Hejsa,
Jeg har brug for nogle råd her.
Jeg må være lige på vej ind i uge 5 af min graviditet og jeg synes jeg mærker en hel masse i min mave?
Har næsten konstant mens-lignende smerter/kramper og indimellem er det lidt stærkere i form af "stik" som ligesom kommer i "jag" indimellem.
Jeg har enormt svært ved at falde i søvn om aftenen og vågner rigtig tidligt- og så mærker jeg fornemmelserne i maven med det samme! Og det holder mig vågen så jeg ikke kan sove mere. Altså ret træls at ligge vågen fra kl. 4 når ens ur ringer kl. 6...og når jeg skal sove, vender jeg og drejer mig hele tiden og kan ikke finde ro.
Jeg har snakket med en læge her til morgen og forklaret hende hvad der sker. Hun siger, at det er lidt tidligt jeg kan mærke så meget til det? Har forklaret hende, at jeg ved jeg er en kvinde som mærker rigtig meget til alt hvad der sker med min krop (det oplevede jeg da jeg smed p-piller, ku pludselig mærke vildt meget til ÆL, mens forberedelse og mens). Hun spurgte om det gjorde "Ondt ondt", altså så det ikke var til at holde ud - og det sagde jeg nej til, for ka jo godt holde det ud, græder ikke eller noget - det er blot trættende konstant at mærke mens-smerter i maven. Ved ikke om I kender det, men samme slags smerter som man ku få dagen inden menstruationen kom?
Hun sagde, at der ikke var så meget de kunne gøre, andet at sige at hun ikke mente der var noget galt, for jeg blødte ikke. Hun sagde at det også kunne betyde noget, hvor meget man tænker på sin graviditet og hvor meget man er fokuseret på det.
Men hvad oplever i, eller har I oplevet?
Som sagt er jeg lige gået ind i 5. uge.. - er dette normalt?

Tak på forhånd, fra en lidt bekymret kvinde.
Anmeld