Hej.
Jeg har lige været med min skønne familie på camping (i hytte). Vi havde vores dejlige brune han-lab med på 2 år.
Han er meget rolig og velopdraget.
Men men men... Hvor er folk bare såååå uvidende omkring, hvordan man takler fremmede hunde.... Både børn OG voksne.
Kenzo (hunden) var altid i line og blev bundet, når vi fx skulle ind i kiosken ogs lign, men alligevel kunne folk (både børn og voksne) finde på at gå hen til hunden og kæle for ham... Når han stod bundet og ingen af os var i nærheden!!!
Kan simpelthen blive så forarget over, at voksne ikke lærer deres børn, at man bare IKKE under nogen omstændigheder rører ved andre folks hunde. Men ved gud da, hvordan kan voksne mennesker heller ikke tænke så langt

Nu er vores drenge jo ret ligeglad med andre folks hunde, da de er vokset op med dem, men jeg synes da det er en ret vigtig ting i et menneskets liv at vide, hvordan man reagere, når der står en hund i line ell der bare sidder en hund ved siden af en, når man venter.
Folk skal simpelthen bare lige hen og røre ved ham også først spørge bagefter (når vi altså er der).
Oplevede ret mange gange, at folk lænede sig ned over ham, når han lagde, som han havde fået besked på, uden for kiosken og ventede på os.
Han kunne jo have røget lige op i hovedet af dem. Det ville de jo aldrig ane!!
Jeg håber VIRKELIG, det her indlæg giver stof til eftertanke ved de åbenbart hundeglade mennesker, der bare har såååå stort et behov for at røre ved andre folks hunde.
Venlig hilsen
Kloster