det modsatte køn ved barn nr 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.814 visninger
12 svar
8 synes godt om
3. februar 2014

Maja!

Har i dag været til kønsscanning.. manden og jeg var sikker på at vi selvfølgelig skulle have en pige igen, det kunne jo ikke være anderledes.. min anden graviditet har indtil nu været identisk med min første graviditet, så var overbevist om det var en pige! men vi har i dag fået mange fine billeder af en lille tap.. så vi skal have en lillebror.. vi var begge to i chok da vi fik det at vide.. så her kommer mit spørgsmål:

er der andre der har haft lidt svært ved at vænne jer til tanken om et barn af det modsatte køn?

jeg syntes jeg har svært ved at forstå at der kommer et barn med en tissemand, samt jeg tænker os at jeg ikke aner hvordan jeg skal være mor for en dreng.. 

ikke at jeg ikke er lykkelig for at der er en sund og rask baby derinde, og jeg vil ikke være ham foruden, men tror lige jeg skal vænne mig til tanken  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

Mor Christa

Årh jeg havde det på total samme måde!
jeg har en dreng i forvejen, og jeg var SIKKER på at vente endnu en dreng.. Selvom jeg har gået og tænkt "Ej, det kunne også være sjovt med en pige.. men det er jo nok en dreng"..

Da vi så fik at vide at det var en pige, der blev jeg jo glad.. Men ja.. Jeg skulle lige sluge den! Synes stadig at det er mærkeligt at jeg skal have en lille pige, og jeg er ikke sikker på at je kan finde ud af det! JEg er jo god til at købe drengtøj og lege drengelege!! 

Så jeg kender bestemt dine frustrationer og tanker

OG forresten: Kæmpe tillykke med lillebror - små drenge er fantastiske  

Anmeld

3. februar 2014

Tvebakken

Tja, jeg vidste, jeg ville skulle vænne mig til tanken, hvis jeg skulle have en af det modsatte køb, men alt tyder på, at jeg venter pige nr. 4.

Men kan i hvert fald godt forstå tanken.

Anmeld

3. februar 2014

Maja!

Mor Christa skriver:

Årh jeg havde det på total samme måde!
jeg har en dreng i forvejen, og jeg var SIKKER på at vente endnu en dreng.. Selvom jeg har gået og tænkt "Ej, det kunne også være sjovt med en pige.. men det er jo nok en dreng"..

Da vi så fik at vide at det var en pige, der blev jeg jo glad.. Men ja.. Jeg skulle lige sluge den! Synes stadig at det er mærkeligt at jeg skal have en lille pige, og jeg er ikke sikker på at je kan finde ud af det! JEg er jo god til at købe drengtøj og lege drengelege!! 

Så jeg kender bestemt dine frustrationer og tanker

OG forresten: Kæmpe tillykke med lillebror - små drenge er fantastiske  

Mange tak, er rart at vide at man ikke er selv med de tanker syntes godt nok lige det var et chok.. men ja det bliver jo sjovt at få lov til at prøve en af hver  

Tak, er os sikker på man hurtigt finder glæderne ved det modsatte køn  

P.s piger er os helt fantastisk  

Anmeld

3. februar 2014

Mor Christa

Maja! skriver:

Mange tak, er rart at vide at man ikke er selv med de tanker syntes godt nok lige det var et chok.. men ja det bliver jo sjovt at få lov til at prøve en af hver  

Tak, er os sikker på man hurtigt finder glæderne ved det modsatte køn  

P.s piger er os helt fantastisk  

haha! Jeg glæder mig til at prøve at have en pige hvert fald  Er bare bange for at jeg ikek kan finde ud af det!

Anmeld

3. februar 2014

Maja!

Mor Christa skriver:

haha! Jeg glæder mig til at prøve at have en pige hvert fald  Er bare bange for at jeg ikek kan finde ud af det!

mon ikke vi lære det  

Anmeld

3. februar 2014

Maja!

Tvebakken skriver:

Tja, jeg vidste, jeg ville skulle vænne mig til tanken, hvis jeg skulle have en af det modsatte køb, men alt tyder på, at jeg venter pige nr. 4.

Men kan i hvert fald godt forstå tanken.

puha det forstår jeg godt, specielt med 3 piger i forvejen  

Anmeld

3. februar 2014

roenlund

Jeg havde meget svært ved at vænne mig til tanken om at nr to er en pige. Jeg er ikke typen der altid har drømt om en pige som elsker lyserødt/tøseting og jeg regnede faktisk af en eller anden grund med at jeg skulle have en dreng mere, at jeg skulle være mor til drenge...

Dem oppe på sygehuset siger jo at at det er en lille pige jeg har i maven og det har taget mig en del tid at vende mig til tanken, og den sidder stadig i mig "kan jeg finde ud af at være mor til en pige?" da jeg fik det at vide købte jeg en fin pigebody som jeg havde liggende i stuen og kunne gå og kigge på for at vende mig til tanken...

P.s Det skal på ingen måde forstås som om at hun er mindre ønsket eller lign...

Anmeld

3. februar 2014

Benjamins'mor

Maja! skriver:

Har i dag været til kønsscanning.. manden og jeg var sikker på at vi selvfølgelig skulle have en pige igen, det kunne jo ikke være anderledes.. min anden graviditet har indtil nu været identisk med min første graviditet, så var overbevist om det var en pige! men vi har i dag fået mange fine billeder af en lille tap.. så vi skal have en lillebror.. vi var begge to i chok da vi fik det at vide.. så her kommer mit spørgsmål:

er der andre der har haft lidt svært ved at vænne jer til tanken om et barn af det modsatte køn?

jeg syntes jeg har svært ved at forstå at der kommer et barn med en tissemand, samt jeg tænker os at jeg ikke aner hvordan jeg skal være mor for en dreng.. 

ikke at jeg ikke er lykkelig for at der er en sund og rask baby derinde, og jeg vil ikke være ham foruden, men tror lige jeg skal vænne mig til tanken  

Vi var overbevist om vi skulle have en dreng mere, men da fik vi afvide det var en pige. Vi var også lidt i chok.

Anmeld

4. februar 2014

Clisolka

Maja! skriver:

Hihi jeg havde det på fuldstændig samme måde, da jeg fik at vide vi fik en lillebror! 

Jeg syntes det var så urealistisk, at jeg nu skulle til at skifte en dreng i stedet for en pige, for hvordan klarer man lige dén 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.