Hjælp, barsel under uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

809 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. februar 2014

juliealbrektsen

Hej alle.

Jeg læser til Social- og sundhedshjælper, med slut februar 2015.

jeg ville hører hvordan jeg ville stå, hvis jeg skulle være så heldig at blive gravid imens.

Har læst lidt omkring det, og det jeg kan finde, der står  man ville få dagpenge den sidste halvdel af barslen, men hvis nu man ikke har været medlem af en a-kasse, lang nok tid til at være berettige til dagpenge, hvilke indtægt får man så?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

hende-der-du-ved-nok

juliealbrektsen skriver:

Hej alle.

jeg ville hører hvordan jeg ville stå, hvis jeg skulle være så heldig at blive gravid imens.

Har læst lidt omkring det, og det jeg kan finde, der står  man ville få dagpenge den sidste halvdel af barslen, men hvis nu man ikke har været medlem af en a-kasse, lang nok tid til at være berettige til dagpenge, hvilke indtægt får man så?

På forhånd tak

så søger man om kontanthjælp.

jeg står i den situation at jeg fra slutningen af juli skal søge kontanthjælp (eller uddannelseshjælp, hvad de nu end kalder det) fordi jeg er gravid og har termin i slutningen af august, plus jeg står ikke i a-kasse (har jeg ikke råd til).

jeg kan dog ikke sige hvor mange penge man vil få på barsel, fordi det afhænger af alder, gift/samboende, osv.

Anmeld

3. februar 2014

Annette A

Jeg har selv prøvet at blive gravid og have termin 4 mdr før min uddannelse sluttede. Jeg havde meldt mig i fagforening så da jeg afsluttede min uddannelse på barsel fortsatte jeg på barselsdagpenge efter min uddannelse var slut. Men ved ikke om det fungerer sådan med alle uddannelser. det her var pædagoguddannelsen. Der er man berrettiget til dagpenge når man har meldt sig i fagforeningen undervejs i sin uddannelse.

Anmeld

3. februar 2014

LilleChelle

hende-der-du-ved-nok skriver:

så søger man om kontanthjælp.

jeg står i den situation at jeg fra slutningen af juli skal søge kontanthjælp (eller uddannelseshjælp, hvad de nu end kalder det) fordi jeg er gravid og har termin i slutningen af august, plus jeg står ikke i a-kasse (har jeg ikke råd til).

jeg kan dog ikke sige hvor mange penge man vil få på barsel, fordi det afhænger af alder, gift/samboende, osv.

Du kan ikke få uddannelseshjælp som studerende  

Anmeld

3. februar 2014

LilleChelle

juliealbrektsen skriver:

Hej alle.

På forhånd tak

Alt efter om du får SU eller elevløn, så er det det du får under barsel også  

Anmeld

3. februar 2014

hende-der-du-ved-nok

Du kan ikke få uddannelseshjælp som studerende  

jo i min situation, fordi mit grundforløb slutter i juni, og da jeg ikke havde nogen planer med det grundforløb (og stadig ikke har det, da det bare var en flugt fra halv indtægt på KH)

Anmeld

4. februar 2014

LilleChelle

hende-der-du-ved-nok skriver:

jo i min situation, fordi mit grundforløb slutter i juni, og da jeg ikke havde nogen planer med det grundforløb (og stadig ikke har det, da det bare var en flugt fra halv indtægt på KH)

Ja, men der er du jo heller ikke studerende længere ! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.