Gravid men overvejer abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

834 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. februar 2014

12345678HK

Sagen er den at jeg er blevet gravid med min kæreste som jeg har været sammen med i 2 år. Jeg har i forvejen en datter på 5 år og en søn på 3 år. Min kæreste har en søn på 4 år som kræver rigtig meget, han er hos os 5 dage ud af 14. Det er gået dårligt imellem mig og min kæreste det sidste stykke tid, synes det er svært at få vores fælles familie til at fungere. Jeg er flyttet 300 km væk fra min familie og mine børns far for at være sammen med min kæreste, men har fået så meget hjemve og har gået med tanken om at flytte tilbage. Jeg går på VUC og er færdig til sommer hvor jeg efterfølgende vil læse til pædagog. Ja og nu står jeg så og er 7 uger henne oG tænker om hvad jeg skal! Ved slet ikke om jeg kan gennemføre en abort psykisk! Har også tænkt på HVIS jeg blev enlig mor til 3 børn og at jeg skal studere samtidig, kan jeg mon det?. Min kæreste ønsker barnet og ønsker vi forbliver sammen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2014

sandramor

12345678HK skriver:

Sagen er den at jeg er blevet gravid med min kæreste som jeg har været sammen med i 2 år. Jeg har i forvejen en datter på 5 år og en søn på 3 år. Min kæreste har en søn på 4 år som kræver rigtig meget, han er hos os 5 dage ud af 14. Det er gået dårligt imellem mig og min kæreste det sidste stykke tid, synes det er svært at få vores fælles familie til at fungere. Jeg er flyttet 300 km væk fra min familie og mine børns far for at være sammen med min kæreste, men har fået så meget hjemve og har gået med tanken om at flytte tilbage. Jeg går på VUC og er færdig til sommer hvor jeg efterfølgende vil læse til pædagog. Ja og nu står jeg så og er 7 uger henne oG tænker om hvad jeg skal! Ved slet ikke om jeg kan gennemføre en abort psykisk! Har også tænkt på HVIS jeg blev enlig mor til 3 børn og at jeg skal studere samtidig, kan jeg mon det?. Min kæreste ønsker barnet og ønsker vi forbliver sammen. 

Hej med dig

Først får du lige et knus 

Dernæst vil jeg sige at det lyder som om du sidder i en rigtig møg situation...

det er svært for os at råde dig til hvad du skal da det er en meget stor beslutning at tage....  Først og fremmest skal du nok gøre op med dig selv hvad du vil i forholdet... Vil du blive eller vil du gå? For en ting er at have 3 børn når man også har en kæreste... En anden ting er at have 3 børn som enlig 

Selvfølgelig kan man men det er benhårdt!! Jeg er alene med 2 børn og ku slet slet ikke forestille mig selv som enlig mor til 3 hvor den ene er er spædbørn....

samtidig skal du mærke efter i dig selv... Har du overskuddet til endnu et barn?? Og samtidig have fuldt overskud til de to andre plus kærestens barn.. En af grundene til jeg ikke skal have flere børn er at jeg ved at lige nu har jeg 100% overskud til begge børn og det vil jeg hellere end 70% til 3 børn...

når det så er sagt så ved jeg hvor svært abort er... Har selv fået en som ung pige... Det var rigtig svært for mig men i sidste ende det bedste...

men vælger du at beholde barnet jamen så kan du selvfølglig sagtens studerer også  Det blir ingen dans på roser og du skal nok arbejde mere for det end dem uden børn men alt kan lade sig gøre 

Men som sagt kun du ved hvad der er det rigtige for dig...

Anmeld

1. februar 2014

12345678HK

Jeg vil blive ved min kæreste, men er ikke sikker på det kommer til at fungere i fremtiden. Det er bare noget møg altså! Den ene dag tænker jeg at selvfølgelig skal jeg have en abort og den anden tænker jeg at det kan jeg ikke :-(

Anmeld

1. februar 2014

mele

kære trådstarter

først en , sikke en øv situation...

Jeg kan sagtens forstå hvis du er i tvivl ud fra de oplysninger du selv kommer med...

Kun du kan beslutte om graviditeten skal gennemføres eller ej..

inden du beslutter dig så tænk det hele godt igennem, med nej hatten på (med ja hatten på kan alt lade sig gøre, men sådan ser virkeligheden bare ikke altid ud)

fx hvis nu forholdet ikke holder hvad så, vil du kunne klare en flytning, dagligdag, økonomi, overskud, skole mv. med 3 børn???jeg kan afsløre jeg har 3 børn og DET er hårdt selvom vi er to om det (2 børn var piece of cake, hvis du spørger mig)

Det lyder som om du gerne vil give forholdet en chance men inderst inde godt ved, det nok ikke holder. så jeg syntes du skal træffe beslutningen udfra du med stor sandsynlighed bliver enlig mor og skal stå med det hele alene (plus evt. krav/ønsker fra faderen om samvær mv)

uanset hvad du beslutter er jeg sikker på netop din beslutning er den rigtige, så længe det er din egen beslutning og ikke noget nogen har tvunget dig til.

snak evt. med en bedste veninde om det eller ring til din læge og sig du gerne vil bestille en tid til abort men ikke er 100% sikker, så du kan få en snak med relevante fagpersoner, måske det kan hjælpe dig på vej til at få taget den rigtige beslutning for dig og dine.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.