Igangsættelse - hvordan var jeres forløb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.439 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. februar 2014

Lou

jeg er i dag 37+6 med tvillinger, altså 38 i morgen... på grund af fejl fik jeg ikke tid til igangsættelse I morgen, men først torsdag. 

De to tøset vil åbenbart ikke komme ud af sig selv 

synes det er lidt vildt at tænke på at nu er det virkelig nu.. Er så spændt!!! 

Men jeg ved slet ikke hvad jeg skal regne med, hvor lang tid det kommer til at tage, så jeg vil vildt gerne høre jeres forløb med igangsættelse. Ved at alle jo er forskellige, og reagere forskelligt.. Men kunne være interessant at høre lidt alligevel!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2014

BigHope13

Lou skriver:

jeg er i dag 37+6 med tvillinger, altså 38 i morgen... på grund af fejl fik jeg ikke tid til igangsættelse I morgen, men først torsdag. 

Men jeg ved slet ikke hvad jeg skal regne med, hvor lang tid det kommer til at tage, så jeg vil vildt gerne høre jeres forløb med igangsættelse. Ved at alle jo er forskellige, og reagere forskelligt.. Men kunne være interessant at høre lidt alligevel!!

Jeg blev sat igang 41+3 , min livmoderhals var udslettet og var 1 finger åben så jeg blev sat igang ved at jordemoderen tog vandet kl 08.05 om morgenen.
Jeg skulle så ligge med ctg derefter fordrive tiden med lidt gåtur og afvente veer. Da jeg ingen veer fik og der var travlhed på fødegangen blev jeg først koplet på vedrop 14.30 kl 16 får jeg den første ve og derefter går det slag i slag og 21.17 kom Thor til verden

har en veninde som også ventede et sæt tvillinger der ikke synes de ville ud af selv, mener hun blev sat igang med stikpiller over 2 dage før de kunne tage vandet og så senere sættes til vedrop.

Ønsker dig al mulig hel og lykke med igangsættelsen og glæder mig en snarlig opdatering om to nye vidundere

Anmeld

4. februar 2014

tarkoflen

Jeg var slet ikke åben og havde stadig livmoderhals. Blev sat i gang 38+0

Vi kom ind mandag morgen kl 8.30, der blev kørt ctg, og så fik jeg en eller to piller, jeg skulle sluge. Jeg kørte min kæreste på job, og kørte hjem. Omkring kl 12-13 stykker begyndte jeg at få lidt små veer, men ikke noget særligt. Jeg skulle derud igen kl 14. Hentede kæresten, fik den/de næste piller kl 14.45 ca., vi kørte hjem, og på vejen hjem begyndte der at komme lidt flere veer og ved 16-tiden begyndte de at blide lidt, kl 18, ringede jeg til fødegangen, som undrede sig meget over, at jeg var blevet sendt hjem og de bad mig komme. Omkring kl 21 gik noget af vandet og veerne bed nu ret meget. Herefter kom vi på fødegangen og der ryger min tidsfornemmelse fuldstændig, men Thea er født kl 3.00. Jeg mistede så meget tidsfornemmelsen, at jeg lige måtte spørge, om klokke var over midnat (det betød nemlig, at hun blev født på oldemors fødselsdag)

Så for mig gik det ret hurtigt

Rigtig meget held og lykke og god fødsel

Anmeld

4. februar 2014

lineog4

Jeg er blevet sat i gang en ved de prakkede vandet og et par timer efter havde jeg veer og han kom ud 1 times tid efter den første ve.

Jeg er også blevet sat i gang med stikpille, fik en pille og blev sendt hjem. Om natten ved en 1-2 tiden begyndte det er at murre men kun så jeg ikke kunne sove. Min mand vågnede og ville ikke vi tog chancer grundet de hurtige fødsler. Så ringede til fødegangen, hvor de var sikre på det ikke var rigtige veer og de ville gå i sig selv. Men grundet mine hurtige fødsler og at jeg havde mistet ville de gerne lige have mig ind til tjek. Jeg kom ind stadig kun med tålelige veer og uden jeg følte jeg var i fødsel. Var en finger åben og 1 1/2 cm livmoderhals. Mens de kørte en strimmel tog veerne til og de syntes jeg skulle blive da der alligevel ikke var mange timer til min næste tid til piller. Men de regnede stadig med de ville stoppe igen. Jeg prøvede at sove lidt, men lidt i 5 kunne jeg ikke mere og blev undersøgt og var i fødsel. Han var ude før kl 6

Anmeld

4. februar 2014

MHB

Jeg kom ind til igangsættelse 41+5 om morgenen og fik et par piller som skulle sluges.

Om eftermiddagen kom jeg ind igen men der var intet sket!

Jeg fik et par piller mere og blev sendt hjem.

Samme gentog sig 41+6... Min krop reagerede stadig ikke på pillerne og jeg var inde både morgen og eftermiddag uden noget nyt!

42+0 var der stadig intet sket! Jeg fik endnu et par piller!

Om eftermiddagen forsøgte de at tage vandet men kunne ikke og de tog derfor mig med på læge konference... Her blev de enige om at forsøge at tage vandet med ctg nålen og det virkede!

Vandet blev taget ca. 15:30 og næste morgen (42+1) kl. 7:31 kom Carl endelig ud! 

Anmeld

4. februar 2014

SRP

Jeg blev igangsat 39+0 og havde stadig livmoderhals tilbage og der var helt lukket.

Fik en stikpille omkring 9.00 og en mere omkring 15.00. Vandet gik omkring 20.00 og kl. 23.48 kom vores datter til verden. Jeg må indrømme jeg synes det var en ret smertefuld oplevelse (ved jeg godt en fødsel altid er), men jeg blev ramt af vestorm de sidste timer. Jeg gik fra 4 til 10 cm på under 40 min havde hele tiden fået at vide, der godt kunne gå et par dage inden fødslen startede, når jeg blev igangsat, men hold da op det var overvældende så stærkt det gik, men var en rigtig god fødsel trods smerterne

Anmeld

4. februar 2014

twinny

Jeg blev sat igang 37+4 med tvillinger.

Jeg kom ind, der var lukket og slukket. stadigvæk livmoderhals og ikk åbnet endnu. Og de scannede mig for at se om tvilling A lå med hovedet nede i bækkenet.

Jeg fik lagt en pille op og fik beskeden om jeg skulle komme igen senere og få lagt en piller mere.

Dog var jeg en snyder, og halvanden time senere gik mit vand og min veer startet. Der gik ikke længe inden jeg havde vestorm og drengene var ude. det tog 5½ time, fra min første ve til begge drengene (tvillig b med numsen først) så dagens lys.

Jeg havde en ukompliceret fødsel og en nem fødsel. Og var førstegangs fødende.

Anmeld

4. februar 2014

Bertris

Jeg blev sat igång 41+1

kl 9 fik jeg en stik pille, 15.00 var jeg inde til tjek, havde fine veer (som jeg ikke mærkede) så skulle ringe ind senere med update

da vi kom hjem startede smerterne fra veerne for alvor, og 19.30 ringede vi ind og kørte ind til fødegangen igen. 
vandet gik 00.30 og fødte først 10.04

samlet fra første (og eneste) pille til fødslen gik der 25 timer

Anmeld

5. februar 2014

Clisolka

Lou skriver:

Jeg fik taget vandet 39+4, da jeg var 3-4 cm åben da vi mødte til igangsættelse. De første veer kom efter en halv times tid. Jeg fik lavement og kom på fødebriksen (jeg skulle dobbelttjekkes med ctg, insulin osv. under fødslen pga. diabetes). 

Efter 15 timers veer kom hun ud med et akut kejsersnit, da hun havde sat sig fast i mit bækken 

Med lillebror skulle jeg have taget vandet 39+4, men han kom selv om morgenen. Jeg fik løsnet hinder 39+1 

Anmeld

5. februar 2014

Hønsemor

Jeg fik 37+6 lagt klyx og fik af vide jeg skulle gå en tur og fik så efterfølgende taget vandet og fødte 3,5 time senere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.