at nyde det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

389 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. februar 2014

Anonym trådstarter

hvorfor kan jeg ikke bare nyde min graviditet?

har været til 4 selvbetalte scanninger og nakkefold, alle har vist en sund og rask og meget aktiv baby. men jeg er så nervøs for om noget skal gå galt... er 12+2.. 

er 2. gangs gravid men har været i behandling for at opnå denne graviditet.. kan det være derfor? aner det ikke, men jeg tør slet ikke glæde mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2014

et-ønske

Nu har jeg ikke prøvet at blive gravid uden at være i behandling....
Men nu hvor jeg er gravid for anden gang er jeg meget mere bekymret end første gang. Jeg køber ikke rigtig noget, og har heller ikke lyst - for tænk nu hvis....

Det er så skørt, for jeg er nu 23+3 og mærker liv - så burde have det som sikkerhed - meeeeeen fortæl det til min hjerne

Er sikker på din spire har det super godt - held og lykke med graviditeten

Anmeld

13. februar 2014

Putomanen

Jeg har også været igennem behandling, og jeg er sikker på, at det skabte en større distance for mig i forhold til graviditeten. Jeg turde ikke at tro på det.

Det blev heldigvis bedre stille og roligt efter nf, men det kom langsomt, og det er først efter at jeg kan mærke liv hver dag, at jeg har kunne slappe mere af og nyde det.

Anmeld

13. februar 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg har ikke været i behandling, men blev gravid spontant. Jeg har været panisk fra start. Prøvede at tyde alle tegn, for tænk hvis det var tegn på noget var galt. Jeg har selv været til 2 selvbetalte og så både nf og md. Ved alle scanninger har jeg været ved at dø af bekymring. Jeg var sikker på at nu var det dødt elller her til md at nu var der noget galt.

Jeg er begyndt at mærke lidt liv(20+6) men når jeg fx arbejder koncentrerer jeg mig ikke om at mærke efter, så bliver igen bekymret.

Ja jeg har også svært ved bare at nyde det.

Jeg tror det er lidt normalt, især når du har været i behandling for at opnå dit største ønske

En  Herfra

Anmeld

13. februar 2014

Sisse Vinther

Anonym skriver:

har været til 4 selvbetalte scanninger og nakkefold, alle har vist en sund og rask og meget aktiv baby. men jeg er så nervøs for om noget skal gå galt... er 12+2.. 

er 2. gangs gravid men har været i behandling for at opnå denne graviditet.. kan det være derfor? aner det ikke, men jeg tør slet ikke glæde mig 

Lad for GUDS skyld være med at KØBE flere!
Hvis du er utryg, nervøs, bekymret eller i tvivl kan lægen tildele dig en skanning. Det er dyrt for din pengepung.

Anmeld

13. februar 2014

modesty

Anonym skriver:

Jeg vil i hvert fald sige at du skal stoppe med de scanninger. Ikke på grund af pengene, men fordi de fastholder dig i følelsen af nervøsitet. Du bliver nødt til at arbejde på at give slip på de bekymringer, eller i hvert fald arbejde konstruktivt med dem.

Derudover udsætter du også baby for en lille smule stråling hver gang maven bliver scannet, så det er nok ikke en god idé at fortsætte med så mange scanninger gennem resten af graviditeten.

Min søn er blevet lavet ved IVF, så jeg kender alt til nervøsiteten. Man kan altid finde på et eller andet der kan være galt. Men jeg lover dig, du får det så meget bedre hvis du TVINGER dig selv til at tænke mindre på det. Det er svært at styre tankerne, men scanningerne kan du godt styre, og det kan måske hjælpe dig til at fokusere på andre ting. 

Anmeld

13. februar 2014

lineog4

I mine gravideteter efter jeg har mistet har jeg aldrig kunne finde roen fuldstændigt. 

Men jeg satte mig ned og tænkte hvor meget jeg kunne overskue og krævede så det af mig selv og ikke mere. Jeg besluttede simpelthen at være gravid en dag af gangen. Vågne om morgen og glæde mig over jeg var gravid lige præcis i dag, lige præcis i dag torsdag er jeg gravid og det er jeg resten af dagen og jeg vil nyde det i dag. 

Jeg nåede til at jeg kunne være gravid en uge af gangen, kunne vågne mandag morgen og sige: i denne uge er jeg gravid og jeg vil nyde det.

Vil håbe for dig du kan komme lidt længere  Men det et for sige til dig: sæt et overkommeligt mål for sig selv. Fx. Jeg vil nyde jeg er gravid frem til d. 1.3. Og jeg må ikke bestille nogen scanning frem til der. Jeg må ikke læse nogen tegn i min krop og gør jeg så mærker jeg dem og pakker dem væk. Jeg må ikke læse flere historier om hvordan man kan miste osv osv osv. Måske også en lille opgave til dig selv: jeg skal købe en lille body eller...? 

5 scanninger til uge 12 er mere end rigeligt og man kan sige,  ligegyldigt hvad de scanninger viser kan du alligevel ikke ændre på noget. Du kan kun ændre dine tanker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.