Forberedelser - hvor meget??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.099 visninger
8 svar
6 synes godt om
28. januar 2014

et-ønske

Jeg tror lige så stille mit behov for at få købt ind er startet

Hvor meget tøj købte I ind, og hvilke størrelser gik I efter? Gider ikke købe for meget - men satser heller ikke på at jeg skal ud og shoppe efter et par uger.

Og stofbleer, dem kan man vel ikke få nok af eller??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2014

Kris89

et-ønske skriver:

Hvor meget tøj købte I ind, og hvilke størrelser gik I efter? Gider ikke købe for meget - men satser heller ikke på at jeg skal ud og shoppe efter et par uger.

stofbleer = must have og i store mængder

Nu har jeg godt nok kun en søn, men de første tre uger cirka brugte vi nærmest kun bodystockings og natdragter med fødder i..

Han kunne ikke holde strømper på hans tæer - han sov 20 timer i døgnet = orkede ikke at putte ham i todelt tøj og gøre en masse ud af det

Nu fik jeg alt mit tøj brugt og arvet, men skulle jeg starte forfra ville jeg kun købe

stofbleer - bodystockings og natdragter + natdragterne må jo godt være lidt for store, så er man fri for at have alt for meget i de helt små størrelser, som de nok ikke kan passe længe

Anmeld

28. januar 2014

et-ønske

Kris89 skriver:

stofbleer = must have og i store mængder

Nu har jeg godt nok kun en søn, men de første tre uger cirka brugte vi nærmest kun bodystockings og natdragter med fødder i..

Han kunne ikke holde strømper på hans tæer - han sov 20 timer i døgnet = orkede ikke at putte ham i todelt tøj og gøre en masse ud af det

Nu fik jeg alt mit tøj brugt og arvet, men skulle jeg starte forfra ville jeg kun købe

stofbleer - bodystockings og natdragter + natdragterne må jo godt være lidt for store, så er man fri for at have alt for meget i de helt små størrelser, som de nok ikke kan passe længe

Tak for dit svar jeg har en datter på 8, så hvis jeg kun skulle forberede til et barn, var jeg ikke så meget i tvivl
Er absolut på bar bund med to børn på en gang - gider ikke overkøbe tænker der bliver nok at bruge penge på

Anmeld

28. januar 2014

twinny

et-ønske skriver:

Mange mange stofbleer. Der skal jo både være en skulderen og til puslepuden osv.

Vi købte store mængder af tøj i str 50. De brugte det i tre mdr. Så det var fint, jeg synes det var rart at have meget at vælge imellem. Også går det bare hurtigt med dobbelt gylp eller andet på tøjet.

de var 2788 g og 2586 g & 49 cm og 48 cm.

Anmeld

29. januar 2014

et-ønske

twinny skriver:

Mange mange stofbleer. Der skal jo både være en skulderen og til puslepuden osv.

Vi købte store mængder af tøj i str 50. De brugte det i tre mdr. Så det var fint, jeg synes det var rart at have meget at vælge imellem. Også går det bare hurtigt med dobbelt gylp eller andet på tøjet.

de var 2788 g og 2586 g & 49 cm og 48 cm.

Ja det er jo lige det med hvilken størrelse de har når de ankommer en bekendt fortalte lige om en der fik et hold på hhv 3200 og 3700 gram!!!
Forestiller mig bare ikke at man orker at komme ud og ose når maven bliver for stor??
Køber i 50/56 sådan lidt lige fordelt og så mange stofbleer

Ellers nogle indkøbs fif du vil dele?? noget som er lækkert at have fra start??

Anmeld

29. januar 2014

twinny

Ja det er jo lige det med hvilken størrelse de har når de ankommer en bekendt fortalte lige om en der fik et hold på hhv 3200 og 3700 gram!!!
Forestiller mig bare ikke at man orker at komme ud og ose når maven bliver for stor??
Køber i 50/56 sådan lidt lige fordelt og så mange stofbleer

Ellers nogle indkøbs fif du vil dele?? noget som er lækkert at have fra start??

Åhhh tænk jeg kan ikke lige komme på noget. 

Jo husk dig selv. Køb nogle lækkert creme og skrubbecreme. Tiden er bare minus til dig selv. Så at have nogle badeprodukter, da det er det eneste tid man har til sig selv. 

Anmeld

29. januar 2014

Miss Church

et-ønske skriver:

Mange mange mange stofbleer!  

Vi købte kun i str. 50 og lidt i 56. De passede ca str 50 da de kom, men det var lidt stort. Mine er født i 38+2

Jeg har lidt tøj til piger, hvis du er interesseret og skal have piger

Anmeld

30. januar 2014

et-ønske

Miss Church skriver:

Mange mange mange stofbleer!  

Vi købte kun i str. 50 og lidt i 56. De passede ca str 50 da de kom, men det var lidt stort. Mine er født i 38+2

Jeg har lidt tøj til piger, hvis du er interesseret og skal have piger

Jeg har indtil videre også kun købt str. 56 - jeg har en veninde der arbejder ved et børnetøjsfirma, så jeg giver kun mellem 25-30 kr. per del
Men tak for tilbud om at købe tøj jeg venter nemlig to tøser

Kan se du har født i Herning, det skal jeg også Hvor lang tid var du indlagt med dem, og hvad skal man selv have med på barselsgangen? Det er 8 år siden jeg har født der sidst, så tænker der er sket en del, også fordi de fik den nye føde/barselsgang

Gik du til det der gruppeforberedelse for tvillinger - og fik du noget ud af det??

Anmeld

30. januar 2014

Miss Church

et-ønske skriver:

Jeg har indtil videre også kun købt str. 56 - jeg har en veninde der arbejder ved et børnetøjsfirma, så jeg giver kun mellem 25-30 kr. per del
Men tak for tilbud om at købe tøj jeg venter nemlig to tøser

Kan se du har født i Herning, det skal jeg også Hvor lang tid var du indlagt med dem, og hvad skal man selv have med på barselsgangen? Det er 8 år siden jeg har født der sidst, så tænker der er sket en del, også fordi de fik den nye føde/barselsgang

Gik du til det der gruppeforberedelse for tvillinger - og fik du noget ud af det??

Org det var skønt! For det er dælme dyrt når man skal have 2 af alt! 

Ja jeg gjorde Rigtig godt sted! Jeg blev indlagt mandag, 38+0, hvor jeg blev sat igang. Fødte onsdag og vi tog hjem mandag. Vi måtte faktisk selv bestemme hvornår vi tog hjem, fordi det var tvillinger. Men vi var så klar til at komme hjem mandag. 

Jeg fik aks, så der gik lige et par dage før jeg kunne komme ud af sengen og være rigtig med. Ellers tror jeg vi var taget hjem før.. 

Ja jeg fik noget ud af det. Men det er også vores første. Vi var 5. 2 af os, havde ikke børn i forvejen. Tror også at de andre fik noget ud af det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.