Hvem kan vie os..???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.853 visninger
4 svar
2 synes godt om
28. januar 2014

PernilleB

Hey baby.dk

Min kæreste og jeg vil gerne giftes, men på utraditionel vis.

Vi kunne godt tænke os at det var en fra familien som viede os, men jeg har ingen ide om hvordan man kommer i gang med a søge tilladelse, og hvordan man bliver godkendt til a vie folk..

HJæææælp...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det kan man ikke bare lige. Hvis det er en borgerlig vielse skal det være en i byrådet i din kommune. Vielsesmyndigheden kan skriftligt give tilladelse til at foretage vielsen for dem. Men den kan kun gives til ansatte i kommunens administration eller til medlemmer af kommunalbestyrelsen. 

Anmeld

28. januar 2014

Isabella_mor

PernilleB skriver:

Hey baby.dk

Min kæreste og jeg vil gerne giftes, men på utraditionel vis.

Vi kunne godt tænke os at det var en fra familien som viede os, men jeg har ingen ide om hvordan man kommer i gang med a søge tilladelse, og hvordan man bliver godkendt til a vie folk..

HJæææælp...

hvad jeg sådan lige kunne finde gælder det kun hvis man er præst i et mindre trossamfund med få vielser. så kan præsen ansøge om et enkeltstående tilfælde... jeg kan lige kigge videre.

Anmeld

28. januar 2014

Isabella_mor

Kapitel 4: Borgerlig vielse

§ 12. Henvendelse om borgerlig vielse sker til kommunen. Vielse foretages af de myndigheder, der er nævnt i lovens § 13, stk. 1. Vielsesmyndigheden kan dog skriftligt bemyndige en eller flere personer til på myndighedens ansvar at foretage vielse. Bemyndigelse kan kun meddeles til ansatte i kommunens administration eller til medlemmer af kommunalbestyrelsen i kommunen.

Anmeld

28. januar 2014

PernilleB

Isabella_mor skriver:

Kapitel 4: Borgerlig vielse

§ 12. Henvendelse om borgerlig vielse sker til kommunen. Vielse foretages af de myndigheder, der er nævnt i lovens § 13, stk. 1. Vielsesmyndigheden kan dog skriftligt bemyndige en eller flere personer til på myndighedens ansvar at foretage vielse. Bemyndigelse kan kun meddeles til ansatte i kommunens administration eller til medlemmer af kommunalbestyrelsen i kommunen.

Okay mange tak for svar..

Jeg har søgt og søgt og intet kunne finde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.