hvilke farver er de gængse???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

836 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. august 2009

mariamiss6

Ja jeg vil gerne købe noget af det der pastafarve... Men jeg har lidt brug for at høre hvilke farver i mener er dem man bruger mest....

så altså giv mig en liste på hvilke farver i bruger....

jeg tænkte lidt på om man kan blande farverne, altså er det muligt at ændre tone, og farvedybde, på de forskellige, eller blande rød og blå og nå frem til en lilla???

vil farven altid være den samme uanset hvor lidt eller hvor meget man putter i? altså hvis man nu har fået sig en blå, der i sig selv er lidt for stærk, vil den så blive lysere fordi man putter for lidt i???
eller er jeg nødt til at købe både en lys og en mørk blå???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2009

Lise

Hvis du bare har en gul, blå og rød, så kan du blande alle farver i verden  Man kan mikse farverne som man har lyst...

God fornøwels'!

Anmeld

3. august 2009

Lise

PS: Hvis du gerne vil kunne lave både lys og mørk blå, så køb en mørk blå. Jo mere farve der kommer i massen, jo kraftigere bliver den. Dvs. man kan sagtens lave en lyseblå med en mørkeblå farve.
Jeg skulle selv lave fødselsdagsflag i postkasserød. Havde den farve der hedder Christmas red (sugar flair), og jeg skulle komme meget i, men så blev den også postkasserød til sidst. Indtil da var den lyserød i forskellige nuancer...

Anmeld

3. august 2009

mariamiss6

okay mange tak...

så man kan sige at hvis jeg køber den der er rigtig postkasse rød, og en almindelig mørk blå, og en helt almindleig gul, så kommer jeg alligevel et godt stykke, uden at bruge for mange penge hehe....

jeg tror dog også at jeg vil købe et par af de andre farver, men jeg gad bare ikke bruge alt for mange penge på at købe hver farve for sig... så det er dejligt at vide man kan blande dem....

jeg tror jeg vil købe noget lilla også, jeg kan jo tage en mørk en, så jeg også selv kan styre tonen på den....

og så skal jeg jo selvfølgelig have en sort....

men det der pastafarve, det rækker da temmeligt langt gør det ikke???

hvis man kun skal have måske 5 forskellige, kan det så virkelig betale sig at købe det på den engelske side??? tænker at portoen bare vil trække prisen op på det danske prisniveau

Anmeld

3. august 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Sidder lige og er ved at bestille fra den engelske side. Portoen til DK er på 8.11 pund - dvs. med dagen kurs er det 70, 56 kr. Portoen fra de danske sider ligger også deromkring, så man sparer ikke noget ved portoen.

Men køber du farverne enkeltvis koster de ca. 20 kr stk - mod ca. 40 kr. herhjemme.

Lise: et tip til farvning af røde dele: hvis du har købt den der pakke med 10 forskellige farver i, så brug noget af den pinke, og derefter lidt af den røde. Så bliver den også postkasserød, og du sparer på den røde farve, da pink farver helt ekstremt. Skulle lave en lyserød i sidste weekend, og brugte den pink, men den blev meget mere rød, så smed lidt rigtig rød i, og vupti var den postkasserød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.