Enlig studerenede med vs barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.117 visninger
13 svar
2 synes godt om
10. februar 2014

AnthonsMor

Er der nogen herinde? Alene om barn på knapt 1 år?

Jeg kunne godt lige bruge lidt erfaringer om, hvordan en hverdag fungerer..

Jeg er uddannet salgsassistent, men hvor er det upraktisk når man har barn og er alene - så overvejer at læse f.eks. kontorassistent evt. med speciale så jeg kan blive lægesekretær el. lignende..

Nogen der vil dele?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

liten-mamma

AnthonsMor skriver:

Jeg er uddannet salgsassistent, men hvor er det upraktisk når man har barn og er alene - så overvejer at læse f.eks. kontorassistent evt. med speciale så jeg kan blive lægesekretær el. lignende..

Nogen der vil dele?

Jeg har Nicoline på 13 mdr. Jeg gik på HF, men er lige droppet ud i sidste uge af personlige årsager, men jeg vil da gerne dele min erfaring alligevel omkring at være enlig studerende  

Har været alene siden oktober 2013.

Anmeld

10. februar 2014

Giraffen

AnthonsMor skriver:

Nogen der vil dele?

Jeg er ikke alene, men jeg er den, der primært afleverer og henter + jeg kan ikke lave lektier fra hun kommer hjem til hun bliver puttet.
Min kæreste er selvstændig med lange arbejdsdage, så han er kørt inden vi står op om morgenen

Det er hårdt, men jeg synes man har en anden fleksibilitet som studerende og det er fedt

Vi var dog sindssygt afhængige af familien, da hun havde skoldkopper - for det var midt i en eksamensperiode

Ellers vil jeg sige, at netværk er vigtigt og det tror jeg er gældende uanset om man er 1 eller 2

jeg er igang med en kandidat på uni, har studiejob og træning ved siden af og en mand, der er i fuld sving. så vi har travlt, men det kan godt lade sig gøre

Anmeld

10. februar 2014

AnthonsMor

Giraffen skriver:

Jeg er ikke alene, men jeg er den, der primært afleverer og henter + jeg kan ikke lave lektier fra hun kommer hjem til hun bliver puttet.
Min kæreste er selvstændig med lange arbejdsdage, så han er kørt inden vi står op om morgenen

Det er hårdt, men jeg synes man har en anden fleksibilitet som studerende og det er fedt

Vi var dog sindssygt afhængige af familien, da hun havde skoldkopper - for det var midt i en eksamensperiode

Ellers vil jeg sige, at netværk er vigtigt og det tror jeg er gældende uanset om man er 1 eller 2

jeg er igang med en kandidat på uni, har studiejob og træning ved siden af og en mand, der er i fuld sving. så vi har travlt, men det kan godt lade sig gøre

Tak for delingen

det lyder presset, men det virker til, at det virker for jer

Anmeld

10. februar 2014

AnthonsMor

liten-mamma skriver:

Jeg har Nicoline på 13 mdr. Jeg gik på HF, men er lige droppet ud i sidste uge af personlige årsager, men jeg vil da gerne dele min erfaring alligevel omkring at være enlig studerende  

Har været alene siden oktober 2013.

Det vil jeg gerne høre om

Så har vi ca. været alene lige længe, jeg har siden november, men kommer nok først til at starte skole til sommer

Anmeld

10. februar 2014

Giraffen

AnthonsMor skriver:

Tak for delingen

det lyder presset, men det virker til, at det virker for jer

det virker fordi det skal men tror som sagt at netværk er det vigtigste. ville lettere kunne være alene med hende og have et stærkt støttenetværk, end være to om hende uden et netværk

Det at være to er for mig ikke vigtigst ift at få det praktiske til at fungere, det jeg ville mangle mest uden en med.forældre ville mere være det, at man ikke kan dele alle de gode ting sammen

Anmeld

10. februar 2014

AnthonsMor

Giraffen skriver:

det virker fordi det skal men tror som sagt at netværk er det vigtigste. ville lettere kunne være alene med hende og have et stærkt støttenetværk, end være to om hende uden et netværk

Det at være to er for mig ikke vigtigst ift at få det praktiske til at fungere, det jeg ville mangle mest uden en med.forældre ville mere være det, at man ikke kan dele alle de gode ting sammen

Ja, der er problemet her bare at alle jeg kender arbejder eller går i skole.. Så selvom jeg har et skide godt netværk der gerne tager ham når jeg lige har brug for at puste ud i weekend eller om aftenen, så er de møghamrende "ustabile" i hverdagen

Anmeld

10. februar 2014

liten-mamma

AnthonsMor skriver:

Det vil jeg gerne høre om

Så har vi ca. været alene lige længe, jeg har siden november, men kommer nok først til at starte skole til sommer

Sender dig en privat besked så

Anmeld

10. februar 2014

sandramor

AnthonsMor skriver:

Nogen der vil dele?

Jeg er alene med mine to piger på 8 og 1 år..... Og er lige begyndt på socialrådgiver studiet sidste mandag.... Så jeg deler da gerne erfaringer hvis det er...

var også alene med den store da jeg færdiggjort min uddannelse som klinik assistent 

Anmeld

10. februar 2014

LinLin

Jeg var alene med min ældste søn da jeg kom tilbage fra barsel og skulle have det sidste 1 1/2 semester færdiggjort på pædagogstudiet... Så ca 9 mdr var jeg studerende og det var fantastisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.