Hjælp til hr Skæg kostume

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.259 visninger
9 svar
2 synes godt om
31. januar 2014

ette1987

Min søn vil være hr Skæg til fastelavn, og det burde jo kunne gøres med en paryk og et skæg. Skægget tænker jeg at jeg må kunne lave selv. Er kreativ til husbehov og kan strikke ret. Men ikke hækle.. Så hvordan hulan får jeg kreeret sådan et skæg? Det skal jo være ret langt så tænker noget med garn umiddelbart.. Help

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2014

De3Guldklumper

ette1987 skriver:

Min søn vil være hr Skæg til fastelavn, og det burde jo kunne gøres med en paryk og et skæg. Skægget tænker jeg at jeg må kunne lave selv. Er kreativ til husbehov og kan strikke ret. Men ikke hækle.. Så hvordan hulan får jeg kreeret sådan et skæg? Det skal jo være ret langt så tænker noget med garn umiddelbart.. Help

Hva med en sort paryk som du ændre lidt på så det kan fungere som skæg i stedet for?

Anmeld

1. februar 2014

ette1987

Pylle3 skriver:

Hva med en sort paryk som du ændre lidt på så det kan fungere som skæg i stedet for?

Jo men tror du ikke det vil kradse helt vildt?

Anmeld

1. februar 2014

Klumpe-dumpe

ette1987 skriver:

Måske sådan her?

http://maisha.dk/julemandssk-g

Anmeld

1. februar 2014

Dot D

Jeg tænker, kan du ikke købe et stykke "stofpels" i en stofbutik, tit må man gerne købe et mindre stykke. Så vend det på den lange led, så har du et langt skæg...

Ala dette her...

http://stof2000.dk/shop/mode/fleece-pels/langhaaret-pels

Anmeld

1. februar 2014

AnneBJ

Jeg skal også være Hr. Skæg til Fastelavn

Jeg har købt noget tykt garn som jeg har tænkt mig at klippe i lange baner og sætte om en bukseelastik som skal kunne knappes/velcro'es i nakken under den paryk jeg skal have på. For at skægget bliver "tæt"/"fyldigt i toppen har jeg tænkt mig at tage lidt lim til hjælp. Om ideen er god ved jeg ikke for jeg er ikke gået igagn endnu.

Vend gerne tilbage med en update om hvad du gør

Anmeld

1. februar 2014

ette1987

AnneBJ skriver:

Jeg skal også være Hr. Skæg til Fastelavn

Jeg har købt noget tykt garn som jeg har tænkt mig at klippe i lange baner og sætte om en bukseelastik som skal kunne knappes/velcro'es i nakken under den paryk jeg skal have på. For at skægget bliver "tæt"/"fyldigt i toppen har jeg tænkt mig at tage lidt lim til hjælp. Om ideen er god ved jeg ikke for jeg er ikke gået igagn endnu.

Vend gerne tilbage med en update om hvad du gør

Ja det var også en ide! Tror jeg går op i den lokale stof butik, og måske de har en ide Skal komme med en opdatering hvis jeg finder en god opskrift!

Anmeld

1. februar 2014

EnGodMor

ette1987 skriver:

Fandt lige det her, ved ikke om det kan bruges. 

Strikkede en trekantet lap, med sort garn, passende til min drengs mund og hage, med et hul ud for munden. 

Så havde jeg købt noget sort plysset garn,  Som jeg lagde sammen i lange tråde og trak igennem lappen med en hæklenål

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. februar 2014

ette1987

EnGodMor skriver:

Fandt lige det her, ved ikke om det kan bruges. 

Strikkede en trekantet lap, med sort garn, passende til min drengs mund og hage, med et hul ud for munden. 

Så havde jeg købt noget sort plysset garn,  Som jeg lagde sammen i lange tråde og trak igennem lappen med en hæklenål

Tak for ideen Kan være svigermor vil strikke lappen

Anmeld

13. februar 2014

Blikfang.com

Jeg ville nok lave den ud af en sort paryk:

Sort billig paryk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.