Genopretning efter 1. og 2. barn eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.006 visninger
12 svar
9 synes godt om
7. februar 2014

LilleChelle

Har du genoprettet din form efter 1. barn, inden du fik nummer 2? 

Har det været nemmere at genoprette efter 2. end efter 1.? 

Eller har du ventet med at genoprette kroppen til efter nummer 2, for ligesom at tage det hele på én gang? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2014

Lullaby

Efter Izabella tabte jeg mig 15 kg (havde kun taget 5 kg på) så røg laangt under.

Så blev jeg gravid med Yazmin og tog 15 på. Efter 5 år havde jeg kun tabt 10.

Blev gravid med Zarina og tog 20 på. Tabte 20.

Så vejer stadig 5 kg for meget ca.

Anmeld

8. februar 2014

Giraffen

LilleChelle skriver:

Eller har du ventet med at genoprette kroppen til efter nummer 2, for ligesom at tage det hele på én gang? 

jeg ku slet ikke forestille mig at undvære træning i så lang tid (mellem 1 o 2).
Jeg gik igang så SNART jeg måtte og ligger faktisk lige knap 8 kg under min "før graviditets" vægt

Jeg trænede også under hele graviditeten til dagen før termin

Jo stærkere en krop man har jo bedre kan man håndtere en graviditet og en fødsel så jeg kan slet ikke se nogen fordele i at vente til man er færdig med at få børn. Det er jo en livsstil og ikke et projekt

Anmeld

8. februar 2014

LilleChelle

Giraffen skriver:

jeg ku slet ikke forestille mig at undvære træning i så lang tid (mellem 1 o 2).
Jeg gik igang så SNART jeg måtte og ligger faktisk lige knap 8 kg under min "før graviditets" vægt

Jeg trænede også under hele graviditeten til dagen før termin

Jo stærkere en krop man har jo bedre kan man håndtere en graviditet og en fødsel så jeg kan slet ikke se nogen fordele i at vente til man er færdig med at få børn. Det er jo en livsstil og ikke et projekt

Ville virkelig ønske at jeg havde samme gejst for træning som dig Jeg er slet ikke kommet igang efter at have født den første  

Anmeld

8. februar 2014

Giraffen

LilleChelle skriver:

Ville virkelig ønske at jeg havde samme gejst for træning som dig Jeg er slet ikke kommet igang efter at have født den første  

for mig er træning det der gør at jeg kan overleve den hverdag som vi har (med selvstændig kæreste, mig på kandidat og studiejob og barn ved siden af)
så det er mit benzin og jeg blir helt præ-menstruel hvis jeg ikke kan få trænet i flere dage i træk

Tror for mange det handler om HVORFOR man træner og ikke mindst at finde noget man BRÆNDER FOR

jeg fandt ud af at det var for stort et offer for mig at tage ud af huset for at træne, der var for meget logistik bøvl forbundet med det

Så nu træner jeg hjemme ud fra en masse forskellige, fede, videoer og det er så fantastisk

Anmeld

8. februar 2014

LilleChelle

Giraffen skriver:

for mig er træning det der gør at jeg kan overleve den hverdag som vi har (med selvstændig kæreste, mig på kandidat og studiejob og barn ved siden af)
så det er mit benzin og jeg blir helt præ-menstruel hvis jeg ikke kan få trænet i flere dage i træk

Tror for mange det handler om HVORFOR man træner og ikke mindst at finde noget man BRÆNDER FOR

jeg fandt ud af at det var for stort et offer for mig at tage ud af huset for at træne, der var for meget logistik bøvl forbundet med det

Så nu træner jeg hjemme ud fra en masse forskellige, fede, videoer og det er så fantastisk

Så har du simpelthen et rum til at træne i ? 
For jeg kan ganske enkelt ikke finde tid til at komme i fitnesscenter og få trænet. 

Anmeld

8. februar 2014

christina92

Altså, jeg har hele tiden tænkt, at jeg skulle 2 kg. under den vægt jeg startede med sidste gang, inden jeg skulle være gravid igen.

Nu kommer det nok til at give sig selv, da jeg har sat mig nogle mål i forhold til motionen som gør at det med kg. nok ikke bliver muligt, simpelthen fordi jeg vil tage lige så meget muskel på som jeg forbrænder fedt, højst sandsynligt.

Jeg ved hvad det gjorde for min krop sidst at være i god form inden, under og efter graviditeten så sådan bliver det også næste gang

Hvordan har du det med det? vil du gerne helt tilbage til udgangspunktet inden 2. bebs?

Anmeld

8. februar 2014

mommy1991

LilleChelle skriver:

Min søn er lidt over 6 måneder og jeg vejer 2 kilo mindre end da jeg blev gravid og er i bedre form end nogensinde  

Anmeld

8. februar 2014

LilleChelle

christina92 skriver:

Altså, jeg har hele tiden tænkt, at jeg skulle 2 kg. under den vægt jeg startede med sidste gang, inden jeg skulle være gravid igen.

Nu kommer det nok til at give sig selv, da jeg har sat mig nogle mål i forhold til motionen som gør at det med kg. nok ikke bliver muligt, simpelthen fordi jeg vil tage lige så meget muskel på som jeg forbrænder fedt, højst sandsynligt.

Jeg ved hvad det gjorde for min krop sidst at være i god form inden, under og efter graviditeten så sådan bliver det også næste gang

Hvordan har du det med det? vil du gerne helt tilbage til udgangspunktet inden 2. bebs?

Baah - du er også bare så aktiv altid søde Christina  

Ville egentlig bare gerne vide om det blev sværere hvis ikke man havde gjort det mellem børnene :p 

Anmeld

8. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg var så heldig at være tilbage på startvægten efter 3 uger, havde taget 13kg på. Men selve formen/kondien osv var selfølgelig slet ikke med! 

har trænet på et efterfødsels-hold fra 2,5mdr efter fødsel og selvom det kun var 1gang i ugen, så gjorde det noget for min grundform. Gik jo selfølgelig også en del med barnevogn ved siden af så ca 7mdr efter fødslen vil jeg mene at min krop var tilbage til square one. Hvilket IKKE er toptunet men helt gennemsnitligt vil jeg tro

siden da er jeg jo så startet på arbejde hvor jeg bruger kroppen konstant, og cykler frem og tilbage. Har også træner sporadisk i center, og kan godt lide at komme derned, men som dig har jeg også svært ved at finde tid og overskud i en hverdag pakket med job og famile. Men vægten er da -6kg siden før-graviditet.  Har hele tiden gerne ville som minimum være på udgangspunktet når vi startede på en 2'er, da jeg tror det kun bliver sværere, også med overskuddet til at tage sig sammen.  Og vi er igang med pb2 NU 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.