Ekstrem for tidlig fødte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2014

Raj

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

Anonymo

Sisse Vinther skriver:

Hm.. har de hår osv?
Kan slet ikke forestille mig det.

Så godt nok billeder af Emma (min venindes pige) men først da hun var taget ud af kuvøse og alle slanger var væk, og der lignede hun stadig en nyfødt, da hun var ca. 1½ mdr. gammel.

Dem jeg har set havde ikke, men det er forskelligt ligesom nogen ikke bliver født med hår på hovedet

Der kan også godt ske en masse på lidt over 1 månede og så er der jo nogen der klare sig bedre end andre, men det er selvfølgelig ikke optimal tid i maven at styrke sig på

Anmeld

3. februar 2014

Sisse Vinther

Nihell skriver:

Min søn blev født i 29+2 men med en ekstrem lav fødselsvægt på 800 gram. Billeder giver ikke et rigtigt billede af hvordan de ser ud, for de ser større ud på billeder og mere babyede ud end de er. Nogle har hår/dun rundt omkring på kroppen og andre har ikke. Min søn havde ikke noget hår overhovedet. Han havde heller ikke baller, fordi han var så lille som han var. Nogle er rynkede og ligner lidt "gamle" mennesker mens andre ikke er rynkede, det er meget forskelligt. Deres øjne kan ligne at de stikker ud af hovedet, fordi de er så store i forhold til resten af kroppen. Min søns fingre var lige så tynde som en tråd garn. Jeg tror mange vil få et chok hvis de så sådan en lille baby.

Alt i alt synes jeg ikke at et billede viser hvordan sådan en lille en reelt ser ud. Jeg kan prøve og tage et billede af en helt almindelig ble ved siden af en præmatur ble, det kan måske give en smule til hvor små de er i størrelsen

Hold da op!
Sikke en kæmpe forskel!!!

Anmeld

3. februar 2014

Sisse Vinther

Raj skriver:

http://metro.co.uk/2007/02/20/miracle-of-most-premature-baby-113727/

Fandt lige en artikel med billede

Hold da op, det er jo helt vildt.
Havde forestillet mig at de ville være meget større!

Anmeld

3. februar 2014

Raj

Sisse Vinther skriver:

Hold da op, det er jo helt vildt.
Havde forestillet mig at de ville være meget større!

Åbenbart ikke nej men ville da også tro at de næsten bruger resten af tiden i maven på at blive store og buttede

Anmeld

3. februar 2014

Mortilxx

Sisse Vinther skriver:

Hold da op!
Sikke en kæmpe forskel!!!

Og kan igen sige, at bleen slet ikke kommer til sin ret, for den ser større ud end den er

Anmeld

3. februar 2014

Magic1980

Sisse Vinther skriver:

Ja, mellem uge 23 og 27 siger man jo at babyen er ekstremt for tidlig født.
Jeg får hver dag en mail om hvad der sker inde i maven, hvor meget den ca. vokser osv.

Jeg rammer uge 27 i denne uge. Og jeg tænkte på om der er nogen herinde der har født ekstremt for tidligt, og har nogle billeder deraf de vil vise?
Jeg har selv en veninde der fødte ekstremt for tidligt, men hendes datter nåede desværre kun at blive 2 mdr. og 2 dage, efter at lægen fejlvurderede en sygdom.  

Men jeg er så nysgerrig på hvordan en lille baby ser ud, hvis den kommer ud nu.
ved godt at det ikke er sikkert der er nogen herinde som har født så tidligt, da der på årsbasis kun bliver født ca. 250 børn i disse uger (ifølge nettet) men vil lige prøve alligevel.

Min datter Anna er født 25+3. Hun var 34 cm og vejede 640 g. Hun så ud som en baby gør, dog meget mindre og hun havde dun på kroppen det første lange stykke tid. Vi var indlagt i tre måneder ( indtil den oprindelige terminsdato ca). Hun har det fint idag. Er helt normal og har umiddelbart ingen følger af den meget tidlige fødsel. Hun er lige fyldt to år :-). Jeg har ikke billeder her på min ipad, men jeg vil gerne finde nogle frem, hvis det er :-)

Hilsen

Caroline

Anmeld

3. februar 2014

Sisse Vinther

Magic1980 skriver:

Min datter Anna er født 25+3. Hun var 34 cm og vejede 640 g. Hun så ud som en baby gør, dog meget mindre og hun havde dun på kroppen det første lange stykke tid. Vi var indlagt i tre måneder ( indtil den oprindelige terminsdato ca). Hun har det fint idag. Er helt normal og har umiddelbart ingen følger af den meget tidlige fødsel. Hun er lige fyldt to år :-). Jeg har ikke billeder her på min ipad, men jeg vil gerne finde nogle frem, hvis det er :-)

Hilsen

Caroline

Det må du meget, meget gerne!
Og tillykke med hendes 2-års fødselsdag.

Anmeld

3. februar 2014

Magic1980

Sisse Vinther skriver:

Det må du meget, meget gerne!
Og tillykke med hendes 2-års fødselsdag.

Her er lige tre billeder. De to første er fra da hun var to dage gammel, og det sidste er nyt -

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. februar 2014

Sisse Vinther

Magic1980 skriver:

Her er lige tre billeder. De to første er fra da hun var to dage gammel, og det sidste er nyt -

Hold da op, ja okay det kan jeg godt se det er ret ekstremt.

Og som du selv siger; Man kan SLET ikke se det på hende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.