hvor meget mærkede i til "smerter" i maven og hvor tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

881 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. august 2009

Snuffler25

Hejsa,

Jeg har brug for nogle råd her. 
Jeg må være lige på vej ind i uge 5 af min graviditet og jeg synes jeg mærker en hel masse i min mave?
Har næsten konstant mens-lignende smerter/kramper og indimellem er det lidt stærkere i form af "stik" som ligesom kommer i "jag" indimellem.

Jeg har enormt svært ved at falde i søvn om aftenen og vågner rigtig tidligt- og så mærker jeg fornemmelserne i maven med det samme! Og det holder mig vågen så jeg ikke kan sove mere. Altså ret træls at ligge vågen fra kl. 4 når ens ur ringer kl. 6...og når jeg skal sove, vender jeg og drejer mig hele tiden og kan ikke finde ro.

Jeg har snakket med en læge her til morgen og forklaret hende hvad der sker. Hun siger, at det er lidt tidligt jeg kan mærke så meget til det? Har forklaret hende, at jeg ved jeg er en kvinde som mærker rigtig meget til alt hvad der sker med min krop (det oplevede jeg da jeg smed p-piller, ku pludselig mærke vildt meget til ÆL, mens forberedelse og mens). Hun spurgte om det gjorde "Ondt ondt", altså så det ikke var til at holde ud - og det sagde jeg nej til, for ka jo godt holde det ud, græder ikke eller noget - det er blot  trættende konstant at mærke mens-smerter i maven. Ved ikke om I kender det, men samme slags smerter som man ku få dagen inden menstruationen kom?
Hun sagde, at der ikke var så meget de kunne gøre, andet at sige at hun ikke mente der var noget galt, for jeg blødte ikke. Hun sagde at det også kunne betyde noget, hvor meget man tænker på sin graviditet og hvor meget man er fokuseret på det.

Men hvad oplever i, eller har I oplevet?
Som sagt er jeg lige gået ind i 5. uge.. - er dette normalt?

Tak på forhånd, fra en lidt bekymret kvinde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
hej sødeste!
Jeg mærkede det også en hel masse i starten, men det blev faktisk mindre da jeg var 7-8 uge og så er det blevet mere igen nu...
Jeg fik også at vide det var meget tidligt at få "ligament" smerter, men fik samtidig at vide at der da sikkert ikke var noget galt, så længe det ikke gjorde ondt ondt eller jeg blødte.. og ganske rigtigt! bebser har det jo super, så der var ingen grund til bekymring... jeg oplevede det præcis som du beskriver, men søvn besvær og de der stikke smerter/jag.. og jeg blev også bekymret... hvis det bliver værre eller smerten bliver "dårlig" (tror du forstår hvad jeg mener), så kontakt lægen igen så de evt. kan sende dig til en scanning og se om alt er ok... i aller værste fald kan smertene komme pga. graviditet udenfor livmoderen, men hvis jeg kender dig ret, er det ikke derfordu har ondt..
Jeg ville ikke være bekymret!
knus

Anmeld

3. august 2009

LauraLW

Synes jeg havde det helt på samme måde, og har det stadig en gang imellem. - Jeg fik at vide at det er normalt, og at det evt kunne være ligamentsmerter, da livmoderen jo begynder at udvide sig ret hurtigt. - Men som dine var mine heller ikke "ondt ondt" smerter, havde ikke behov for smertestillende eller noget, det var bare møg irriterende! Jeg var også lidt bekymret i starten, for an forbinder det jo som regel med mens, men med tiden blev det bedre og ikke så ofte. Men hvis du er bekymret så ring til lægen igen.

Anmeld

3. august 2009

Snuffler25

Ja jeg kørte faktisk ned til lægen fordi jeg synes jeg havde/har det skidt.. - og har fået at komme til her kl. 15 - for om ikke andet, så er jeg vist typen der har godt af en snak omkring det hele....

Ser frem til kl. 15
Tak fordi I er så søde at svare

Anmeld

3. august 2009

baby2010

Jeg havde det meget på samme måde som dig  Samme typer smerter.. Det med at du vågner kan også være psykisk, det er jo en ret stor omstilling. Måske ville det hjælpe dig at læse noget om graviditet og følelser mv.? Fx den bog jeg foreslog dig at købe?
Jeg synes da det er en fin idé at du har en tid hos lægen - håber det går som det skal...
Knus

Anmeld

3. august 2009

BabyTosset

Jeg oplevede også noget hen af det samme som dig, men synes kun det er nedtrappet med tiden (er selv ca. 8+1 nu)  Personligt tror jeg, at det var fordi, jeg fokuserede for meget på de forandringer, som lige pludselig skete med min krop. Jeg er førstegangsgravid og aner jo ingenting om, hvad der er "normalt", og hvad der ikke er! Så fokus lå på "smerterne", og jeg var bekymret for, om alt nu også var i orden.. Men som tiden er gået lidt, og jeg er begyndt at slappe mere af, så mærker jeg slet ikke så meget mere

Hvordan gik dit lægebesøg? Fik du ro på igen?

Knus Pia

Anmeld

3. august 2009

Snuffler25

Det gik fint hos lægen
Han trykkede mig på maven og mine reaktioner var helt normale. Han testede min urin og der er ingen "gener" eller betændelse eller lignende nogen steder - det var som det skulle være. Vi fik os en god snak om det hele og han var meget sød og forstående

Alt er som det skal være.
Jeg skal bare prøve at nyde det og så kommer jeg til lægen igen 31/8

Så fik jeg lidt sjælefred

Anmeld

3. august 2009

BabyTosset

Fantastisk! Det var godt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.