Mens smerter - hormonspiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

578 visninger
6 svar
1 synes godt om
12. februar 2014

grønbæk

Hej
Jeg har født for 5 mdr siden og har haft min mens 2-3 gange siden og det skal jeg lige love for jeg ikke er i tvivl om! Jeg bløder kraftigt og har store smerter. Jeg har smerter som en middelkraftig ve, stort set hele tiden! Det er mit andet barn.

Jeg vil ikke have P piller pga den store mængde hormon og fordi jeg efter første fødsel havde så mange bivirkninger af p pillerne.

Jeg er interesseret i at høre erfaringer om hormonspiralen - bivirkninger og virkning!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2014

ano14316

grønbæk skriver:

Hej
Jeg har født for 5 mdr siden og har haft min mens 2-3 gange siden og det skal jeg lige love for jeg ikke er i tvivl om! Jeg bløder kraftigt og har store smerter. Jeg har smerter som en middelkraftig ve, stort set hele tiden! Det er mit andet barn.

Jeg vil ikke have P piller pga den store mængde hormon og fordi jeg efter første fødsel havde så mange bivirkninger af p pillerne.

Jeg er interesseret i at høre erfaringer om hormonspiralen - bivirkninger og virkning!

Jeg har haft hormon spiral og var super glad for den... Mærkede aldrig noget til den...
Den reduceret men mens fra natbind i dagtimerne til trusseindlæg, og mildere smerter..
Da jeg fik den ud fik men mens 2 dage senere og blev gravid i den cyklus, så den er ihvertfald hurtigt ude af systemet...

Jeg pletblødte i de der varslet 3 mdr. Men synes ikke det var slemt...

Jeg har både fået lagt spiral hos læge og gynækolog, og jeg vil anbefale at få den lagt hos en gynækolog..

Jeg havde mange bivirkninger på p-piller. Bla lugtgener og havde ingen med spiralen...

Anmeld

12. februar 2014

LinLin

Jeg har haft den. Blødte on/off i tre mdr og havde derefter kun pletblødninger omkring mens... Jeg fik de først mdr rimelige kraftige smerter omkring mens, men de aftog....

Jeg havde dens halvandet år, så ville vi have et barn mere.

Det tog 8 mdr før jeg blev gravid....

Anmeld

12. februar 2014

Christina89

Jeg fik min hormonspiral for 4 måneder siden efter at have født min søn, og jeg er SÅ glad for den!! Jeg pletblødte de første 2-3 uger, men siden da har jeg slet ikke set skyggen af mens! Jeg gider heller ikke p-piller mere, da jeg mistænker dem lidt for at være skyld i, at det tog så lang tid om at blive gravid (min krop kunne slet ikke finde ud af det og fik aldrig en regelmæssig cyklus). Så håber lidt på, at når vi vil i gang med nummer 2, at det så går lidt hurtigere  Om ikke andet så har jeg virkelig nydt ikke at skulle huske at tage min p-pille og så heller ikke have mens!

Anmeld

12. februar 2014

Skouboe

Jeg blødte en del de første 6 måneder og nu her 3 år senere, mærker jeg intet andet end en murren indimellem omkring mens tid. Jeg har ikke haft mens i de sidste 2½ år, så jeg elsker selvsagt min spiral

Anmeld

12. februar 2014

stjernehimmel

Jeg fik i sin tid min pga kraftig mens mens.... Den røg ud efter kort tid igen, da mine mens smerter blev endnu værre.

jeg har haft alm, det var det samme, lægen fortalte at det godt kan øge mens smerter osv når man får spiral.

Anmeld

14. februar 2014

grønbæk

Okey det lyder til det er værd at give det et forsøg, den kan jo komme ud igen, hvis det ikke giver den ønskede virkning!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.