Alexander/Aleksander

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2014

ESV

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Endnu en om navne hehe

Min kæreste har ALTID sagt at hvis han fik en søn, skulle han hedde Alexander / Aleksander .. Stavemåden har vi ikke snakket om jeg har aldrig været vild med navnet, men det er heller ikke sådan at jeg ikke kan lide det ..

Derfor en lille afstemning kom meget gerne med jeres mening

Og storesøster hedder Caroline

Hvis vores datter var blevet en dreng skulle det have været en Alexander. Den anden stavemåde ser helt forkert ud i mine øjne. Jeg ved ikke om jeg syntes det er decideret synd for din kæreste men jeg syntes du skal være glad for han har så stærk en mening om navn og hvis du ikke har noget imod navnet ville jeg hvis det var mig lade ham få det ønske opfyldt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2014

Frk.S

Jeg er vild med navnet.... synes dog helt klart det skal staves Alexander. Jeg har tit tænkt på det navn hvis vi engang skulle få en dreng, men nu er der kommet en Alexander i familien, så det bliver ikke aktuelt.

Jeg synes i øvrigt det passer super godt til Caroline.

Anmeld

14. februar 2014

Maja_4000

Pigent skriver:

Okay
Mine børn vil få fire navne i alt når den dag kommer og det har jeg også selv

Det er jo også en smagssag, men jeg synes at det er for mange

Anmeld

14. februar 2014

majba

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Endnu en om navne hehe

Min kæreste har ALTID sagt at hvis han fik en søn, skulle han hedde Alexander / Aleksander .. Stavemåden har vi ikke snakket om jeg har aldrig været vild med navnet, men det er heller ikke sådan at jeg ikke kan lide det ..

Godt neutralt navn der passer til alle typer og "farver" et navn alle kender og kan stave til, men som han måske ikke deler med 6 andre i børnehave :-) 

Det passer fint til Caroline! Havde en sød ex kæreste derhed det, så nok ikke et jeg selv vil bruge ;-) 

Anmeld

14. februar 2014

jydeinden

synes Alexander er et super sødt navn som passer til mange pige navne

Anmeld

14. februar 2014

Kløver

Synes Alexander er et flot navn, men ikke med stavemåden Aleksander, ser forkert ud på en måde

Anmeld

14. februar 2014

Giraffen

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Endnu en om navne hehe

jeg er vist en af de få der har sat kryds i "jeg synes det er synd for min kæreste hvis...."

jeg har HELE mit liv sagt at jeg sku ha en *** opkaldt efter min fantastiske farmor (som stadig lever). Min kæreste var sådan lidt aaargh og hvad med et andet navn - alle navne han sagde var bare forkerte i min mave, jeg vidste jeg ville fortryde og blive ked af det og nok også bebrejde ham lidt, hvis ikke jeg fik lov til det... det betød så meget for mig, at jeg ved jeg også ville blive ked af det hvis jeg aldrig fik en pige, fordi den videregivelse af det navn betød ALT for mig....

Men han gav sig og i dag kunne hun bare ik hedde andet  og hvis han har det på samme måde, så synes jeg også man skal prøve at se om man kan acceptere det hvis du hadede navnet eller på ingen måde kunne forliges med det, så kan jeg godt se, at der er et dilemma

Men prøv og tænk, stolte dreng, der kan sige JEG hedder Alexander, fordi min FAR synes det var LIGE præcis det navn JEG skulle ha' 

sikke mange hjerter det blev til håber I finder en go løsning og  med en mand, der har en klar holdning

Anmeld

18. februar 2014

Lunae

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Endnu en om navne hehe

Min kærestes fætter har to børn. En Caroline og en Alexander. Det passer godt sammen, synes jeg

Anmeld

18. februar 2014

Anonymo

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Endnu en om navne hehe

Syntes det er et rigtig flot navn, men jeg hælder mest til Alexander

Anmeld

19. februar 2014

birthee

Herhjemme hedder lillebror Alexander og storesøster Caroline... Det passer godt sammen og klinger fint... Vi snakkede også om den anden stavemåde, men blev enige om at det skulle være med x, da barnet ellers skulle bruge tid på at stave navnet for andre ofte... Mvh. Birthe (med h) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.