Dkk eksamen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

713 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. februar 2014

Rixer

Hey..

Jeg overvejer og skrive om Computerspil til min DKK eksamen men  hvordan kan jeg blive inddraget i deres spilkultur, og hvad kan jeg i den ?

det må også gerne være konsolspil

Hvordan kan jeg vise en fremvisning til selve eksamen ..

Denne fremvisning kan udarbejdes og vises alene eller i grupper og bruges til at vise den studerendes evne til at anvende faget i praksis. Fremvisningen kan tage afsæt i en kvalitativ/kvantitativ undersøgelse, et feltstudium, kulturstudium, projekterfaringer mm. Den kan være af både æstetisk og kommunikativ karakter, og den kan indeholde billeder, film, børnebøger, multimedieshows, samtaler, sprogstimulerende materiale eller andet der relaterer til det valgte emne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

Flødebollen

Rixer skriver:

Hey..

Jeg overvejer og skrive om Computerspil til min DKK eksamen men  hvordan kan jeg blive inddraget i deres spilkultur, og hvad kan jeg i den ?

det må også gerne være konsolspil

Hvordan kan jeg vise en fremvisning til selve eksamen ..

Denne fremvisning kan udarbejdes og vises alene eller i grupper og bruges til at vise den studerendes evne til at anvende faget i praksis. Fremvisningen kan tage afsæt i en kvalitativ/kvantitativ undersøgelse, et feltstudium, kulturstudium, projekterfaringer mm. Den kan være af både æstetisk og kommunikativ karakter, og den kan indeholde billeder, film, børnebøger, multimedieshows, samtaler, sprogstimulerende materiale eller andet der relaterer til det valgte emne

Jeg ville opsøge netcafeer, finde Lan-parties eller lign., hvor du kunne blive en del af sammenholdet samt få en fornemmelse af, hvordan stemningen osv er. 

Facebook har mange grupper hvor folk der spiller WoW, GTA 5 osv mødes! 

Led der. 

Undersøgelse: du kan jo lave et spørgeskema og sende rundt/dele ud, afhængig af hvad du vælger. 

Samtidig cille jeg nok lave et videoklip hvor du optager dem der spiller. Den intensitet og fokus kan næsten ikke fanges på skrift. 

Anmeld

3. februar 2014

Rixer

En ungdomsklub som afholder LAN ?

Hvordan kan jeg have medindflydelse, jeg skal jo bevise at jeg som pædagog har en grund til at være der..

Det kan også være konsolspil FIFA ?

Anmeld

3. februar 2014

Flødebollen

Rixer skriver:

En ungdomsklub som afholder LAN ?

Hvordan kan jeg have medindflydelse, jeg skal jo bevise at jeg som pædagog har en grund til at være der..

Det kan også være konsolspil FIFA ?

Men hvorfor vil du skrive om computerspil?

Anmeld

3. februar 2014

Rixer

Det ved jeg faktisk ikke, synes det er meget interessant og se på hvilken glæde det kan bringe hos den unge..

Det er bare den her uge jeg skal have fundet ud af hvad mit emne kan være også skal jeg som står fremvise det for censor og lærer..

Andet emne jeg har tænkt på det er de unges sprog i ungdomsklubben, hvordan jeg som pædagog kan arbejde med de unges sprog..

Anmeld

3. februar 2014

Rixer

Jeg har fundet et par case men der er vel stadig ikke inddragelse af mig selv ??

http://saft.medieraadet.dk/upload/saft_online_computerspil.pdf

Anmeld

4. februar 2014

Flødebollen

Rixer skriver:

Det ved jeg faktisk ikke, synes det er meget interessant og se på hvilken glæde det kan bringe hos den unge..

Det er bare den her uge jeg skal have fundet ud af hvad mit emne kan være også skal jeg som står fremvise det for censor og lærer..

Andet emne jeg har tænkt på det er de unges sprog i ungdomsklubben, hvordan jeg som pædagog kan arbejde med de unges sprog..

For det første - vil du have, jeg skal se, hvad du svarer - så bliver du nødt til at citere mine indlæg - ellers ser jeg jo ikke, du svarer på mine svar.

For det andet - du må jo have haft en eller anden ide om, hvordan du kunne inddrage dig selv som pædagog ift computerspil? 

Du bliver nødt til at finde ud af, hvad det er for nogle problemstillinger/roller, du kan spille - fx til et LAN-party. Hvordan kan du som pædagog forbedre vilkårene eller hvordan kan du som pædagog sørge for, at de får en god oplevelse?

Jeg er ikke pædagog, så jeg kan ikke svare dig på det. Men du må jo have haft nogle overvejelser ud over, at det er spændende.. 

Hvordan mener du, at det her passer ind i din opgave?

Anmeld

4. februar 2014

Flødebollen

Rixer skriver:

Jeg har fundet et par case men der er vel stadig ikke inddragelse af mig selv ??

http://saft.medieraadet.dk/upload/saft_online_computerspil.pdf

Nej - du skal jo finde en måde, du kan inddrage dig selv på. 

Og det må du have gjort dig nogle overvejelser omkring.. 

Jeg vil klart anbefale dig at benytte en side som studieportalen.dk.

Der er flere, der studerer osv., og som evt kan svare på dine uddannelsesspørgsmål.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.