Vin - gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.045 visninger
7 svar
3 synes godt om
3. februar 2014

Karina84

Hejsa 

På lørdag skal være sammen med nogle venner, det er første gang mænderne skal være med, og at det er sådan lidt voksen fest agtigt (altså kender alle os damer hinanden ret godt). 

Vi skal have drikkevarer med, dvs. øl, vin og vand... Problemet er nu at vi ikke selv drikker vin, og derfor ingen forstand har på dette. 

Hvad og hvor meget skal vi købe?

Om det passer til fisk eller rødt kød betyder ikke så meget, vi skal hver have noget med, så er ikke helt sikker på hvad vi skal have at spise. Det bliver sikkert noget fisk til forret, hovedretten bliver noget lækkert kød og så noget dessert af en art.

Håber i kan hjælpe os  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

Flødebollen

Karina84 skriver:

Hejsa 

På lørdag skal være sammen med nogle venner, det er første gang mænderne skal være med, og at det er sådan lidt voksen fest agtigt (altså kender alle os damer hinanden ret godt). 

Vi skal have drikkevarer med, dvs. øl, vin og vand... Problemet er nu at vi ikke selv drikker vin, og derfor ingen forstand har på dette. 

Om det passer til fisk eller rødt kød betyder ikke så meget, vi skal hver have noget med, så er ikke helt sikker på hvad vi skal have at spise. Det bliver sikkert noget fisk til forret, hovedretten bliver noget lækkert kød og så noget dessert af en art.

Håber i kan hjælpe os  

Køb en asti, Sparkletin med peach til velkomst-halløj.

Ellers en fyldig rødvin - Netto har den kæmpe fordel, at de på deres prismærkater skriver, om den er tør, fyldig, sød osv.

Gå efter en rødvin, der er rund i smagen, ikke tør eller skarp. Blød, gerne med frugtlignende strejf. 

Så går du næsten ikke galt i byen.

Og hvis du i genren kan finde en Cabernet Sauvignon - så er du næsten stensikker

Anmeld

3. februar 2014

Frk.Muffin

Gå i Irma, hvis der findes det i forvejen. 

De er gode til at guide, og har tit tilbud på nogen sindsyge gode vine, til ok priser. 

Det samme kan gælde super best. 

Anmeld

3. februar 2014

Frk.Muffin

Frk.Muffin skriver:

Gå i Irma, hvis der findes det i forvejen. 

De er gode til at guide, og har tit tilbud på nogen sindsyge gode vine, til ok priser. 

Det samme kan gælde super best. 

Altså, hvis der findes en Irma i nærheden...ikke i "forvejen" - mærkeligt hvor det ord kom fra.. 

Anmeld

3. februar 2014

Karina84

Svarer lige jer begge her 

Men tak for svar, det vil jeg prøve at kigge efter.

Desvære har vi ikke en Ilva hvor jeg bor, men nærmest alt andet, så måske vi bare skal tage ud og så spørge os frem. Eller hvis der står lidt på prisskiltene i Netto er det helt sikkert også et plus 

Hvor meget vin skal vi købe? Er det noget med et halv flaske pr. mand eller hvad er det man siger? 

Andre der kan byde ind? Evt. med nogle navne 

Anmeld

3. februar 2014

C8

Karina84 skriver:

Hejsa 

Håber i kan hjælpe os  

Jeg er helt vild med denne hvidvin: Black Tower Fruity White Wine. Den kan købes i Kvickly (har ikke set den i andre butikker).
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. februar 2014

Flødebollen

C8 skriver:

Jeg er helt vild med denne hvidvin: Black Tower Fruity White Wine. Den kan købes i Kvickly (har ikke set den i andre butikker).

Håber det er ok jeg spørger her - hvordan smager den? 

Skal selv finde en hvidvin til tapas-forret til bryllup nemlig

Anmeld

3. februar 2014

C8

Flødebollen skriver:

Håber det er ok jeg spørger her - hvordan smager den? 

Skal selv finde en hvidvin til tapas-forret til bryllup nemlig

Det er en mild, frisk, sød hvidvin med en smag af frugt Jeg er helt vild med den. Prøv at køb en enkel flaske og se om den falder i din smag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.