gravid og med 7 årig steddatter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

515 visninger
6 svar
6 synes godt om
10. februar 2014

hende-der-du-ved-nok

hvordan og hvornår ville i fortælle den yngste at h*n skal være blandt de store nu?

sagen er den at jeg har en 7 årig steddatter og jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det er okay at fortælle hende at hun skal være storesøster til august, altså at fortælle hende det, her efter NF?

Kæresten synes hun kan få det at vide lige efter, hvor jeg synes hendes tidsfornemmelse ikke er helt klar til det endnu, at jeg ville jo egentligt helst vente til jeg fik en lidt større mave og hun så kunne se tiden gå på den måde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

Misser1989

hende-der-du-ved-nok skriver:

hvordan og hvornår ville i fortælle den yngste at h*n skal være blandt de store nu?

sagen er den at jeg har en 7 årig steddatter og jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det er okay at fortælle hende at hun skal være storesøster til august, altså at fortælle hende det, her efter NF?

Kæresten synes hun kan få det at vide lige efter, hvor jeg synes hendes tidsfornemmelse ikke er helt klar til det endnu, at jeg ville jo egentligt helst vente til jeg fik en lidt større mave og hun så kunne se tiden gå på den måde?

Synes sagtens i kan fortælle hende det nu.
Vi fortalte vores søn med det samme, at han skulle være storebror. Han var lige fyldt to.

Anmeld

10. februar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

jeg har en søn der lige er blevet 6... han fik at vide at han skulle være storebror da jeg var 7 uger henne, dagen før resten af familien fik at vide jeg var gravid...

Jeg havde inden da snakket med børnehaven om det da jeg ikke var sikker på om vi skulle vente til efter NF eller hvad, og de sagde han sagtens kunne få det at vide så tidligt... Da jeg sagde det fortalte jeg ham at der ville gå lidt længe før baby blev født, for først skulle det have været jul og så hans fødselsdag (jeg har termin i april)... Han vidste ikke at jeg havde snakket med en pædagog om det, så da han kom i børnehave næste gang fortalte han stolt at han skulle være storebror...

Anmeld

10. februar 2014

TNBC

Hun er syv, de forstår faktisk ret meget.

Det er bare at fortælle hende at til august skal hun være storesøster, lige efter sommerferien. Det forstår hun godt, og så har hun noget at glæde sig til. og så kan i altid snakke om det.

Hvad er det du er bange for at hun ikke forstår(Det med tidsfornemmelse)?

Anmeld

10. februar 2014

hende-der-du-ved-nok

Yurie skriver:

Hun er syv, de forstår faktisk ret meget.

Det er bare at fortælle hende at til august skal hun være storesøster, lige efter sommerferien. Det forstår hun godt, og så har hun noget at glæde sig til. og så kan i altid snakke om det.

Hvad er det du er bange for at hun ikke forstår(Det med tidsfornemmelse)?

fordi hun har ofte problemer med at huske selv det mest åbenlyse i sin dag...

altså man kan have været i svømmehallen med hende og det eneste hun husker ved puttetid og ofte også ved morgenmad er hvilken tegnefilm hun sidst så... altså hun kan godt huske hun har været i svømmehallen, men hun husker det som en helt anden dag!

Anmeld

10. februar 2014

TNBC

fordi hun har ofte problemer med at huske selv det mest åbenlyse i sin dag...

altså man kan have været i svømmehallen med hende og det eneste hun husker ved puttetid og ofte også ved morgenmad er hvilken tegnefilm hun sidst så... altså hun kan godt huske hun har været i svømmehallen, men hun husker det som en helt anden dag!

Så lav en kalender til hende, hvor der står Jeg skal være storesøster på terminsdagen. så kan hun tælle ned

Jeg kan også glemme hvad jeg lavede tidligere på dagen, eller i går. og blande rundt i det.
Men der er lidt forskel på en tur i svømmehallen og at skulle være storesøster, det er jo noget hun nok vil snakke noget mere om, og det er ikke noget der skete en eller anden dag

Jeg synes I skal sætte jer ned med hende og så se hvordan hun reagerer og hvad der sker.

Anmeld

10. februar 2014

et-ønske

Min datter på 8 og min mands børn på hhv 6 og 12 år fik det at vide da jeg var 7+3 - det har de håndteret fint
I kunne evt sige at baby kommer efter sommerferien - det er en ting hun kan forholde sig til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.