Hold dig fra min hund!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.284 visninger
40 svar
0 synes godt om
3. august 2009

Kloster

Hej.

Jeg har lige været med min skønne familie på camping (i hytte). Vi havde vores dejlige brune han-lab med på 2 år.
Han er meget rolig og velopdraget.
Men men men... Hvor er folk bare såååå uvidende omkring, hvordan man takler fremmede hunde.... Både børn OG voksne.

Kenzo (hunden) var altid i line og blev bundet, når vi fx skulle ind i kiosken ogs lign, men alligevel kunne folk (både børn og voksne) finde på at gå hen til hunden og kæle for ham... Når han stod bundet og ingen af os var i nærheden!!!

Kan simpelthen blive så forarget over, at voksne ikke lærer deres børn, at man bare IKKE under nogen omstændigheder rører ved andre folks hunde. Men ved gud da, hvordan kan voksne mennesker heller ikke tænke så langt

Nu er vores drenge jo ret ligeglad med andre folks hunde, da de er vokset op med dem, men jeg synes da det er en ret vigtig ting i et menneskets liv at vide, hvordan man reagere, når der står en hund i line ell der bare sidder en hund ved siden af en, når man venter.

Folk skal simpelthen bare lige hen og røre ved ham også først spørge bagefter (når vi altså er der).

Oplevede ret mange gange, at folk lænede sig ned over ham, når han lagde, som han havde fået besked på, uden for kiosken og ventede på os.
Han kunne jo have røget lige op i hovedet af dem. Det ville de jo aldrig ane!!

Jeg håber VIRKELIG, det her indlæg giver stof til eftertanke ved de åbenbart hundeglade mennesker, der bare har såååå stort et behov for at røre ved andre folks hunde.

Venlig hilsen
Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2009

Joan ( Smallie )

Er SÅ enig.
Og hvis han så går hen og bider, så er det jo helt sikkert hunden der er gal. Det er ikke fordi de har gjort noget galt vedat gå hen til ham. Nej nej det er altid hunden der har fejlen.
Vi har også en dejlig stor hund og vores unger er også vant til hunde. Men den ældste kunne aldrig drømme om at gå hen til en hund han ikke kender. Selv om han kun er 2 år.
Ville bare sige jeg er så enig med dig.
Og de er glade ved hinanden som ses
Joan
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. august 2009

LineD

Så enig!!
Sådan er jeg (og mine brødre) altid blevet opdraget, man går ikke hen til eller rører en fremmed hund med mindre man får lov og SLET ikke når de er bundet ved butik eller andet!
Og det skal vores søn helt sikkert også lære!!!

Det er utroligt at nogle folk ikke tænker sig om!

Anmeld

3. august 2009

Isabels-mor

ja helt enig.. Man ved aldrig hvordan en fremmede hund er og hvordan den vil reager når der kommer nogle hen a vil kæle med den.. Både mig og min lillebror er blevet opdraget med at vi skal holde os langt væk fra fremmede hund, medmindre vi har fået lov af ejeren til at røre den, og skal mine børn også lærer..

Anmeld

3. august 2009

Trolde_mor

Enig Enig Enig....

Snakkede med en i mødrehjælpsbutikken idag, fordi min hund hylede udenfor. Noget han begyndte på for et par mdr. siden

Hun sage at hendes hund gjorde det samme og at det var fordi at der var en der havde skræmt livet af den mens den stod der.

Så mon det er det samme der er sket for min lille snart 3-årlige vovse?

LAD MIN HUND VÆRRE - uanset hvad.. Den skal ikke kæles med, have noget, eller skræmmes (selvom det måske morer dem noget så meget )

Anmeld

3. august 2009

Honningblomst

Jeg forstår ikke at mennesker tør..mine børn de ved at man lige spørger og vi snakker om hvorfor. At det ikke er alle dyr(eller mennesker...hmmm...) der kan lide børn og derfor har man respekt for dyr.
Jeg synes det er en del af en helt almindelig opdragelse at man lærer børn at have respekt for og respektere andre mennesker.
Knus Eva...

Anmeld

4. august 2009

Miamaja

Nej! Hvis man vaelger at tojle sin hund ved en kiosk eller lignende, hvor mennesker og born gaar forbi hele tiden og man ikke er i naerheden, saa kan man IKKE forvente at der ikke er nogen , der liiige vil klappe den, eller gaar lidt for taet forbi.

Det er jo en slags 'slik butik' isaer for born at have en vovse staaende der i et offentligt sted. Jeg er ogsaa ret sikker paa at mange mennesker og born taenker, den ser sod ud, saa den gor sikkert ikke noget og/eller hvis dens ejer har valgt at tojle den ud fra et supermarked eller lignende, hvor de ved der er mennesker og born, saa bider den nok ikke...

JA, man bor ikke gaa hen til en hund man ikke kender. Og jeg tillader aldrig mit barn at rore en fremmed hund og forklarer det konstant. men der er ofte fritids- og skole born der er uden opsyn, og selvom de maaske har faaet fortalt til husloshed at det maa man ikke saa kan det friste... og det bor man som hunde ejer tage hojde for.

Iovrigt har jeg aldrig kunne forstaa folk der tojler deres hund foran en forretning naar de er ude og handle, og lader deres hund staa der alene.

1. Der er god mulighed for at en eller anden kan stjaele hunden
2. De fleste hunde bryder sig sjaeldent om at staa der alene uden dens ejer.
3. Born og voksne kan finde paa at lobe op, forskraekke, drille den med vilje eller helt uskyldigt.

Nej, at tojle en hund uden opsyn er bare et stort NO,NO her. Saa det der med at tojle sin hund uden opsyn er noget jeg er forarget over.

Anmeld

4. august 2009

Nanna1985

Det har jeg ikk oplevet endnu med vores hund Kenzo heldigvis..

Forstår ikk de forældre som lader deres børn gå hen til hund, som de ikk kender..!! Det gør man sgu ikk..!!

Anmeld

4. august 2009

Mie A

Jeg kan udemærket forstå dig! Jeg lærer selv mine børn at man ALDRIG må gå over til fremmede hunde.
Når det så er sagt, så synes jeg stadig at hundeejerne har et ansvar, når de tager hunden med udenfor. Hunden skal være vant til fremmede mennesker - for man bliver nødt til at tage højde for at der ER folk som lige skal hilse på den. Det er ejerens ansvar at hunden er rolig. Det der med at ikke kan være hunden/ejerens ansvar hvis den bider - DET kan jeg på ingen måde være enig i. Det er ALTID ejerens/hundens ansvar hvordan den opfører sig - Det kan da aldrig blive mit ansvar - Hvis du har en utilregnelig hund, så lad den blive hjemme - eller lad være med at sætte den alene et sted - Det kan da ikke være meningen at vi andre skal være bange hver gang vi ser en hund og dårlig nok kan komme hen til døren i butikken, Ej, come on!!!

Anmeld

4. august 2009

Katjaro

Øhhhhmmmmm hvad skal man så gøre????

Jeg kan altså ikke forarges over at man sætter sin hun ude foran en butik fordi man skal ind og købe ind. Og så mange hunde bliver altså ikke stålet.

Og nej - det er IKKE fordi der er fri klapning bare fordi den står der. Svarer jo til at det er okay at smage på bland selv slikket - det er det heller ikke.

Kan altså ikke se dit rationale:
den ser sod ud, saa den gor sikkert ikke noget og/eller hvis dens ejer har valgt at tojle den ud fra et supermarked eller lignende, hvor de ved der er mennesker og born, saa bider den nok ikke...
for hvis folk er så dumme at de tænker sådan - så er det skisme lige før jeg tænker: de fortjener et bid i rumpen (lige som jeg tænker: må du køre galt i en eneulykke når folk kører råddent i deres bil).

Hilsen Katja - der (til alt held) har et barn der er RÆD for hunde.....men som æææælsker katte

PS: der gik lige noget galt med quotesne - sorry

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.