Kemoterapi (kræft)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.283 visninger
14 svar
7 synes godt om
7. februar 2014

Mariam90

Hej Damer

Vil gerne vide hvis det er rigtigt at man som gravid ikke må besøge kræftpatienter som er i kemoterapi behandling? 

Hvis nogen har erfaring med det... Ellers skal jeg prøve at kigge lidt på nettet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2014

Soleil

Altså jeg så min moster som fik kemo og stråler da jeg ventede min den sidste Heldigvis, da hun døde 4 mdr efter han blev født

Jeg ved faktisk ikke om man må, jeg har aldrig hørt om det. Så er egentlig lige så nysgerrig på det, som dig

Anmeld

7. februar 2014

TNBC

Mariam90 skriver:

Hej Damer

Vil gerne vide hvis det er rigtigt at man som gravid ikke må besøge kræftpatienter som er i kemoterapi behandling? 

Hvis nogen har erfaring med det... Ellers skal jeg prøve at kigge lidt på nettet 

https://kbnet3.cancer.dk/kb_letterbox/issue_view.a spx?ID=1831

Her er et svar fra en fra kræftens bekæmpelse

Anmeld

7. februar 2014

stjernehimmel

Mariam90 skriver:

Hej Damer

Min mor var syg og fik kemo i 3 år.... Min søster var blandt andet gravid og vi har ALDRIG hørt det... Tror hvis man får stråler måske men alm kemo nej 

Anmeld

7. februar 2014

Elgaard73

Du må gerne have kontakt til folk som er i kemo terapi. Og også stråle terapi, for den sags skyld. Det er når de er i radioaktiv terapi, at du ikke må. Men der er der jo ingen der må have kontakt med dem (isolation)

Anmeld

7. februar 2014

Miss Church

Mariam90 skriver:

Hej Damer

Det vil jeg mene at du gerne må. Bare du ikke kommer i kontakt med kropsvæsker. Det kan man jo undgå 

Anmeld

7. februar 2014

Mariam90

Soleil skriver:

Altså jeg så min moster som fik kemo og stråler da jeg ventede min den sidste Heldigvis, da hun døde 4 mdr efter han blev født

Jeg ved faktisk ikke om man må, jeg har aldrig hørt om det. Så er egentlig lige så nysgerrig på det, som dig

Som jeg forstår af alle herinde så er det ikke problem med kemo kun radioaktiv behandling. Så det er dejligt at høre da min svigermor skal have kemo(igen). 

Men din søn er da sund og rask ik ? 

Anmeld

7. februar 2014

Mariam90

Yurie skriver:

https://kbnet3.cancer.dk/kb_letterbox/issue_view.a spx?ID=1831

Her er et svar fra en fra kræftens bekæmpelse

Jeg kan desværre ikke åbne siden  tack for svar

Anmeld

7. februar 2014

Mariam90

stjernehimmel skriver:

Min mor var syg og fik kemo i 3 år.... Min søster var blandt andet gravid og vi har ALDRIG hørt det... Tror hvis man får stråler måske men alm kemo nej 

Jeg fik det at vide af min mands familie som hørt det fra udlandet så jeg tænkte nok at det ikke passede. 

Men jeg håber at din mor har det godt. Det er hårdt at gå igennem . Tak for svar

Anmeld

7. februar 2014

Mariam90

Elgaard73 skriver:

Du må gerne have kontakt til folk som er i kemo terapi. Og også stråle terapi, for den sags skyld. Det er når de er i radioaktiv terapi, at du ikke må. Men der er der jo ingen der må have kontakt med dem (isolation)

Dit svar hjalp mig Tak for dit svar Jeg kan ikke rigtigt finde noget på nettet. 

Det er godt at vide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.