Er det veer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
9 svar
1 synes godt om
9. februar 2014

Vilgerneværegravid

Hej piger. Håber I kan svare mig. Kan veer begynde som niv/jag, der føles i livmoderhalsen (eller ca. der)? Har lige haft 2 jag med 10 min mellemrum og det gjorde pænt ondt! Men er førstegangsfødende så ved intet om begyndende veer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2014

Mor Christa

Kan desværre ikke hjælpe dig med at besvare spørgsmålet, men jeg kan fortælle at min fødsel IKKE startede med jag, men med en murren og mensturationslignende smerter over lænden, og det var yderst ureglmæssigt i starten
Sender vestøv!

Anmeld

9. februar 2014

Muhmi

Kan det sagtens... Men der er desværre ingen opskrift på hvordan en fødsel starter, eller forløber... Ingen graviditet, begyndende fødsel eller fødsel er ens... Men håber da der er noget på vej hvis tiden er til det 

Anmeld

9. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Veer er sammentrækninger af livmoderen. Så ved en ve vil din mave blive stenhård som ved en plukve. Dog vil den føles anderledes. De fleste får ondt over lænden og fortil som ved mens smerter. De er ikke altid smertefulde fra start men kan føles som, ja, begyndende mens. 

Ingen er ens, måske føler du dine veer anderledes. Men jeg tvivler på at de jag du mærker har noget med veer at gøre. Jeg havde sygt mange niv og jag forneden sidst i min graviditet og det var helt normalt og okay i følge min jordemoder. 

Krydser da for at der er noget i gære 

Anmeld

9. februar 2014

Wimmie

Vilgerneværegravid skriver:

Hej piger. Håber I kan svare mig. Kan veer begynde som niv/jag, der føles i livmoderhalsen (eller ca. der)? Har lige haft 2 jag med 10 min mellemrum og det gjorde pænt ondt! Men er førstegangsfødende så ved intet om begyndende veer!

Det lyder ikke som de veer jeg fik - her føltes det som en stor bølge af menstruationssmerter der kom pludselig og strålede om i lænden og forsvandt igen.

Man siger at en ve varer ca. 1 minut ad gangen, så hvis det kun er kortvarige niv/jag, så er det nok nærmere baby der borer sig ned i bækkenet.

Hvor langt er du?

Anmeld

9. februar 2014

Vilgerneværegravid

Jeg har 4 dage til termin, så er opmærksom på ALT nu:-)

Anmeld

9. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Vilgerneværegravid skriver:

Jeg har 4 dage til termin, så er opmærksom på ALT nu:-)

Hehehe, forståeligt nok! Kan huske jeg selv troede at vandet sivede mindst 100 gange og var også inde til et tjek en enkelt gang hvor jeg fik overbevist mig selv fuldstændig  Hehe

Anmeld

9. februar 2014

Frk.S

Dengang jeg var højgravid med Freja tolkede jeg også på hvert eneste niv og jag (gik næsten 2 uger over tid, så tålmodigheden var meget lille til sidst).
Jeg læste og hørte hele tiden "når du har veer er du ikke i tvivl" og jeg blev lidt irriteret, for jeg fik jo nogle jag, hvor jeg var i tvivl.

Men jeg bliver nødt til at sige, at da jeg virkelig havde veer, VAR jeg vitterligt ikke i tvivl.

Din beskrivelse lyder ikke umiddelbart som jeg følte mine veer, men det kan jo være forskelligt.
Du får da lige lidt ve-støv.... PUUUST!

Anmeld

9. februar 2014

Vilgerneværegravid

Nej det er nok ikke veer så. Men man kan virkelig overbevise sig selv bare man mærker det mindste!

Anmeld

9. februar 2014

Kamulla

Kan være noget optakt... Ellers kan det være baby der roterer hovedet... Gav mig smertefulde jag... Men du er ikke i tvivl når det virkelig er veer så det der er ikke veer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.