Ingen kontakt til min søn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.110 visninger
8 svar
5 synes godt om
29. januar 2014

Chj2013

Jeg fik en dreng 10 uger for tidligt i september. Han er i dag 2 mdr. Korrigeret aldEr. Problemet er at vi ikke kan få øjenkontakt med ham, han smiler heller ikke. Han fik kort efter fødslen væske i hovedet så hovedet voksede flere cm pga. Overproduktion af væske.Det er nu gået i sig selv, så han slap for dræn. sundhedsplejersken siger at han nok bare skal have lidt ekstra tid fordi han har været meget igennem.

jeg frygter at der er noget galt. Måske dårligt syn eller hjerneskade.

det er svært at holde ud. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2014

lineog4

Sender et stort kram - ingen gode råd eller viden desværre

Anmeld

29. januar 2014

Miss Church

Chj2013 skriver:

Jeg fik en dreng 10 uger for tidligt i september. Han er i dag 2 mdr. Korrigeret aldEr. Problemet er at vi ikke kan få øjenkontakt med ham, han smiler heller ikke. Han fik kort efter fødslen væske i hovedet så hovedet voksede flere cm pga. Overproduktion af væske.Det er nu gået i sig selv, så han slap for dræn. sundhedsplejersken siger at han nok bare skal have lidt ekstra tid fordi han har været meget igennem.

Kan godt forstå din bekymring! Mine piger har ligget i kunstig koma i respirator og jeg var så bange for at de havde taget skade, fordi min ene pige slet ikke var sig selv bagefter og hun var så slatten. Men der er heldigvis ingen ting med dem 

Håber at det også er tilfældet med din dreng  Og ja uvisheden er forfærdelig  

Kæmpe kram til dig! 

Anmeld

29. januar 2014

Tanja1234

Har du ikke været til kontrol på børneafdelingen og måske fået en snak med dem?

Synes de var en stor hjælp for os ved denne slags bekymringer.

Anmeld

29. januar 2014

Kløver

Kæmpe kram, min dreng er født 5 uger for tidligt og han var også lidt længere tid om det hele. Sikker på det nok skal komme

Men er i bekymret så snak med lægen og få en henvisning til børneafdelingen

Anmeld

7. oktober 2014

Chj2013

Chj2013 skriver:

Det er godt nok længe siden jeg skrev dette indlæg, og meget er sket med min søn heldigvis.

Til min store glæde havde sundhedsplejersken ret i at han skulle have noget mere tid til at komme sig. Nu er han blevet et år gammel korrigeret alder lidt over  10 mdr. Og han begyndte så småt at smile efter jeg havde skrevet indlægget og vi begyndte også at få kontakt til ham. Siden da er det stille og roligt gået frem af med hans udvikling. Han kan sidde uden støtte, dreje rundt om sig selv på maven, mave sig frem og tilbage.han kommer også op i kravlestilling. Ikke mindst pludrer han i to stavelser. Han er lidt bagefter i udviklingen, men det kommer stille og roligt. Vi er optimistiske for ham.

Det eneste der er imod ham er at han er sansesart og tager alle indtryk ind og de bliver forarbejdet om natten, så han ligger vågen to til tre timer om natten. Det er lidt hårdt for ham. 

Ellers er han en glad og smilende dreng der trives i dagplejen.

Anmeld

7. oktober 2014

Chj2013

Chj2013 skriver:

Det er godt nok længe siden jeg skrev dette indlæg, og meget er sket med min søn heldigvis.

Til min store glæde havde sundhedsplejersken ret i at han skulle have noget mere tid til at komme sig. Nu er han blevet et år gammel korrigeret alder lidt over  10 mdr. Og han begyndte så småt at smile efter jeg havde skrevet indlægget og vi begyndte også at få kontakt til ham. Siden da er det stille og roligt gået frem af med hans udvikling. Han kan sidde uden støtte, dreje rundt om sig selv på maven, mave sig frem og tilbage.han kommer også op i kravlestilling. Ikke mindst pludrer han i to stavelser. Han er lidt bagefter i udviklingen, men det kommer stille og roligt. Vi er optimistiske for ham.

Det eneste der er imod ham er at han er sansesart og tager alle indtryk ind og de bliver forarbejdet om natten, så han ligger vågen to til tre timer om natten. Det er lidt hårdt for ham. 

Ellers er han en glad og smilende dreng der trives i dagplejen.

Glemte at skrive at han har fået briller for skelen. + 2,75 på det ene øje og + 3,5 på det andet øje. Han hader brillerne, og tager dem konstant af. Så det bliver svært at vænne sig til dem. Og svært at se om de har hjulpet næste gang han skal til kontrol om 2 mdr. Så han kommer nok til at beholde dem og måske ender det med operation hvis det ikke hjælper i sidste ende.

Anmeld

7. oktober 2014

Babydrøm

Chj2013 skriver:

Kender intet til det. Men sender dig en masse  og håber på det bedste 

Anmeld

7. oktober 2014

Christine

Chj2013 skriver:

Det er så hårdt at være bekymret for sin lille søn  Og han var jo ret tidligt på den!

Jeg synes jeg har hørt - men det kan være totalt uvidenskabeligt - at man ikke rigtigt kan regne med de udvikler sig før den tid hvor de "normalt" ville gøre det, hvis de var kommet til tiden. Altså at det er svært at indhente den tid. 

Har lægerne ikke været gode til at give jer information? Er han stadig indlagt eller er i kommet hjem?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.