PSC, dagen før?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

399 visninger
3 svar
1 synes godt om
7. februar 2014

DianaRJS

Ja kan man godt lave PSC dagen før sætte på køl og tage ud lidt før brug? eller kan man kun i fryseren???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2014

Dot D

Det kan du sagtens, men du skal nok tage det ud lidt mere end lidt før, det blive stenhårdt på køl, synes jeg...

Jeg stiller det ofte "bare" så køligt som muligt, og så kan du lige piske det op inden brug. Når du bruger rigtig smør, er fedtprocenten så høj, at du sagtens kan have det stående uden for køl, uden der sker noget ved det - altså fra dag til dag.

Du kan også godt opbevare det på køl, hvis du får lavet rigeligt, det har ligeså lang holdbarhed som dine ingredienser

Anmeld

7. februar 2014

DianaRJS

Dot D skriver:

Det kan du sagtens, men du skal nok tage det ud lidt mere end lidt før, det blive stenhårdt på køl, synes jeg...

Jeg stiller det ofte "bare" så køligt som muligt, og så kan du lige piske det op inden brug. Når du bruger rigtig smør, er fedtprocenten så høj, at du sagtens kan have det stående uden for køl, uden der sker noget ved det - altså fra dag til dag.

Du kan også godt opbevare det på køl, hvis du får lavet rigeligt, det har ligeså lang holdbarhed som dine ingredienser

regnede med at tage det ud et par timer før kagen skal ligges sammen... ellers kan jeg jo self bare tage det ud inden jeg skal op og dække borde og smøre kagen op når jeg kommer hjem, så burde den være blød igen? plejer aldrig at bruge pcs. men derimod fransk smørgecreme og har ingen anelse om det er samme "regler" :p

Anmeld

7. februar 2014

Dot D

DianaRJS skriver:

regnede med at tage det ud et par timer før kagen skal ligges sammen... ellers kan jeg jo self bare tage det ud inden jeg skal op og dække borde og smøre kagen op når jeg kommer hjem, så burde den være blød igen? plejer aldrig at bruge pcs. men derimod fransk smørgecreme og har ingen anelse om det er samme "regler" :p

Pas, den har jeg aldrig brugt, så må være dig svar skyldig...

Bare du lige husker, at den blive hård, så ved du det jo, og kan have maskinen klar til at give den en oppiskning, inden du smøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.