Højgravid og søvnløs..!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.566 visninger
8 svar
4 synes godt om
8. februar 2014

ette1987

Er i dag 36+1, og indenfor den sidste uge er det gået helt galt med nattesøvnen. Jeg sover mellem 22.30 og 00.00, men vågner konsekvent ca kl 02. Og så er jeg bare vågen! Typisk indtil 5 - 6 tiden. Når min søn så er afleveret i børnehave sover jeg 3 - 4 timer i løbet af dagen for er jo vildt træt. Og mindre lur gør ingen forskel om natten.

Synes ikke jeg har så ondt i bækken osv at jeg burde vågne af det, så ved ikke helt hvad der sker. Er begyndt at få vand i fødder og hænder om natten, men ikke voldsomt. Kender i andre til det, og har i nogle tips? Eller skal jeg bare acceptere det, og så sove om dagen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2014

jlp90

ette1987 skriver:

Er i dag 36+1, og indenfor den sidste uge er det gået helt galt med nattesøvnen. Jeg sover mellem 22.30 og 00.00, men vågner konsekvent ca kl 02. Og så er jeg bare vågen! Typisk indtil 5 - 6 tiden. Når min søn så er afleveret i børnehave sover jeg 3 - 4 timer i løbet af dagen for er jo vildt træt. Og mindre lur gør ingen forskel om natten.

Synes ikke jeg har så ondt i bækken osv at jeg burde vågne af det, så ved ikke helt hvad der sker. Er begyndt at få vand i fødder og hænder om natten, men ikke voldsomt. Kender i andre til det, og har i nogle tips? Eller skal jeg bare acceptere det, og så sove om dagen?

Jeg har haft det på samme måde. Det sidste stykke tid dog pga smertefulde plukveer og det er nu konstateret at jeg har blærebetændelse, så håber at medicinen kan hjælpe til bedre søvn. Det har faktisk allerede været bedre i nat.

Anmeld

8. februar 2014

et-ønske

Jeg havde det på samme måde i min første graviditet - min jm sagde at det er helt normalt og at det er naturen der "lærer" kroppen/hjernen at der er forandringer på vej - og at man ikke får sammenhængende søvn mv i noget tid

Anmeld

8. februar 2014

ette1987

et-ønske skriver:

Jeg havde det på samme måde i min første graviditet - min jm sagde at det er helt normalt og at det er naturen der "lærer" kroppen/hjernen at der er forandringer på vej - og at man ikke får sammenhængende søvn mv i noget tid

Sødt af kroppen, men synes det ville være federe at lade en lade op

Anmeld

8. februar 2014

ette1987

jlp90 skriver:

Jeg har haft det på samme måde. Det sidste stykke tid dog pga smertefulde plukveer og det er nu konstateret at jeg har blærebetændelse, så håber at medicinen kan hjælpe til bedre søvn. Det har faktisk allerede været bedre i nat.

Endte også med bidende plukveer i går, men det skyldtes nok jeg sent i går aftes besluttede mig for at rykke rundt på drenge værelserne uden mandens hjælp Godt du har fundet en årsag! Vildt hvad sådan en blærebetændelse kan gøre!

Anmeld

8. februar 2014

Nea85

ette1987 skriver:

Jeg er nogenlunde lige så langt henne som dig (36+2 i dag), og jeg har det på helt samme måde som dig. Min jordemoder siger også, at det er fordi kroppen forbereder sig - men ja, kunne den så ikke gøre det sådan, at man i stedet lader op ved netop at sove en masse nu..

Hvis det er mig, der putter Clara falder jeg i søvn sammen med hende. Så vågner jeg nogle timer efter og er LYSVÅGEN, og så kan jeg selvfølgelig ikke falde i søvn igen.
Jeg ligger og læser for det meste eller ser serier på netflix, men jeg kunne også finde på at stå op og lave alt muligt praktisk i stedet

Vi må nok bare vænne os til det og få det bedste ud af det

Anmeld

8. februar 2014

ette1987

Nea85 skriver:

Jeg er nogenlunde lige så langt henne som dig (36+2 i dag), og jeg har det på helt samme måde som dig. Min jordemoder siger også, at det er fordi kroppen forbereder sig - men ja, kunne den så ikke gøre det sådan, at man i stedet lader op ved netop at sove en masse nu..

Hvis det er mig, der putter Clara falder jeg i søvn sammen med hende. Så vågner jeg nogle timer efter og er LYSVÅGEN, og så kan jeg selvfølgelig ikke falde i søvn igen.
Jeg ligger og læser for det meste eller ser serier på netflix, men jeg kunne også finde på at stå op og lave alt muligt praktisk i stedet

Vi må nok bare vænne os til det og få det bedste ud af det

Ja man får ihvertfald modsatte effekt af at prøve at sove.. Jeg endte med at lave lidt mindfulness øvelser i går, og det var faktisk rigtig rart

Anmeld

8. februar 2014

et-ønske

ette1987 skriver:

Sødt af kroppen, men synes det ville være federe at lade en lade op

Sådan havde jeg det også, synes det var vildt underligt at kroppen ikke samler kræfter fremfor at bruge dem

Anmeld

8. februar 2014

ette1987

Nej giver ikke rigtig nogen mening! I dag er jeg alene med sønnen hele dagen, men ellers må jeg bare nyde mine middagslure desto mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.