alexis.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2009

oo

hej med dig

vi ringede til lægen da vi havde prøvet omkring 16 måneder og hun startede med at tage prøver med det samme. hun tog det meget alvorligt og forklarede os så detaljeret som hun kunne om hvad der skulle ske. da vi var ca 19 måneder inde i projektet, kom vi i første behandling på OUH fertilitetsklinik. vi ringede ikke før, fordi jeg var hunderæd for at få at vide, at vi aldrig ville kunne få børn.
jeg syntes du skal ringe til din læge igen og sige, at I gerne vil have noget hjælp til det hele. nu ved jeg ikke hvor du bor, men der er venteliste på OUH fertilitetsklinik, så selvom jeg er i systemet, så har det ikke været muligt at komme i behandling i denne måned, så du kan snildt komme til at vente på behandling, derfor så bare kom i gang held og lykke!

Anmeld

4. august 2009

Ja, jeg tror også jeg ringer og får en tid hos lægen i dag. Så håber jeg, at hun vil tage mig alvorligt. jeg bor i KBH, og kender absolut ingen ting til behandlings systemet. Men det kommer nok. I første omgang vil jeg bare gerne have mig og min kæreste tjekket - om alt er som det skal være.

Jeg er godt nok begyndt at blive lidt bekymret.

Anmeld

4. august 2009

BubbieBear

Alexis skriver:

Hej piger. 

Jeg har i snart 10 mdr. prøvet at blive gravid uden held. Min cyklus har de sidste mange måneder været ustabil. Alt fra 32 til 45 dage, og jeg overvejer at kontakte lægen med henblik på, at blive undersøgt. Jeg talte med hende for halvanden måneds tid siden, hvor hun sagde jeg skulle give det lidt mere tid, men jeg kan ikke vente meget længere. Det hele fylder alt for meget i mit hoved.

Kh Alexis.

Hejsa

Vi søgte læge da vi havde prøvet i 8-9 måneders tid.

Først snakkede vi med min læge - som kun kunne snakke om rygestop og sundere livstil. Han sagde vi skulle give det lidt ekstra tid.

Vi gav det yderligere 2 måneder, hvorefter vi igen snakkede med lægen (samme lægehus bare en anden læge) Hun begyndte på samme smøre som den tidligere - rygestop, sundere livsstil og vægttab (selvom min bmi "kun" er 29)

Jeg var utrolig ked af det da vi havde snakket med nr. 2 læge - men jeg ville ikke bide det svar i mig! Vi ringede så til min mands læge - og det har jeg aldrig fortrudt! Efter 10-11 måneder fik manden checket sine soldater, og jeg har fået taget blodprøver for at se om jeg havde ægløsning.

Anmeld

4. august 2009

Ja, jeg blev også frustreret da jeg ringede til lægen første gang for ca. 1 1/2 mdr. siden. Men kan nu se på mine beregninger, at min cyklus har været ustabil i lang tid nok til, at bede om hjælp. (ca. 1/2 år) Der er ingen af os som er overvægtige, ryger eller lever specielt usundt, så den kan lægen ikke bruge mod os heldigvis. Så ville jeg godt nok også blive gal til sidst.

Min egen læge er på ferie, og total booket op de første mange uger når hun er tilbage, og jeg har derfor fået en tid hos en anden læge som er tilknyttet samme lægehus, da jeg ikke kan vente. Så nu skal jeg derop på onsdag i næste uge. Så håber jeg, at hun vil tage mig alvorligt og hjælpe mig.  Jeg går ikke derfra uden en henvisning til undersøgelse. BASTA!

Anmeld

4. august 2009

BubbieBear

Alexis skriver:

Ja, jeg blev også frustreret da jeg ringede til lægen første gang for ca. 1 1/2 mdr. siden. Men kan nu se på mine beregninger, at min cyklus har været ustabil i lang tid nok til, at bede om hjælp. (ca. 1/2 år) Der er ingen af os som er overvægtige, ryger eller lever specielt usundt, så den kan lægen ikke bruge mod os heldigvis. Så ville jeg godt nok også blive gal til sidst.

Min egen læge er på ferie, og total booket op de første mange uger når hun er tilbage, og jeg har derfor fået en tid hos en anden læge som er tilknyttet samme lægehus, da jeg ikke kan vente. Så nu skal jeg derop på onsdag i næste uge. Så håber jeg, at hun vil tage mig alvorligt og hjælpe mig.  Jeg går ikke derfra uden en henvisning til undersøgelse. BASTA!

Krydser fingre

Anmeld

4. august 2009

Bom

Alexis skriver:

Hej piger. 

Kh Alexis.

Hej Alexis..

Til august har kæresten og jeg prøvet i 1 år.. Og for en lille uge siden ringede vi til lægen, og fik en henvisning til tjek af kærestens soldater, så nu går vi bare og venter på at brevet kommer..  Vi er blevet taget alvorligt hele vejen igennem... Dejligt..

Så sys bare du skal klø på..  for at i får en henvisning..

Knus Maria

Anmeld

5. august 2009

Hejsa. Ja, nu har jeg ihvertfald kontaktet lægen. Så på onsdag i næste uge skal jeg op og banke i bordet. Er ligeglad om mine hænder bliver gule og blå. NU skal der bare ske noget.  Basta!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.