Pcos?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

442 visninger
8 svar
2 synes godt om
31. januar 2014

kristina1124

Hej. Min kæreste og jeg prøver at blive gravide, han er 20 og jeg 17 år. MEN, jeg begyndte mit sexliv som 12 årigt (ved det er tidligt, og har fortrudt nu), og ved et uheld sprang kondomet og ham jeg kom sammen med på det tidspunkt kom i mig, og derefter har jeg aldrig brug Beskyttelse, da jeg ikke troede jeg kunne blive gravid. Men nu som 17 åriget, har jeg  stadig ikke haft en jordisk chance endnu for at blive gravid, selvom vi har prøvet i snart et år, Og samtidigt ligger jeg med benene i vejret efter samleje for at hjælpe sæden op. Jeg ved at et år lyder ikke af meget, men når man ser bort fra det, så jeg har været sammen med "mange" før min nuværende forlovede, og der har det jo heller ikke kunne lykkedes, selvom jeg ikke har prøvet på den måde at blive gravid. Spar mig for alt jeres brok over jeg var så tidligt ude og at det er respektløs ikke at bruge kondom i den alder, jeg ved det..

Har jeg måske pcos tror i? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2014

mpr

kristinakjæp skriver:

Hej. Min kæreste og jeg prøver at blive gravide, han er 20 og jeg 17 år. MEN, jeg begyndte mit sexliv som 12 årigt (ved det er tidligt, og har fortrudt nu), og ved et uheld sprang kondomet og ham jeg kom sammen med på det tidspunkt kom i mig, og derefter har jeg aldrig brug Beskyttelse, da jeg ikke troede jeg kunne blive gravid. Men nu som 17 åriget, har jeg  stadig ikke haft en jordisk chance endnu for at blive gravid, selvom vi har prøvet i snart et år, Og samtidigt ligger jeg med benene i vejret efter samleje for at hjælpe sæden op. Jeg ved at et år lyder ikke af meget, men når man ser bort fra det, så jeg har været sammen med "mange" før min nuværende forlovede, og der har det jo heller ikke kunne lykkedes, selvom jeg ikke har prøvet på den måde at blive gravid. Spar mig for alt jeres brok over jeg var så tidligt ude og at det er respektløs ikke at bruge kondom i den alder, jeg ved det..

At du er ung er helt op til dig selv, at have været igang med at prøve siden man var 16 synes jeg måske er lige voldsomt tidligt, men lad det nu ligge det er dit liv

Men jeg har selv pco og der er nogle ting som gør sig gældende for folk med pco 

• Uregelmæssige menstruationer, ofte med lange perioder mellem dvs. mindre en 6 menstruationer på et år eller måske helt ophørt menstruation. Mere regelmæssige men kraftige menstruationer ses også.
  • Tendens til vægtøgning - især som "æblefacon"
  • Tendens til øget behåring
  • Tendens til uren hud
  • Forhøjede androgener (ses ved kontrol af blodprøver) 

Mener det er 2-3 ting der skal være opfyldt før de vil se på om du har pcos

Anmeld

31. januar 2014

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
kristinakjæp skriver:

Tja.. kan ikke svare dig på pco spørgsmålet. Men kan fortælle at jeg har været lige så tidligt ude, også uden beskyttelse. Og jeg blev først gravid som 18 årig (Efter at have brugt beskyttelse ironisk nok).

Vil anbefale dig at snakke med lægen, både omkring mulige problemer med at få børn, men samtidig tjek for kønssygdomme, hvis du ikke er blevet tjekket for nylig.
Håber det lykkes for jer

Anmeld

31. januar 2014

Anonymo

Altså her gjorde det ingen forskel med om man lå med rumpen i vejret

Jeg ville snakke med en læge, et år er jo ikke af meget som du selv siger men din læge har sikkert et par råd i ærmet og hvis det er helt skidt kan det jo være man undersøger dig hvis du siger du har mistanke om det

Anmeld

31. januar 2014

kristina1124

Tak for jeres råd, det er dejligt at man kan få så gode respons herinde. Ravnholt, havde du ikke pco så? Eller er du ikke blevet tjekket? 

Anmeld

31. januar 2014

kristina1124

Et andet spørgsmål, det lyder sindssygt mærkeligt.. Men, min kæreste og jeg havde samleje for ca 14 dage siden. Idag har jeg haft niv i maven, tror i det kan være et æg der er igang med at blive sat på plads? 

Anmeld

31. januar 2014

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
kristinakjæp skriver:

Tak for jeres råd, det er dejligt at man kan få så gode respons herinde. Ravnholt, havde du ikke pco så? Eller er du ikke blevet tjekket? 

Jeg er ikke blevet tjekket... Men går ikke ud fra jeg har pco, da jeg nu er gravid for tredje gang (Er 23 nu)

Anmeld

31. januar 2014

kristina1124

Hold da helt op, det er da held må man sige �� gør i noget specielt for at det skal lykkes?

Anmeld

31. januar 2014

kristina1124

Hold da helt op, det er da held må man sige �� gør i noget specielt for at det skal lykkes?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.