Dkk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2014

Astrid1984

Rixer skriver:

Det er nemlig det jeg ikke kan forstå hvad kan jeg spille af en rolle jeg ved ikke meget om dkk da jeg er dårlig til faget. . Jeg mangler hvilken metode jeg ksn bruge..

Ved ikke om dette kan bruges?

http://www.bupl.dk/iwfile/AGMD-7VQKJJ/$file/1_Bud% 20på%20pædagogisk%20arbejde.pdf

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2014

Rixer

Hvilken del af det ? 

Jeg ved ikke om jeg skal arbejde med sprogtilegnelse eller sproglig udvikling eller sprogstimulering det er vel metoder jeg skal læse om igås ?

Anmeld

8. februar 2014

Astrid1984

Pædagogens rolle.. Hmm..

Du kunne evt. lave et interview med en, som arbejder i en klub, og der i gennem hører hvordan de selv ser deres rolle når det kommer til de unges sprog, og hvad de gør.

Kunne også være interessant at undersøge hvorfor de unge har sådan et sprog og hvilke indre og ydre påvirkninger de påvirkes af.

Anmeld

8. februar 2014

Rixer

Ja for vi skal jo kunne fremvise noget

Den der gøren.. Et interview i en diktafon

er det her ??

En konkret fremvisning af relevante DKK - faglige færdigheder

Denne fremvisning kan udarbejdes og vises alene eller i grupper og bruges til at vise den studerendes evne til at anvende faget i praksis. Fremvisningen kan tage afsæt i en kvalitativ/kvantitativ undersøgelse, et feltstudium, kulturstudium, projekterfaringer mm. Den kan være af både æstetisk og kommunikativ karakter, og den kan indeholde billeder, film, børnebøger, multimedieshows, samtaler, sprogstimulerende materiale eller andet der relaterer til det valgte emne

Anmeld

8. februar 2014

Rixer

Vil det gå under sprogligt arbejde altså metode ligesom du brugte din det med sprogtilegnelse

Anmeld

8. februar 2014

Rixer

Hvad med sådan noget som sprogmiljø kan det bruges

Børn lærer sproget ved at tale og kommunikere. Pædagoger skal skabe et klima hvor barnet er trygt og har lyst til at sige noget i forventning om at der er en voksen der lytter. Børnene skal have TID til at fortælle hele historier

Anmeld

8. februar 2014

Rixer

Husk at gå i dialog før handling, i stedet for
automatpilotreaktion

hvad betyder det

Anmeld

9. februar 2014

Rixer

Måske noget om ungdomskultur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.