At blive overvægtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

550 visninger
8 svar
2 synes godt om
12. februar 2014

Anonym trådstarter

At blive overvægtig mens man er gravid? Tidligt i graviditeten (lige inden 2 trimester)

jeg tabte mig til 65 kg inden jeg blev gravid. Hvilket er normalvægtig, lidt på grænsen, men normalvægtig i forhold til bmi. Nu vejer jeg så lige over 70 kg i uge 12. Og ja.. Det er kommet efter dårlig kost  Jeg har intet ordentligt kunne spise, og drikker meget saft. Det er så begyndt at vende lidt (med kosten) . Eller jeg prøver i hvert fald så godt jeg kan. 

Men helt ærlig, skal jeg være nervøs for at tabe barnet? For det er jeg  Enormt meget endda... Man hører jo hele tiden om at mange overvægtige mister osv osv... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

overvægt kan du ikke regne med under graviditet. Så ville alle jo være overvægtige eller blive det. Dit bmi var normalt da du blev gravid, og det er hvad du skal gå udfra. Selvfølgelig skal du ikke proppe dig med kage indtil fødslen, men du skal helt klart forvente at tage en del på, det skal selfølgelig helst være babyvægt og ikke bare fedt

jeg vejede 73kg da jeg blev gravid. Bmi på 24- normalt. Endte på 86kg hvilket er overvægtigt for mig normalt men IKKE under en graviditet. vægten var i øvrigt tilbage på 73 efter 3uger. 

SÅ, ingen panik. Spis fornuftigt og nyd din graviditet 

Anmeld

12. februar 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

overvægt kan du ikke regne med under graviditet. Så ville alle jo være overvægtige eller blive det. Dit bmi var normalt da du blev gravid, og det er hvad du skal gå udfra. Selvfølgelig skal du ikke proppe dig med kage indtil fødslen, men du skal helt klart forvente at tage en del på, det skal selfølgelig helst være babyvægt og ikke bare fedt

jeg vejede 73kg da jeg blev gravid. Bmi på 24- normalt. Endte på 86kg hvilket er overvægtigt for mig normalt men IKKE under en graviditet. vægten var i øvrigt tilbage på 73 efter 3uger. 

SÅ, ingen panik. Spis fornuftigt og nyd din graviditet 

Under min 1 graviditet tog jeg 20 kg på, og de nåede aldrig helt af (det er 3 år siden) .. Så det er jeg selvfølgelig også nervøs for, men jeg er bare i det hele taget mere nervøs for baby denne gang... 

Anmeld

12. februar 2014

Matuk.dk

Mener heller ikke du kan regne med bmi under graviditeten. 

Når man snakker overvægt, er det når ens bmi er for højt, inden man blev gravid. 

Langt de fleste tager en del kilo på i de 40 uger, men oftest ryger de fleste af igen kort tid efter fødslen. 

www.matuk.dk

Følg os på  http://www.pinterest.com/matukdk/

Anmeld

12. februar 2014

Milas14

Jeg har været normalvægtig på 64-67 kg alle 3 gange jeg har været gravid. Har taget mellem 16 og 21 kg på... Alle kg er tabt efter 3-4 mdr efter fødslen

Anmeld

12. februar 2014

Maja88

Er der mange overvægtige som mister??

Hvem siger det??

Anmeld

13. februar 2014

liten-mamma

Anonym skriver:

At blive overvægtig mens man er gravid? Tidligt i graviditeten (lige inden 2 trimester)

jeg tabte mig til 65 kg inden jeg blev gravid. Hvilket er normalvægtig, lidt på grænsen, men normalvægtig i forhold til bmi. Nu vejer jeg så lige over 70 kg i uge 12. Og ja.. Det er kommet efter dårlig kost  Jeg har intet ordentligt kunne spise, og drikker meget saft. Det er så begyndt at vende lidt (med kosten) . Eller jeg prøver i hvert fald så godt jeg kan. 

Men helt ærlig, skal jeg være nervøs for at tabe barnet? For det er jeg  Enormt meget endda... Man hører jo hele tiden om at mange overvægtige mister osv osv... 

Du skal gå ud fra dit bmi før du blev gravid. Hvis det var lidt højt inden graviditet, skal du nok holde lidt øje med vægten igennem graviditeten. 

Bare sørg for at spise forholdsvist sundt og ikke proppe dig med usunde ting hele tiden, så skal det nok gå  

Og så lige en ting, der er en der skriver at alle bliver overvægtige i sin graviditet - sikke noget fis 

Anmeld

13. februar 2014

Papillon

Maja88 skriver:

Er der mange overvægtige som mister??

Hvem siger det??

Der er generelt flere komplikationer forbundet med overvægt og graviditet, og en lidt større risiko for at miste. Men derudover er der jo kvinder i alle vægtklasser, der mister, så man skal passe på med at sætte lighedstegn mellem overvægt=spontan abort.

Det siger sundhed.dk om spontan abort:

Disponerende faktorer: Alder, rygning, alkohol, kaffe (over tre kopper dagligt) og overvægt

Anmeld

13. februar 2014

Anitta Kristiansen

Var normalt vægtig inden jeg blev gravid tog 17 kg på og alt var væk efter bortset fra utrolig løs hud. Denne gang er jeg allerede ved at tage mere på men det skal nok gå. Bare husk at få andet end saft. Er ikke let med kvalme osv men prøv så godt du kan. Her anden gang har jeg også været nervøs for at miste selvom der ikke er grund. Og tror det sker for flere anden gang, da man har prøvet at være gravid så er ikke det der er bekymring for, men mere om man er så heldig at få en rask og sundt barn. Men du er allerede 12 uger nu, så den værste face er ovre så nyd at du er velsignet med et barn mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.