Hvordan gearer I ned?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

738 visninger
6 svar
2 synes godt om
2. februar 2014

Stivdie

Min datter på 3 måneder vil ikke geare ned om aftenen, når hun skal sove. Det gælder både en evt powernap først på aftenen og når hun skal sove for natten.
Jeg har prøvet at amme hende til ro, vikle hende, vugge hende, men hun græder, vrider sig og kæmper
Hun er vågen i 1,5 - 2,5 timer inden vi putter og formiddags- og efyermiddagsluren i barnevognen er efterhånden ok, men hun bare kæmper og kæmper om aftenen. Hvad gør I for at geare jeres babyer ned og få ro på dem om aftenen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2014

Stivdie

Stivdie skriver:

Min datter på 3 måneder vil ikke geare ned om aftenen, når hun skal sove. Det gælder både en evt powernap først på aftenen og når hun skal sove for natten.
Jeg har prøvet at amme hende til ro, vikle hende, vugge hende, men hun græder, vrider sig og kæmper
Hun er vågen i 1,5 - 2,5 timer inden vi putter og formiddags- og efyermiddagsluren i barnevognen er efterhånden ok, men hun bare kæmper og kæmper om aftenen. Hvad gør I for at geare jeres babyer ned og få ro på dem om aftenen?

Det skal siges, at hun havde kolik de første 8 uger af sit liv, hvor hun skreg hver aften i 3-5 timer, så det er først nu, der er kommet så megetro på, at vi er begyndt at tænke i, at få opbygget et fast putteritual, så hun på sigt kan lære at falde i søvn selv.

Ved formiddag og eftermiddagslur tager jeg hende, når hun begynder at pylre og så er det ren ble, bryst (hvor hun gearer ned og næsten falder i søvn) og så i voksien og i barnevognen. Hun græder mens hun kommer i posen og jeg i tøjet, men sover inden for 5 min efter vognen er begyndt at trille.

Ville gerne gøre det samme om aftenen og så bare vugge hende i vuggen i stedet, men hun gearer ikke nok ned til, at jeg kan forsøge. Her til aften har det so far taget to timer med vuggen og amning, og nu er hun endelig faldet i søvn ved brystet, men ofte vågner hun, når hun skal over i vuggen selvom hun har ligget en halv time eller mere ved mig først

Anmeld

2. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

åh jeg er lidt ked a at sige det men det et meget typisk omkring 3måneder at de får en periode med svære aftener. prøv at Google "tigerspring 12uger"

Anmeld

2. februar 2014

Stivdie

Mor11 skriver:

åh jeg er lidt ked a at sige det men det et meget typisk omkring 3måneder at de får en periode med svære aftener. prøv at Google "tigerspring 12uger"

Tusind tak for svar!
Jeg kender godt til tigerspringene. Her druknede vores 5 og 8 ugers dog i kolik.
Men hun har aldrig kunnet finde ud af, at falde til ro om aftenen, så det er ikke noget nyt, der først er sket nu.
Jeg vil jo bare så gerne hjælpe hende, både så det ikke skal tage 2-3 timer hver gang hun skal puttes, men også så hun rent faktisk når at få den søvn hun har brug for, så hun ikke skal være småtræt hele tiden!

Anmeld

3. februar 2014

C8

Stivdie skriver:

Det problem havde vi også, der var intet der kunne få ham til ro. Da han fandt trygheden i, at sove i sin lift og fik en uro (KÆMPE HIT) har de flere timers græde ture gået i sig selv. Så en uro har været løsningen her

Anmeld

3. februar 2014

Stivdie

C8 skriver:

Det problem havde vi også, der var intet der kunne få ham til ro. Da han fandt trygheden i, at sove i sin lift og fik en uro (KÆMPE HIT) har de flere timers græde ture gået i sig selv. Så en uro har været løsningen her

Tusind tak for svar!
Se, dét var iinteressant! Det eneste sted vi næsten altid med sikkerhed kan få hende til at faldellidt ned et øjeblik er på pudslepladsen og dér har vi en uro hængende med en lille melodi indbygget. Måske skulle jeg lige tænke over at få hængt noget lignende op over hendes vugge.
Ellers er hun tryg nok ved vuggen, tror jeg, for når hun vågner kan der godt gå lidt tid inden hun siger noget. Så ligger hun bare og møffer lidt og kigger, og om morgenen får vi næsten altid stortsmil

Anmeld

3. februar 2014

C8

Stivdie skriver:

Tusind tak for svar!
Se, dét var iinteressant! Det eneste sted vi næsten altid med sikkerhed kan få hende til at faldellidt ned et øjeblik er på pudslepladsen og dér har vi en uro hængende med en lille melodi indbygget. Måske skulle jeg lige tænke over at få hængt noget lignende op over hendes vugge.
Ellers er hun tryg nok ved vuggen, tror jeg, for når hun vågner kan der godt gå lidt tid inden hun siger noget. Så ligger hun bare og møffer lidt og kigger, og om morgenen får vi næsten altid stortsmil

Det synes jeg lyder som en god ide Det er altid noget, at hun ikke græder i det hun åbner øjnene og kan ligge og hygge for sig selv den vi har er en som kan spille mange melodier og hvis det er for meget for hende er der også hav og dyrelyde Verdens bedste julegave!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.