hjæææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

387 visninger
3 svar
1 synes godt om
3. februar 2014

Frk.Muffin

Okay - jeg er bare helt rundt på gulvet. 

Jeg er cirka 6 uger henne, og var hos min læge i torsdags(sygeplejersken bare).

Hun tog en masse blodprøver og forklarede en masse imens. Som jeg så derfor, ikke rigtig fangede, da jeg bare stirrede på den store nål, og alt det blod. 

Jeg fik udfyldet vandrejournal og svangerskabsseddel, og fik papirer på gynækologer i området. 

Nu er det vidst meningen jeg skal bestille tid hos en gynækolog......men til hvad præcis?

Doubletesten og nakkefolden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Gætter på at blodprøverne var til doubeltest og evt for at tjekke for om du har fået nogen bestemte vaccinationer.

gynækolog. Hmm. Det ved jeg sørme ikke. Jeg fik et tjek af egen læge for at teste for klamydia og så om livmodermunden havde skiftet farve. Måske din egen læge ikke gør det af en eller anden årsag? Der er forskel på procedurerne fra læge til læge, så det er svært lige at svare på.  

nakkefold får du en indkaldelse til med mindre du får besked på selv at bestille.

Anmeld

3. februar 2014

Morigen

Frk.Muffin skriver:

Okay - jeg er bare helt rundt på gulvet. 

Jeg er cirka 6 uger henne, og var hos min læge i torsdags(sygeplejersken bare).

Hun tog en masse blodprøver og forklarede en masse imens. Som jeg så derfor, ikke rigtig fangede, da jeg bare stirrede på den store nål, og alt det blod. 

Jeg fik udfyldet vandrejournal og svangerskabsseddel, og fik papirer på gynækologer i området. 

Nu er det vidst meningen jeg skal bestille tid hos en gynækolog......men til hvad præcis?

Doubletesten og nakkefolden?

Jeg fik forklaret at de tjekker for Hepatitis B, Syfilis og Hiv
Og så er der til double testen også, men den er da bedst at tage når du er omkring uge 9 - 10 det fik jeg at vide hos min læge..

Jeg forstår ikke hvorfor du skal bestille tid hos en gynækolog..

Anmeld

3. februar 2014

Frk.Muffin

tak for svar :-)

Jeg ringede til min læge, og fik styr på det.

Jeg skulle have tid til terminsbestemmelse, da jeg har en enormt uregelmæssig menstruation. 

Aha. Det havde jeg glemt. - genialt. 

Nogengange bliver jeg forvirret, og så forsvinder information fra min hjerne 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.