Nu skal jeg lave mariehønen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.527 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. august 2009

lonemus

...eller faktisk hele 2 af dem, til børnenes fødselsdage.
Jeg har bestilt alt sugarpaste mv.

MEN, hvordan laver jeg smørcremen til at reparere små-huller i kagen, inden jeg putter sugarpaste på????

Jeg regner med at lave begge kager om morgnen, hvor de skal spises om eftermiddagen....dvs. kagerne skal stå på køl i en 5-6 timer. Er det ikke okay??

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2009

mariamiss6

der er en opskrift på smørcremen under opskrifter i kageklubben.......

nu e rjeg jo ikke helt medlem af kageklubben endnu, men jeg vil alligevel klart råde dig til at lave kagen dagen før, det tager faktisk et stykke tid at rode med det MMF der.....

Anmeld

3. august 2009

Assi

Jeg har lige lavet min første kage og jeg gjorde sådan:

1 dag: Lavede bundene og fyldet om eftermiddagen (fyldet skulle på køl), lagde kagen sammen om aftenen og på køl. Lavede mmf og puttede på køl.

2 dag: Lavede smørcreme og smurte kagen og op køl (et par timer men længere tid havde været bedre) , puttede mmf på og så blev den spist

..så to dage vil jeg sige....jeg brugte forresten den der ultimative chokolade creme.

Anmeld

3. august 2009

lonemus

mariamiss6 skriver:

der er en opskrift på smørcremen under opskrifter i kageklubben.......

nu e rjeg jo ikke helt medlem af kageklubben endnu, men jeg vil alligevel klart råde dig til at lave kagen dagen før, det tager faktisk et stykke tid at rode med det MMF der.....

Hvad er mmf??
Jeg har købt noget færdiglavet sugarpaste - er mmf det samme??
Sugarpastaen skulle være klar lige til at rulle ud (med maizena) og lægge på kagen!!

Lone

Anmeld

3. august 2009

ivfmarie

lonemus skriver:

Hvad er mmf??
Jeg har købt noget færdiglavet sugarpaste - er mmf det samme??
Sugarpastaen skulle være klar lige til at rulle ud (med maizena) og lægge på kagen!!

Lone

Tjaa.. mmf og sugapaste er vel nærmest det samme...

Inden du skal montere sugarpasten er det vigtigt at kagen er smurt op så der ingen ujævnheder er, OG at den er helt kold.. Det kan altså virkelig betale sig at lave kagen en dag eller to i forvejen - så "sætter" den sig, og bliver meget mere fast og medgørlig!

pøj pøj

Anmeld

3. august 2009

TbCp

astrid skriver:

Jeg har lige lavet min første kage og jeg gjorde sådan:

1 dag: Lavede bundene og fyldet om eftermiddagen (fyldet skulle på køl), lagde kagen sammen om aftenen og på køl. Lavede mmf og puttede på køl.

2 dag: Lavede smørcreme og smurte kagen og op køl (et par timer men længere tid havde været bedre) , puttede mmf på og så blev den spist

..så to dage vil jeg sige....jeg brugte forresten den der ultimative chokolade creme.

Ultimative chokoladecreme?
Er der en opskrift til den et sted?
Synes smørcremen kan blive lidt vammel

Anmeld

4. august 2009

Assi

Det er en smørcreme men med kakao i, så det skjuler smørsmagen lidt, synes jeg. Istedet for mælk brugte jeg appelsinjuice. Jeg brugte også usaltet smør og ikke helt så meget som i opskriften. Du finder den under opskrifter - den hedder ultimate chocolate frosting.

TbCp skriver:

Ultimative chokoladecreme?
Er der en opskrift til den et sted?
Synes smørcremen kan blive lidt vammel

Anmeld

4. august 2009

TbCp

astrid skriver:

Det er en smørcreme men med kakao i, så det skjuler smørsmagen lidt, synes jeg. Istedet for mælk brugte jeg appelsinjuice. Jeg brugte også usaltet smør og ikke helt så meget som i opskriften. Du finder den under opskrifter - den hedder ultimate chocolate frosting.

Tak for det, det kigger jeg lige på

Anmeld

4. august 2009

lonemus

ivfmarie skriver:

Tjaa.. mmf og sugapaste er vel nærmest det samme...

Inden du skal montere sugarpasten er det vigtigt at kagen er smurt op så der ingen ujævnheder er, OG at den er helt kold.. Det kan altså virkelig betale sig at lave kagen en dag eller to i forvejen - så "sætter" den sig, og bliver meget mere fast og medgørlig!

pøj pøj

Okay....kan jeg ikke smøre den med nutella istedet for smørcreme??

Men hvis jeg laver den aftenen før, så kan jeg vel ikke putte bananer i?? - bliver de så ikke ulækre??

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.