spise selv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

383 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. marts 2008

Tikki

Jeg har lige kigget i denne her fine bog fra sundhedsstyrrelsen om mad og der står, at de fleste børn i 8-9 måneders alderen med fingerene selv kan spise små rugbrødshapsere eller andet småt fra tallerken. Gør jeres unger det?
På billedet ved teksten er nogle fine rugbrødshapsere med rødbede og en dreng, der fint spiser selv 8D

Jeg har prøvet nogle gange med hapsere, der ligger linet op på hendes tallerken, men hun klapper med flad hånd begge hænder ned i maden flere gange eller moser det mellem hendes pegefinger og tommeltot, for bagefter at kaste tallerkenen på gulvet....nam nam :P. Store stykker, stænger og andet går fint, men at sidde fint og spise hapsere ....not :))

/Jeanette, der ikke håber hendes datter bliver inviteret til middag hos dronningen lige foreløbigt 8D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2008

Tynen

En fra min irl-mg ejer et barnd er spiser rugbrødshapsere rigtig pænt selv og lige der må jeg sige at jeg følte at jeg havde hæmmet Stella helt vildt!

Hun smadrer bare hånden i dem eller kvaser dem mellem hendes små fedtede næver! :)

Så nej, her kan hun ikke selv - Og må sige at jeg lige pt IKKE orker at finde leverpostejsrester mellem fingrene på hende :)

Trine

Anmeld

25. marts 2008

Nadi

Oliver spiser heller ikke rugbrød selv, men hvis hn abre får et stykke brød eller en kiks så spiser han det selv. Men synes det ville svine for meget, hvis han selv skulle spise :( Så hans motorik skal lige være lidt bedre inden vi går igang med det projekt!

-Nadia

Anmeld

25. marts 2008

Mor-jannie

wiliam kan heller ik han tro det skal lege med

Anmeld

25. marts 2008

LouiseViola

Viola kan godt spise små stykker mad selv.
Et lille trick som har virket herhjemme er, at der ikke skal ligge for mange stykker på tallerken, for gør der det smadre hun også bare hånden rundt i det hele, men hvis der kun ligger op til 5 stk. går det faktisk rigtig pænt.:)

Anmeld

25. marts 2008

Tikki

LouiseViola skriver:

Viola kan godt spise små stykker mad selv.
Et lille trick som har virket herhjemme er, at der ikke skal ligge for mange stykker på tallerken, for gør der det smadre hun også bare hånden rundt i det hele, men hvis der kun ligger op til 5 stk. går det faktisk rigtig pænt.:)

Ja, det må jeg prøve...måske starte med 1 haps af gangen ;)

Anmeld

25. marts 2008

Muffinmus

Tjo...
william kan sådan set godt spise mange stykker mad selv...vil dog også gerne lege med det:)

Anmeld

25. marts 2008

Lise

AK!!! Her er vi først ved at komme igang med at spise minismå hapsere...og det er mig der putter dem i munden på ham. Heldigvis vil han gerne spise dem, og der har været store fremskridt den sidste uges tid... for helvede, jeg har bare været aaaalt for langsom med at give Simon andet end mos og grød... :$

Så nej, Simon spiser ikke selv... men måske jeg skulle prøve at lægge et par hapsere foran ham som han selv kan tage... Gør det i morgen! :)

Anmeld

25. marts 2008

Loggidut

lol....aj det er jeg bare for gammel til at gide at sidde og glo på...altså at tif spiser selv...hun får en haps af og til, og den bliver kørt til ukendelighed rundt på bordet, eller talerkenen...hvis hun ikke får den kørt rundt, havner den inde i håndfladen, og bliver tværet op i håret og ind i øret...hun spiser selv fint agurk, og kiks, og grovboller (eller dem sutter hun) men ellers ikke, hun tror stadig kun det er legetøj...for min mor giver mig jo fint ved siden af....så hvorfor ikke smadre det rundt over alt...så nej, jeg venter noget tid endnu inden hun får lov....hun bruger i grunden slet ikke hendes finmotorik endnu, altså hun samler ikke noget op med pincetgreb endnu, niks, hele hånden skal helst bruges!

så nej...ingen spisning her selv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.