Kan figur laves i forvejen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.835 visninger
11 svar
5 synes godt om
9. februar 2014

MyLove E

Jeg skal lave to kager til den 22 feb :-) Men så tænkte jeg, kan man lave figur i marcipan på forhånd. Og hvis man kan, hvor langtid før kan man det ??

Håber på svar :-D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2014

ano14316

MyLove E skriver:

Jeg skal lave to kager til den 22 feb :-) Men så tænkte jeg, kan man lave figur i marcipan på forhånd. Og hvis man kan, hvor langtid før kan man det ??

Jeg ved ikke med marcipan men fondant kan holde sig meget meget meget længe bare ved stue temp.

Anmeld

9. februar 2014

MyLove E

ano14316 skriver:

Jeg ved ikke med marcipan men fondant kan holde sig meget meget meget længe bare ved stue temp.

Okay tak :-D

Anmeld

9. februar 2014

Mother-love

Jeg tror heller ikke marcipan dur til det. Men fondant kan du lave nu hvis du har brug for det bliver lavet nu. For fondant kan holde sig meget meget længe.

Du kunne jo lave figurerne af fondant og resten i marcipan. Hvis det er fordi der skal være marcipan. Det er sjældent at folk spiser figurens alligevel

Anmeld

9. februar 2014

MyLove E

Havanagila skriver:

Jeg tror heller ikke marcipan dur til det. Men fondant kan du lave nu hvis du har brug for det bliver lavet nu. For fondant kan holde sig meget meget længe.

Du kunne jo lave figurerne af fondant og resten i marcipan. Hvis det er fordi der skal være marcipan. Det er sjældent at folk spiser figurens alligevel

Tak for svar. Og det bliver ikke grimt eller tørt ?

Anmeld

9. februar 2014

ano14316

MyLove E skriver:

nej det gør det ikke.. det eneste du skal sørger for er at det er støvfrit selvfølgelig..

Anmeld

9. februar 2014

Mom2

MyLove E skriver:

Du kan sagtens lave figurer i marcipan, de skal bare ikke laves af det marcipan som du køber i supermarkederne, men form marcipan (mener jeg det hedder) er det som konditorer/bager bruger til bryllupskager..

Anmeld

9. februar 2014

Mother-love

MyLove E skriver:

Nej det gør det ikke.
De bil jeg har lavet på den hot wheel kage du har kommenteret er f.eks lavet i onsdags.

Anmeld

10. februar 2014

MyLove E

Havanagila skriver:

Nej det gør det ikke.
De bil jeg har lavet på den hot wheel kage du har kommenteret er f.eks lavet i onsdags.

Har fået fat i noget fondant, så er det bare at gå i gang :-D

Anmeld

10. februar 2014

Mother-love

MyLove E skriver:

Har fået fat i noget fondant, så er det bare at gå i gang :-D

Lækkert, god fornøjelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.