Symfysemål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

795 visninger
8 svar
2 synes godt om
11. februar 2014

SRP

Hej piger

var hos lægen i dag 24+2 og symfysemålet blev målt til 22 ligesom for to uger siden hos jordemoder. Lægen synes ikke det var stort nok, men sagde jeg jo heller ikke var så stor og min datter vejede kun 2,7 kg ved fødslen. Er der en tendens til lægerne måler symfysemål anderledes end jordemødre? Synes også det var sådan under min sidste graviditet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2014

Kit

De skulle jo måle på samme måde, men mindes det var det samme i min første graviditet. Som jeg kunne forstå på min læge, så gør de det til glæde for JM. Tror ikke lægen som sådan bruger informationen til så meget.

Var afsted i sidste uge 24+0 og mit SF blev målt til 21 cm ved lægen. Har ikke fået målt det ved JM endnu og skal først afsted dertil 10. marts.

Til info vejede mit datter 2,79 kg ved fødsel, så vi to følges da meget godt ad størrelsesmæssigt

Anmeld

11. februar 2014

Happiness

Det kan sagens være lægen der fejlmåler. De er ikke uddannet ligeså godt til det, og gør det ikke lige så ofte. Men forstår så ikke hvorfor hun/han mente det var småt. Det hedder sig at det skal følge ugerne med +/- 2cm. Så det er jo lige efter bogen

Anmeld

11. februar 2014

Miss Church

SRP skriver:

Hej piger

var hos lægen i dag 24+2 og symfysemålet blev målt til 22 ligesom for to uger siden hos jordemoder. Lægen synes ikke det var stort nok, men sagde jeg jo heller ikke var så stor og min datter vejede kun 2,7 kg ved fødslen. Er der en tendens til lægerne måler symfysemål anderledes end jordemødre? Synes også det var sådan under min sidste graviditet

Det mål min læge tog og det som min JM tog, passede heller ikke sammen Jeg regnede med JM  

Anmeld

11. februar 2014

Louises

Min jm sagde at man ikke kunne regne med det 100 % når det ikke er samme person der måler :-) 

Anmeld

11. februar 2014

SRP

Er glad for jeres svar piger det giver mere ro. Må prøve at tage den med ro og se, hvad de siger ved næste jordemoderbesøg.

Anmeld

11. februar 2014

Annette A

Ja min læge målte også forkert og det sagde jordemoderen tit lægerne gjorde og lægen fik også nået at gøre mig lidt bekymret, indtil jeg kom til jordemoderen der sagde det var som det skulle være.

Anmeld

11. februar 2014

Mie89

SRP skriver:

Hej piger

Altså min jordemoder rystede på hovedet og grinte lidt, da jeg udtrykte bekymring for, at det SF-mål min læge havde målt var meget stort for hvor langt jeg var - og sagde at de (jordemødre) sjældent tog lægernes mål for gode varer, da de jo ikke er specielt uddannet til det og ofte måler forkert 

Så så længe din jordemoder er tilfreds, tror jeg bestemt ikke du skal være bekymret 

Anmeld

11. februar 2014

SjeBets

min læge måle mit SF og det var for lille, kunne jeg ikke forstå at JM ikke havde sagt noget om da jeg var ved hende en lille uge tidligere, nå men jeg kom til en tryghedsscanning på lægens ordre, fint men der var intet. har så en veninde der er jm stud, som sagde at de ofte fik folk ind fordi lægen havde målt fejl, fordi at de er ikke uddannet til det som JM er .. eller noget i den retning ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.