5:2 og motion?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

474 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. februar 2014

Giraffen

Hej med jer

jeg er så fristet af idéen om alle de sunde bonusting, der er ved 5:2'eren og overvejer ud fra dette og afprøve det.

Men da jeg træner ca 5-6 dage om ugen er det ret vigtigt for mig på forhånd at få noget info omkring hvordan træning og 5:2 hænger sammen, så håber nogen kan hjælpe

1) Må/kan/anbefales det at træne på fastedagene?

2) hvis man fx træner intensivt i en time, så forbrænder jeg ca 450 kcal på det - skal det så lægges oveni nu når det er faste dage? for jeg har fået beregnet en TDEE, der tager højde for "træning 3-5 dage om ugen"

3) andre med erfaring ift 5:2 og træning så hører jeg meget gerne om det

PS. har også overvejet at starte med 6:1 bare sådan liiiige for at komme stille og roligt igang - nogen tanker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2014

*Pingvinen*

Hej. Troede aldrig netop DU skulle blive fristet af den ordning
Jeg faster fra søndag kl 14 til mandag kl 14 også igen onsdag kl 14 til torsdag kl 14. På den fade kan jeg få mit motion lagt ind.

Når jeg træner, er min faste lagt udenfor min træning. Fx i går, hvor jeg har fri, løb jeg en morgentur. Faster fra kl 14. Også skal jeg til Crossgym i aften. Så på den fungere det for mig.

Jeg synes det er lidt hårdt på mine faste-dage. Kroppen er lidt slap, har hovedpine og er træt. Men har hørt, det kun er tilvænning.

Anmeld

13. februar 2014

Papillon

Jeg synes, Pinvinens svar lyder fornuftigt

Derudover ville jeg nok også starte på en 6:1, bare lige for at komme igang og prøve det, uden det blev en kæmpe udfordring. Så kan du jo altid smide en ekstra fastedag ind, når du har mod på det.

Jeg ville ikke anbefale at træne i fasteperioden af hensyn til muskelnedbrydning og -opbygning (proteinsyntese). Derudover har jeg en forestilling om, at man præsterer mindre og kan få det ret dårligt efterfølgende, når man kører hårdt på uden så meget energi. Så hvis det er muligt at undgå træning i fasteperioden, ville det nok være at foretrække

Jeg hat ikke selv erfaring, overvejede også at prøve, men nåede at få en positiv graviditetstest, før jeg kom igang, og så er det jo ikke lige sagen at faste

Anmeld

13. februar 2014

Giraffen

*Pingvinen* skriver:

Hej. Troede aldrig netop DU skulle blive fristet af den ordning
Jeg faster fra søndag kl 14 til mandag kl 14 også igen onsdag kl 14 til torsdag kl 14. På den fade kan jeg få mit motion lagt ind.

Når jeg træner, er min faste lagt udenfor min træning. Fx i går, hvor jeg har fri, løb jeg en morgentur. Faster fra kl 14. Også skal jeg til Crossgym i aften. Så på den fungere det for mig.

Jeg synes det er lidt hårdt på mine faste-dage. Kroppen er lidt slap, har hovedpine og er træt. Men har hørt, det kun er tilvænning.

Min motivation ift 5:2 er alene den sundhedsmæssige faktor, at det skulle være sundt for kroppen. Problemet er bare, at jeg har en hverdag, hvor der ikke er plads til en dag med svimmelhed, træthed og hovedpine, jeg skal være 110% på hver eneste dag - så jeg tror jeg skal tænke mig godt om og sætte mig rigtig godt ind i det inden

lige nu er min træning primære årsag til at jeg kan have den hverdag som jeg har og tanken med 5:2 var at den ku bidrage dertil, så det kan godt være det ikke er den bedste måde så

Anmeld

13. februar 2014

Giraffen

Papillon skriver:

Jeg synes, Pinvinens svar lyder fornuftigt

Derudover ville jeg nok også starte på en 6:1, bare lige for at komme igang og prøve det, uden det blev en kæmpe udfordring. Så kan du jo altid smide en ekstra fastedag ind, når du har mod på det.

Jeg ville ikke anbefale at træne i fasteperioden af hensyn til muskelnedbrydning og -opbygning (proteinsyntese). Derudover har jeg en forestilling om, at man præsterer mindre og kan få det ret dårligt efterfølgende, når man kører hårdt på uden så meget energi. Så hvis det er muligt at undgå træning i fasteperioden, ville det nok være at foretrække

Jeg hat ikke selv erfaring, overvejede også at prøve, men nåede at få en positiv graviditetstest, før jeg kom igang, og så er det jo ikke lige sagen at faste

uha nej og stort tillykke med bebsen ja jeg tror også 6:1 er bedst at starte med og det virker også mere overskueligt at køre 14-14 så man ikke har en heeeeel dag på kun 500kcal, men lige nu er jeg dertil hvor jeg bare har tænkt tanken, jeg tror man skal overveje det grundigt inden og sætte sig lidt bedre ind i det, så man er lidt på forkant med det

for mig er træning bare vigtigere end mad, så er ikke sikker på det egner sig til mig, hvis jeg skal til at planlægge min træning uden om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.