Chj2013 skriver:
Jeg fik en dreng 10 uger for tidligt i september. Han er i dag 2 mdr. Korrigeret aldEr. Problemet er at vi ikke kan få øjenkontakt med ham, han smiler heller ikke. Han fik kort efter fødslen væske i hovedet så hovedet voksede flere cm pga. Overproduktion af væske.Det er nu gået i sig selv, så han slap for dræn. sundhedsplejersken siger at han nok bare skal have lidt ekstra tid fordi han har været meget igennem.
jeg frygter at der er noget galt. Måske dårligt syn eller hjerneskade.
det er svært at holde ud.
Det er godt nok længe siden jeg skrev dette indlæg, og meget er sket med min søn heldigvis.
Til min store glæde havde sundhedsplejersken ret i at han skulle have noget mere tid til at komme sig. Nu er han blevet et år gammel korrigeret alder lidt over 10 mdr. Og han begyndte så småt at smile efter jeg havde skrevet indlægget og vi begyndte også at få kontakt til ham. Siden da er det stille og roligt gået frem af med hans udvikling. Han kan sidde uden støtte, dreje rundt om sig selv på maven, mave sig frem og tilbage.han kommer også op i kravlestilling. Ikke mindst pludrer han i to stavelser. Han er lidt bagefter i udviklingen, men det kommer stille og roligt. Vi er optimistiske for ham.
Det eneste der er imod ham er at han er sansesart og tager alle indtryk ind og de bliver forarbejdet om natten, så han ligger vågen to til tre timer om natten. Det er lidt hårdt for ham.
Ellers er han en glad og smilende dreng der trives i dagplejen.
Anmeld