Hvad får i nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.377 visninger
11 svar
0 synes godt om
31. januar 2014

Anonym trådstarter

Hvad får i nu, eftersom den nye kontanthjælpsreform er trådt i kraft?
Jeg er under 25år, uden uddannelse og forsørger. Før fik jeg 13.732 kr før skat, dvs. 10.335 kr udbetalt.
Jeg havde forstået det sådan, at var man uden uddannelse,under 25år, og forsørger, ville de IKKE pille ved en..
Det har de nu gjort i mit tilfælde. Jeg har fået 8600 kr udbetalt. Ikke den mest voldsomme nedskæring, men jeg tror bestemt det ville kunne mærkes. Øv, når man havde regnet med noget andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2014

Autostol.dk

Har du undersøgt om alle dine fradrag er med? 

Du bliver nødt til, at sammenligne beløbet før skat for at se om det har ændret sig. Er beløbet før skat det samme eller kun lidt derfra, er det dine fradrag, som er anderledes i forhold til sidste år.

Anmeld

31. januar 2014

lineog4

Jeg er nu ret sikker på jeg har hørt at for unge under 30 sker der en ændring alt efter hvilken kategori du ryger i. Hvis du ryger i uddannelses parat får du hvad der svar til SU og så få du ydermere et forsøgelsestillæg.

men det lyder ikke af meget, og er du uddannelse har du jo muligheden for at arbejde ved siden af.

Anmeld

31. januar 2014

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Jeg er under 25år, uden uddannelse og forsørger. Før fik jeg 13.732 kr før skat, dvs. 10.335 kr udbetalt.
Jeg havde forstået det sådan, at var man uden uddannelse,under 25år, og forsørger, ville de IKKE pille ved en..
Det har de nu gjort i mit tilfælde. Jeg har fået 8600 kr udbetalt. Ikke den mest voldsomme nedskæring, men jeg tror bestemt det ville kunne mærkes. Øv, når man havde regnet med noget andet

Jeg er kun gået 300kr ned. Så har fået 10,293kr udbetalt ringede igår og hørte om det kunne Være rigtig jeg virkelig kun ville få uddannelseshjælp når jeg nu var på barsel til august..

Anmeld

31. januar 2014

LineSchack

Anonym skriver:

Jeg for hvad jeg plejer plus 300,-. Fordi jeg er enlig forsørger og har borderline m.m.
Så medmindre du har en diagnose så tror jeg desværre godt at det kan være rigtigt at du går ned på trods af at du er enlig forsørger.

Anmeld

31. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

min kæreste er gået ca. 300 kr. op før skat...

vi er erklæret samboende med fælles barn...

Anmeld

31. januar 2014

Sijac

Anonym skriver:

Unge under 25 får hvad der svare til SU, omkring 5700 kr.
Unge under 30 og uden uddannelse får også hvad der svare til SU.
Er man over 25 med uddannelse får man hvad der svare til halvdelen af din tidligere kontanthjælp, men kun året ud, derefter træder GF i fuld kræft og så vil partnerens løn blive fratrukket dit kontanthjælps beløb.

Anmeld

31. januar 2014

Glad Giraf

Anonym skriver:

Det er fordi du er erklæret uddannelses parat...

Det er det samme jeg får på Su som forsørger .. tag en uddannelse, så har du mulighed for at arbejde lidt ved siden af

Anmeld

31. januar 2014

Glad Giraf

Og hvis du bor til leje, så husk at søge/ændre din boligsikring...

Vi har sparet en del på huslejen efter min kæreste er gået fra kh til Su

Anmeld

31. januar 2014

Ønskebarnet12

Anonym skriver:

Her fik jeg før skat omkring 13-14.000kr. Men fordi jeg bor sammen med min kæreste, og han ikke modtager kk eller su, er jeg røget ned på 5.800kr før skat, efter skat har jeg modtaget 5.400 kr. hvilket er en nedskæring på 5000 kr i vores økonomi.

Min kæreste modtager jo elevløn, men han er under 25 år, fylder først 25 her til November.

Men så spare vi heldigvis på Vuggestuen, hvor vi førhen betalte ca. 2000 kr. og så søger vi boligstøtte

Synes du skal være glad for hvad du har fået, selvom man plejede at få mere, så er det da en god udbetaling frem for det jeg har fået.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.