Et nyt indlæg, denne gang med billeder ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

970 visninger
8 svar
10 synes godt om
10. februar 2014

EnSødMor

Dette indlæg kommer som efterfølger af et tidligere indlæg skrevet igår ;  https://www.baby.dk/debat/237072pi1/stil-shopping-skoenhed/vi-mangler-noget-varme-i-vores-hjem.aspx

Jeg har fået taget lidt billeder idag så det måske er lidt nemmere at få et overblik over problemet.. ;-) 

Jeg undskylder på forhånd for alt rodet men håber i kan se hvad jeg mener, alt er stortset hvidt, hvilket gør mig skør! 

Jeg har brug for noget varme og noget hjemligt! - Har overvejet at udskifte alt lilla i sofaen/sofahjørne om til noget rødt/orange for at vække mere liv? ;-) 

kom gerne med flere råd, for jeg er helt blank! Men laves om skal der!! ;-) 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

rimor

Tæppe på gulvet og gardiner i vinduerne ville måske hjælpe. Det samler ligesom rummet.

Anmeld

10. februar 2014

Dot D

Også min tanke, et tæppe under sofabordet - eventuelt også under spisebordet. Gardiner giver også lidt hygge og evt farve ved vinduerne. 

Du/I kunne eventuelt vælge et større billede til at hænge på væggen ved de to små lilla. De ser lidt "forladte" ud deroppe i luften...

Jeg synes fint, du kan beholde det lilla, du kan måske vælge flere nuancer af den og der er jo også nogle mere varme lilla farver, så bare ud på shoppetur

Anmeld

10. februar 2014

L&V

EnSødMor skriver:

Dette indlæg kommer som efterfølger af et tidligere indlæg skrevet igår ;  https://www.baby.dk/debat/237072pi1/stil-shopping-skoenhed/vi-mangler-noget-varme-i-vores-hjem.aspx

Jeg har fået taget lidt billeder idag så det måske er lidt nemmere at få et overblik over problemet.. ;-) 

Jeg undskylder på forhånd for alt rodet men håber i kan se hvad jeg mener, alt er stortset hvidt, hvilket gør mig skør! 

Jeg har brug for noget varme og noget hjemligt! - Har overvejet at udskifte alt lilla i sofaen/sofahjørne om til noget rødt/orange for at vække mere liv? ;-) 

kom gerne med flere råd, for jeg er helt blank! Men laves om skal der!! ;-) 

Det er godt nok meget hvidt ja.. Du kan få lidt billeder af de ting vi har lige nu.

Det er ik lige alle farverne der stemmer på billederne men som du nok fornemmer er det over i den petrol blå.

Der ud over vil vi gerne ha lavet 2 billeder af ungerne i popart.

Hvis jeg skulle gøre noget i jeres stue ville det være noget ala det også få svævehylderne længere ned, knald på farverne, friske blomster og nogle meget større billeder
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Svævehylderne hænger for højt. Så ned med dem og så skal de hænge mere forskudt end de gør nu. Så fylder de mere på væggen. 

Større billeder eller bare flere detaljer på væggene. Det kunne være et fedt ur fx.

tæppe under sofabord og måske også under spisebord (det er bare lidt upraktisk der) vi har et stribet multifarvet uldtæppe fra ilva under vores sofabord, det er rigtig hyggeligt og samler sofahjørnet. 

Mere nips/pynt, ser ud til at rummet er meget bart langs væggene. Ville nok finde en fin pyntestol med et lille bord til og sætte et lysfad og lign på bordet. Og et hyggeligt tæppe i stolen. Farverige vaser og lysestager på borde og i vindueskarme. Også gerne nogen større til måske at stå direkte på gulvet. 

I kan også sagtens have en løs sofapuf eller stor sækkestol til at flyde i foran fjernsynet

Gardiner

Anmeld

10. februar 2014

Pigent

Du får lige mine tanker....

Jeg synes de hylder på første billede hænger højt hoppe. Sæt dem længere ned også måske den ene lidt højere oppe end den anden

Den murre sten væg man kan se på billede 1, ved ikke hvor lang den er og om der står noget ved den, men sæt evt noget ved den væg. En kommode, rumdeler med farvede kasser.

Ved sofaen hvor de to lilla billeder hænger ville jeg finde et eller to større billeder også sætte de lilla op et andet sted.

Få nogle stearin lys ind som også giver hygge, nogle vaser, nips ting, puder og tæpper

Jeg forslå i fx forsætter i den lilla farve hvis det er den i godt kan lide

Anmeld

11. februar 2014

serinasmor

Det ser ikke ud som om i har nogen lamper ?

1 over spisebordet

En over sofabordet

Og evt en standerlampe et 3. Sted ... Ellers hvad de andre siger

Anmeld

11. februar 2014

EnGodMor

Stort tæppe under spisebordet og sofabordet.

Gardiner med lys farve. eller nogle hvide lameller, hvoraf en af lamellerne har en anden farve en hvid, fx rød blå eller sort.

Et lege hjørne til legetøj. 

Store flotte grønne blomster, en ved den lyserøde stol, og en ved det store glasskab. 

Nogle puder i sofaen med lidt farve. 

Voksdue med lidt farve og mønstre, der er nogle flotte i jysken. 

Flyt svævehylderne over ved sofaen. 

Hænge et par store billeder op med lidt farve på, ved spisebordet og over ved sofabordet. 

Flyt tørrestativerne i et andet rum, de er ikke så hyggeligt i stuen. 

Farvede pynte ting på svævehylderne, fx farvede billederammer, farvede vase. 

Nogle lysestager til lange lys, stående i vinduet,   og på svævehylderne.

En stor lækker frugtskål på spisebordet. 

Hænge lampe over spisebordet.  

Anmeld

11. februar 2014

lineog4

Varme kan jo skabes på mange måder og man har forskellig stil. Lige gået med et kritisk øje på mit eget hjem og ville egentlig tage billeder, men udover rodet så ville jeg heller ikke vide lige præcis hvad giver varmen - andet end det er lidt hule agtigt med bøger fra gulv til loft på den ene væg (der brydes med farver gange hundrede).

men dit hjem i mine hænder ville ende med mange flere ting - og jeg ville være sur over jeg havde så mange ting  Der ville blive smidt nogen lammeskind, mine farvede bolde lyskæde og alt for mange stearinlys. Billeder og sjove finurligheder forskellige steder og en masse puder (som skifter udseende er par gange om året i sofaen), vattæpper i farver og så forfærdelig mange børne ting... Ikke særlig konstruktivt, og dog for tror også tiden giver varme og her bor vi stemning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.