et tip og spg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

879 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. august 2009

Assi

Jeg har nu prøvet at lave min første kage  og har et par spg.

1) Jeg synes, det er svært at lave flade figurer - skal man virkelig ha særlige redskaber eller har I tips?

2) Hvordan får man pynt til at "stå" - f.eks. en sommerfugl med vinger "foldet op"?

3) Jeg prøvede skildpaddecremen og synes,  at den var lidt bitter (måske pga. alkoholen) - er der nogle af jer, der har erfaringer med daimcremen - bliver den "for meget" eller kan den anbefales (det er selvfølgelig en smagsag )

..og et lille tip. Jeg klippede en plasticpose op og rullede MMF ud på den - det gjorde det super nemt at få af til sidst og over på kagen.

Astrid...som godt kunne gå hen og blive bidt af det her kagetrend...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2009

ivfmarie

Flade figurer? Bare nogen der er skåret ud af udrullet mmf, eller?

I så fald skulle det vel kunne gøres med en skarp kniv, eller en saks?

Til at stive figurerne af kan man bruge spaghetti eller tandstikkere...

Har ikke kendskab til hverken daim eller padde-creme - men umiddelbart ville jeg nok hellere have daimen end padderne...

Marie

Anmeld

2. august 2009

linemus

Du kan også tørre figurer ved at sætte dem i køleskab et par dage el. tre. Måske skal de vende på højkant eller sættes i spænd for at holde formen til de er tørre, men så burde de kunne holde bagefter. Man kan også komme nogle dråber i, der skulle gøre det stivere, mener jeg. Jeg tror, det hedder tylose...

Flade figurer - jeg har standset runde figurer ud med diverse str. glas. Ellers kan man jo bruge udstikkere til småkager. Man kan også købe en masse udstikkere bl.a. til blomster på diverse kage-webshops.

Jeg synes, skildpaddecreme smager af skildpadder, så jeg foretrækker den frem for daim, som jeg slet ikke kan forestille mig, hvordan smager i en kage (måske af daim?...). Ja, tror også det er en smagssag

- Line

Anmeld

3. august 2009

Assi

Tak til jer begge

Anmeld

4. august 2009

Stumpen

linemus skriver:

Du kan også tørre figurer ved at sætte dem i køleskab et par dage el. tre. Måske skal de vende på højkant eller sættes i spænd for at holde formen til de er tørre, men så burde de kunne holde bagefter. Man kan også komme nogle dråber i, der skulle gøre det stivere, mener jeg. Jeg tror, det hedder tylose...

Flade figurer - jeg har standset runde figurer ud med diverse str. glas. Ellers kan man jo bruge udstikkere til småkager. Man kan også købe en masse udstikkere bl.a. til blomster på diverse kage-webshops.

Jeg synes, skildpaddecreme smager af skildpadder, så jeg foretrækker den frem for daim, som jeg slet ikke kan forestille mig, hvordan smager i en kage (måske af daim?...). Ja, tror også det er en smagssag

- Line

Kan de ikke bare ligge ned og tørre??

Anmeld

5. august 2009

linemus

Stumpen skriver:

Kan de ikke bare ligge ned og tørre??

Joh, men det kommer jo an på formen. Jeg har lavet tunger, der bølgede, og de lå på siden, mens de tørrede, så de ikke blev helt flade igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.