Er virkelig splittet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.850 visninger
27 svar
16 synes godt om
3. februar 2014

EAF

Håber I kan give lidt indspark.. 

Et familiemedlem som pt. bor i Grønland har inviteret os tre i husholdningen derop på den betingelse af vi selv kan skaffe 4000,-kr. Familiemedlemmet (som er meget nær familie) vil lægge 14.000kr. ud. 

Nu er vi bare så splittede herhjemme i og med at det er vores store drøm der kan gå i opfyldelse. 

• Jeg er pt. jobsøgende og på dagpenge.
  • Vi har ikke 4000kr. i vores budget at trække ud.
  • Jeg er MEGET usikker på jeg kan låne de 4000kr. i banken, men det vil jeg selvfølgelig prøve. Det er IKKE noget jeg normalt gør, men vil så gerne derop med mit barn og min mand - og det er jo ikke for evigt, men et evigt minde. 
  • Vi bliver nødt til at finde ud af det ret hurtigt da det er nu billetterne er billige. 
  • Da jeg er på dagpenge, er der jo nogen regler med at jeg ikke både kan få dagpenge samtidig med eventuelle feriepenge (forståeligt nok, ved bare ikke hvad det betyder for den tid jeg holder ferie i - de må jo så komme til at mangle når vi kommer hjem, ikke?)

Min mand er også i stærk tvivl, men også han er dybt dybt splittet da han elsker Grønland og han jubler - men vi jubler jo desværre med forbehold. Vedkommende der vil give os rejsen er den person jeg normalt går til hvis vi pludselig akut står med en defekt bil f.eks. Apropos så tror vi også den ene af vores biler snart står af - ihvertfald i løbet af året. (høj uddannelse og tjener rigtig godt) 

Jeg er helt ked af det fordi jeg sådan ønsker vi kan komme afsted - men alt peger bare i den retning hvor det siger at vi ikke kan. 

Hvad siger I? Jeg ved godt I ikke kan afgøre noget, men det vil være rart at vide hvad I selv ville gøre. Vi ender IKKE i Luksusfælden af den grund  Så så slemt er det ikke. Jeg betaler af på mine lån til banken og til su, og har ingen pauser haft. Min mand har også god styr på sin del af økonomien som han også betaler af på hvert år med overskydende skat. 

Det ville være en kæmpe oplevelse og lidt sandsynlighed for at vi aldrig selv kommer afsted. Selvom jeg ikke forventer at stå uden arbejde for evigt. 

Åååårh hvor er jeg bare træt af vores økonomiske situation, ifh. til andre er det et luksusproblem - men alligevel så er alles situationer forskellige.... 

Hvad ville I gøre? Snusfornuftige og sige tak, men nej tak eller gøre alt for at finde en måde at komme afsted på - dvs. finde de 4000kr. et eller andet sted? 

Min mand er meget snusfornuftig og jeg er mere den impulsive der tænker det nok skal gå. 

Vil bare så gerne!!!!!  Hjælp mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

Michael healer

SummaSummarum skriver:

Håber I kan give lidt indspark.. 

Et familiemedlem som pt. bor i Grønland har inviteret os tre i husholdningen derop på den betingelse af vi selv kan skaffe 4000,-kr. Familiemedlemmet (som er meget nær familie) vil lægge 14.000kr. ud. 

Nu er vi bare så splittede herhjemme i og med at det er vores store drøm der kan gå i opfyldelse. 

• Jeg er pt. jobsøgende og på dagpenge.
  • Vi har ikke 4000kr. i vores budget at trække ud.
  • Jeg er MEGET usikker på jeg kan låne de 4000kr. i banken, men det vil jeg selvfølgelig prøve. Det er IKKE noget jeg normalt gør, men vil så gerne derop med mit barn og min mand - og det er jo ikke for evigt, men et evigt minde. 
  • Vi bliver nødt til at finde ud af det ret hurtigt da det er nu billetterne er billige. 
  • Da jeg er på dagpenge, er der jo nogen regler med at jeg ikke både kan få dagpenge samtidig med eventuelle feriepenge (forståeligt nok, ved bare ikke hvad det betyder for den tid jeg holder ferie i - de må jo så komme til at mangle når vi kommer hjem, ikke?)

Min mand er også i stærk tvivl, men også han er dybt dybt splittet da han elsker Grønland og han jubler - men vi jubler jo desværre med forbehold. Vedkommende der vil give os rejsen er den person jeg normalt går til hvis vi pludselig akut står med en defekt bil f.eks. Apropos så tror vi også den ene af vores biler snart står af - ihvertfald i løbet af året. (høj uddannelse og tjener rigtig godt) 

Jeg er helt ked af det fordi jeg sådan ønsker vi kan komme afsted - men alt peger bare i den retning hvor det siger at vi ikke kan. 

Hvad siger I? Jeg ved godt I ikke kan afgøre noget, men det vil være rart at vide hvad I selv ville gøre. Vi ender IKKE i Luksusfælden af den grund  Så så slemt er det ikke. Jeg betaler af på mine lån til banken og til su, og har ingen pauser haft. Min mand har også god styr på sin del af økonomien som han også betaler af på hvert år med overskydende skat. 

Det ville være en kæmpe oplevelse og lidt sandsynlighed for at vi aldrig selv kommer afsted. Selvom jeg ikke forventer at stå uden arbejde for evigt. 

Åååårh hvor er jeg bare træt af vores økonomiske situation, ifh. til andre er det et luksusproblem - men alligevel så er alles situationer forskellige.... 

Hvad ville I gøre? Snusfornuftige og sige tak, men nej tak eller gøre alt for at finde en måde at komme afsted på - dvs. finde de 4000kr. et eller andet sted? 

Min mand er meget snusfornuftig og jeg er mere den impulsive der tænker det nok skal gå. 

Vil bare så gerne!!!!!  Hjælp mig 

Hej

Jeg ville nok sælge bil nummer 2 og tage afsted, du siger den nok snart står af alligevel, så ved at gå af med den nu, finder i penge til at komme afsted, så må i klare jer med 1 bil til i for råd til bil nummer 2 igen.

Ja det var mit bud :-)

Anmeld

3. februar 2014

EAF

Michael healer skriver:

Hej

Jeg ville nok sælge bil nummer 2 og tage afsted, du siger den nok snart står af alligevel, så ved at gå af med den nu, finder i penge til at komme afsted, så må i klare jer med 1 bil til i for råd til bil nummer 2 igen.

Ja det var mit bud :-)

Det var en ide, men vi har bosat LANGT ude på landet og jeg som jobsøgende skal jo til alt muligt inden længe på jobcentre og a-kasse osv. Men min mand har selvfølgelig kun 6 km på arbejde, og vi er på vej ind i en varmere tid  Mm.. og han bruger ikke egen bil på jobbet. Vores barns bh ligger i den anden retning og der er ca. 5-7 km. Mmm.... det er værd at tage med i overvejelserne... Tak 

Anmeld

3. februar 2014

EAF

Andre ideer? 

Den ene af bilerne skal til syn i marts. En mellempotte skal skiftes på den, min mand siger det er de første 1000kr. 

Min mand ser forhindringer istedet for mulighederne, han er også den snusfornuftige i det her forhold. 

Hvad mener I andre... Ser i andre muligheder end at sælge den ene bil? 

Anmeld

3. februar 2014

EAF

100 visninger = 1 svar? 

Anmeld

3. februar 2014

Nemesis

har stået der hvor man fornuftmæssigt egentlig ved man burde sig nej desværre mens ens inderste bare skriger JA!

og ja gør det!!!! den kæmpe oplevelse det er, den kan i tage med jer i årevis!

har du feriepenge ja så skal du bruge dem i ferien..dem får du istedet for dagpengene.

så giv jer selv lov til at få den oplevelse og så ved i også på forhånd at i får nogle udfordringer økonomisk når i kommer hjem. så kan i langt bedre tage højde for det.

Anmeld

3. februar 2014

tarkoflen

Jeg er på den med at undvære bil nr. 2. Alene benzin, forsikringer og afgifter kommer da hurtigt op på de 4000 kr, gør de ikke? Overvej en elcykel til manden, når han ikke har længere og ikke skal bruge egen bil på job. Den er meget billigere i drift og koster ikke på forsikringerne

Jeg er den snusfornuftig der ikke ville låne til en rejse, men forsøge at finde pengene et sted. Men jeg kan godt forstå, l gerne vil afsted!

Du optjener feriepenge, mens du er på dagpenge, så brug dem på ferie så du ikke står helt uden indtægt

Håber l finder en god løsning!

Anmeld

4. februar 2014

EAF

Min mand sagde igår aftes at vi lige måtte summe over det, her til morgen hvor barn og jeg står op sidder han på kontoret og skriver til familiemedlemmet hvor han siger tak, men nej tak. 

Jeg skrev til vedkommende igår for at fortælle hvor glade vi er for tilbuddet og at vi er splittede så vi hverken ville sige ja eller nej endnu indtil mulighederne var undersøgt - og så sender han den besked afsted - klokken var ikke engang 8. 

Jeg tænker bare at nogen gange kan man også være FOR snusfornuftig. Og hans kommentar inden jeg havde sagt noget var: Du skal vide at det ikke er mig der knuser drømme.  Ja ved ikke hvad den så er møntet på, kan jo næsten kun formode han mener mig i og med at jeg har mistet mit arbejde?  

Nå, men jeg har kontaktet banken og de ville kigge på det - håber lidt jeg kan få lånet overført på mit forhøjede lån som jeg alligevel betaler af på hver måned. De vil vende tilbage senere, jeg tænker bare at havde tilbuddet lydt : Hvis I kan finde 14000 så vil jeg lægge 4000kr. ud for jer. Så var det blevet et rungende nej tak, for det ville være helt udelukket som det er nu. Men 4000kr. - det må da være muligt at finde et sted - også selvom vi kun lige har til dagen og vejen pt. Ikke at vi mangler noget hverken mad, varme eller tag over hovedet. Det er mere fornøjelser og uforudsete udgifter. 

Min mand tilbød at jeg så bare kunne tage afsted alene, men det vil jeg da ikke. Det er jo ikke formålet med tilbuddet, og jeg vil have mine drenge med derop. Det ville jo slet ikke blive nydt velvidende de er herhjemme. 

Ja kryds fingre for at banken kan se at det heller ikke er verdens undergang 

Min mand nævnte også at kunne jeg finde dem, jamen så skulle jeg være så velkommen men han kunne ikke. Og det brev han skrev var skrevet for hans eget vedkommende havde han sagt nej tak. Sådan lyder brevet jo bare ikke, han skriver men vi vi vi... og til sidst - så det er med vemod vi er nødt til at sige nej tak.  Ja så er det da ikke kun ham han siger nej tak fra. 

Kommunikation kommunikation kommunikation, det betyder altså meget - suk! 

Anmeld

4. februar 2014

lineog4

Jeg havde taget af sted men børnene... Hvis min mand ikke ville fair nok, men jeg havde fundet pengene til mig og ungerne.

Ville også med det samme sige to biler er en luksus 5-6 km på arbejde og jo så og sige ingen vej oå en cykel, eller en lille scooter. Og hvem ved hvordan jeres situation ser ud til næste år.

Jeg ved jeg også ville kigge rundt her hjemme og tænke: hvad kan jeg sælge - men det er også fordi jeg er forlystelsessyg og hellere undværer ting end rejser og oplevelser. Og Grønland - gid det var mig....

Anmeld

4. februar 2014

EAF

lineog4 skriver:

Jeg havde taget af sted men børnene... Hvis min mand ikke ville fair nok, men jeg havde fundet pengene til mig og ungerne.

Ville også med det samme sige to biler er en luksus 5-6 km på arbejde og jo så og sige ingen vej oå en cykel, eller en lille scooter. Og hvem ved hvordan jeres situation ser ud til næste år.

Jeg ved jeg også ville kigge rundt her hjemme og tænke: hvad kan jeg sælge - men det er også fordi jeg er forlystelsessyg og hellere undværer ting end rejser og oplevelser. Og Grønland - gid det var mig....

Tro mig den tanke har også strejfet mig, men vi har ikke noget af købsmæssig værdi  Det er ikke noget vi dyrker. 

Og ja, hvis han bliver ved at sige nej tak - selv hvis jeg finder pengene tager jeg og barn afsted. Once in a lifetime. Og min mand har været deroppe flere gange. Det ville bare ikke være det samme og ved familiemedlemmet ville blive skuffet hvis vi ikke alle tog afsted. 

Det med den bil bliver ved at dukke igen og igen.. tror bare ikke min mand er på samme side, måske jeg lige skulle skynde mig at gifte mig en af jer i denne tid  Tror det ville gå lidt hurtigere. Kunne godt bruge een der bare tænkte - ja det her det gør vi, hvornår får vi ellers muligheden? Istedet for så er det og det og det og det og det i vejen så nej tak. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.