Skjolder på hvide body'er

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2014

Anonym8827

Nea85 skriver:

Jeg står lidt i samme situation, mine bodyer er bare farvede. I går vaskede jeg al babytøjet, og på trods af pletbehandling er skjolderne desværre ikke gået af

Du skal være opmærksom på, at klorin er meget hårdt for tøjet, og at det mørner tøjet.
Jeg overvejer at gå en tur i matas og købe noget til at farve tøjet med i vaskemaskinen, men jeg ved ikke, om det vil dække skjolderne - det er jo et forsøg værd. Det hjælper selvfølgelig ikke på dine bodyer, hvis du gerne vil have, de forbliver hvide..

Ja det var også det jeg tænkte på. altså de fleste body'er er lavet af bomuld og det bliver netop ret stift og mørnet..
Men prøver, og hvis de så bliver helt elendige, så må de jo ryge ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2014

Karla

Anonym8827 skriver:

Hej alle.
Har en del hvide body'er, men der en del skjolder fra gylp m.m. På og de er blevet vasket normalt, men er de til at rede.??

Er der nogle smarte tricks til at få dem fjernet, eller.?
Min veninde står i skal bruge alt til barnet og ville være rart hvis hun kunne få dem, uden de ligner lort. Men ellers må de jo bare ud ://

Her har jeg haft succes med brun sæbe. Ikke det flydende, men det der creme agtige noget så smører jeg et godt lag på begge sider af pletten og så bliver det vasket. Det har taget alt indtil videre

Anmeld

31. januar 2014

Anonym8827

Karla skriver:

Her har jeg haft succes med brun sæbe. Ikke det flydende, men det der creme agtige noget så smører jeg et godt lag på begge sider af pletten og så bliver det vasket. Det har taget alt indtil videre

Det brune sæbe i en spand agtigt.?
Ej det vil jeg prøve
Det lyder også ret fornuftigt. Gylp= syre
Brun sæbe = base Big time
Når men fedt trick.! Tak

Anmeld

31. januar 2014

LilleSmølf

Anonym8827 skriver:

Hej alle.
Har en del hvide body'er, men der en del skjolder fra gylp m.m. På og de er blevet vasket normalt, men er de til at rede.??

Min veninde står i skal bruge alt til barnet og ville være rart hvis hun kunne få dem, uden de ligner lort. Men ellers må de jo bare ud ://

Tag noget ufortyndet (gerne hvidt eller gult) opvaskemiddel. Det helt normale man bruger til at vaske op. Smør det rigtig godt ind i pletterne, put tøjet ned i en plasticpose og luk godt til, så der ikke kommer luft ind.

Lad det stå i et par timer, gerne natten over hvis muligt, og kør det så igennem vaskemaskinen.

Det tager flest pletter hvis de er friske, men som oftest virker det også hvis de er tørret ind. Gulerod og lignende tager nogle gange to-tre "behandlinger", men jeg har endnu ikke oplevet at det ikke mangtede at tage noget.

Plettede engang min helt nye, hvide kjole til med olie. Kunne først vaske den dagen efter men den var så god som ny efter en omgang opvaskemiddel. Og det er et billigt forsøg værd

Ellers køb noget maskinefarve og farv dem, hvis det er (:

Anmeld

1. februar 2014

Karla

Anonym8827 skriver:

Det brune sæbe i en spand agtigt.?
Ej det vil jeg prøve
Det lyder også ret fornuftigt. Gylp= syre
Brun sæbe = base Big time
Når men fedt trick.! Tak

Ja, det i sådan en lille spand

Håber det virker

Anmeld

1. februar 2014

Maja88

Anonym8827 skriver:

Hej alle.

Gnid fast brun sæbe på pletten og så i en plastikpose natten over.. en tur i vaskemaskinen og vupti

Anmeld

1. februar 2014

Sitrani

Anonym8827 skriver:

Hej alle.

Jeg ville prøve at spraye Vanish på og lade dem lille et par timer, derefter kogevaske dem på 90 grader  Det tager de fleste pletter.. Hvis ikke du vil kogevaske, kan jeg også kun råde dig til at bruge klorin-tricket 

Anmeld

1. februar 2014

Nea85

Karla skriver:

SKAL det være det faste? Vi har nemlig en dunk flydende stående..
Uanset hvad skader det jo ikke at prøve

Anmeld

1. februar 2014

Karla

Nea85 skriver:

SKAL det være det faste? Vi har nemlig en dunk flydende stående..
Uanset hvad skader det jo ikke at prøve

Jeg har kun prøvet det faste, men det er da forsøget værd med det flydende
Jeg plejer bare at smøre en god klat på begge side af pletten og så vaske tøjet almindeligt det har virket hver gang

Anmeld

2. februar 2014

Anonym8827

Tak for alle de gode råd.
Body'erne, er brugt for lang tid siden, så skjolderne/pletterne er helt indtørret i stoffet og blevet vasket flere gange, uden resultat.. Så tror deres tur til skraldespanden er kommet nu. :// øv øv, ville være fedt hvis jeg ku give dem videre til min veninde. Det er bare ikke alt man rede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.