I mine gravideteter efter jeg har mistet har jeg aldrig kunne finde roen fuldstændigt.
Men jeg satte mig ned og tænkte hvor meget jeg kunne overskue og krævede så det af mig selv og ikke mere. Jeg besluttede simpelthen at være gravid en dag af gangen. Vågne om morgen og glæde mig over jeg var gravid lige præcis i dag, lige præcis i dag torsdag er jeg gravid og det er jeg resten af dagen og jeg vil nyde det i dag.
Jeg nåede til at jeg kunne være gravid en uge af gangen, kunne vågne mandag morgen og sige: i denne uge er jeg gravid og jeg vil nyde det.
Vil håbe for dig du kan komme lidt længere
Men det et for sige til dig: sæt et overkommeligt mål for sig selv. Fx. Jeg vil nyde jeg er gravid frem til d. 1.3. Og jeg må ikke bestille nogen scanning frem til der. Jeg må ikke læse nogen tegn i min krop og gør jeg så mærker jeg dem og pakker dem væk. Jeg må ikke læse flere historier om hvordan man kan miste osv osv osv. Måske også en lille opgave til dig selv: jeg skal købe en lille body eller...?
5 scanninger til uge 12 er mere end rigeligt og man kan sige, ligegyldigt hvad de scanninger viser kan du alligevel ikke ændre på noget. Du kan kun ændre dine tanker.
Anmeld