er lidt flov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

898 visninger
3 svar
9 synes godt om
30. januar 2014

Anonym trådstarter

Jeg føler vi kunne have deltaget i luksusfælden..

Idag har vi været til møde i banken og fået lavet fælles økonomi.. lidt vildt hehe..

For historie, jeg har længe gået og døjet med en tand. Før jul blev det værre og afsted til tandlægen en rodbehandling ig en regning på 6500 rigere drog jeg hjem og anede ikke mine levende råd for hvordan jeg skulle kunne betale regningen...

Derfor søgte jeg kommunen om en enkeltydelse.. og fik afslag med årsag i at vi skulle have et rådighedsbeløb på 12K... Ahhh det kan ikke passe, vi kan jo ikke få pengene til at slå til, men det betød så at begyndte at gennemgå vores økonomi, og der jo nogen ting som kommunen ikke tager højde for, i vores tilfælde, gæld og bil, trækker vi det fra de 12K havner vi på 7K. 7000 så burde det fandme også løbe fint rundt.. hvor pengene er forsvundet hen, ved jeg desværre ikke, men nu skulle der sq gøres noget ved det..
Så jeg skrev til banken og bad om et møde til at få det hele redt ud, og det fik vi Idag...
Og det var en kæmpe lettelse at få overblik over det hele og en lettet bankdame, der kunne se at vi faktisk havde Hjordt rigtig meget for at forbedre vores økonomi...

For 2 år siden stod jeg med et billån på 90K, bil og lån er væk, vi er flyttet til et billigere sted, det betyder vi bor 2 voksne 1 barn og en på vej på små 50 kvm men det fungere rigtig godt. Vi har stadig 2 biler, men ingen gæld eller forpligtelser, vi er så heldige at vores forældre hver især har haft en bil i overskud vi har kunne låne, mod at holde udgifterne, men altid kan aflevere dem tilbage med tak for lån, og ingen penge tabt.

Alt i alt betyder det at når vi når den første, skal jeg ikke bekymre mig om hvor jeg finder penge til institutionen, der er sat penge af til mad, og vi har hver i sær 1500 kr i lommepenge (dog skal de også dække transport)
Det er bare så dejligt. At det vi har arbejdet på i nogen år efterhånden endelig bærer frugt.

Så jeg er rigtig flov overfor dem der har måtte lægge øre til mine bekymringer om vores økonomi, flov over Jeg ikke havde bedre styr på det.. og nu stolt af at have gjort noget ved det..

Go aften alle sammen, det bliver min ihvertfald..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2014

A.n.onym.

30. januar 2014

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Sådan

Anmeld

31. januar 2014

Anonym trådstarter

Ravnholt skriver:

Sådan

Tak...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.