Sitrani skriver:
Det lyder.. Igen.. Nøjagtig som mig
Haha... Der er heller ingen slinger i valsen her, men regnede ikke med at det ville ta så lang tid!!! Men WOW.. Ja vi må jo fortsætte til hun har fattet budskabet.....
Nope, jeg havde heller ikke regnet med at det ville tage så lang tid og jeg kan også godt høre at det lyder helt vildt. Jeg var bare så stædig, og æblet falder som bekendt ikke så langt, så det er knægten også.
Jeg bliver bare så frustreret når jeg læser folks tråde om at så prøver de det ene i tre dage, konkluderer at det ikke virker, så skifter de til noget andet, virker heller ikke, så noget tredje, virker heller ikke, osv osv. Man kan ikke forvente at noget "virker" med det samme. Alle de krumspring og skiften rundt i "taktik" gør ungen rundforvirret og så kan han slet ikke sove.
Nu er bogen "Godnat og sov godt" jo meget udskældt. Jeg har faktisk læst den
og der står noget i starten der fik det hele til at falde på plads for mig. Nemlig at man som forældre skal lære sine børn at lægge sig til at sove. Ligesom man skal lære sine børn at spise. Og når man lærer sine børn at spise, så giver man jo ikke op fordi barnet spytter maden ud de første ti gange. Man ændrer heller ikke metode. Man ved det er nyt, og at barnet skal lære det, så man fortsætter. Jeg synes det giver mening
Samtidig skal man spørge sig selv, når man skifter "taktik": Ved barnet at jeg vil have det til at sove?? Når man skifter rundt i metoder, hvorfra skal barnet så vide hvad man vil have det til? Det er mest relevant for babyer, 2 årige kan man jo sige det til, men det er stadig tankevækkende.
Som en sidste ting, der i øvrigt er værd at tilføje: Når jeg render inde hos min søn om aftenen fordi han skal sove, så er jeg ikke sød. Jeg er heller ikke sur, men det er ikke hyggeligt at jeg kommer ind til ham. Jeg er bestemt, og han får ingen forklaringer. Jeg er meget påpasselig med at jeg ikke skælder ud, men det er lige på grænsen. Jeg hæver ikke stemmen, men har en utvetydig "Mor-er-ikke-fornøjet"-attitude. Og som sagt, så har han forstået budskabet, langt om længe :-)